Ik word altijd erg onzeker van knappe mensen, wat kan ik er tegen doen?

Als knappe mensen mij aanspreken voel ik me altijd heel erg onzeker, en voel me gelijk minderwaardig, wat kan ik tegen deze onzekerheid doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (4)

Het is voor knappe mensen ook helemaal niet leuk als ze genegeerd worden, als mensen denken dat ze hun lelijk vinden, als mensen niet met ze willen praten en nog tig andere dingen. Doe gewoon normaal tegen iedereen of vind jij het raar als iemand met brandwonden in zijn gezicht onzeker is om JOU aan te spreken en zich minderwaardig voelt?

Gewoon praten en doe niet anders tegen knappe mensen dan tegen mensen die 'lelijk' zijn in jouw ogen. We zijn allemaal mensen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het gebeurt onbewust maar voortaan als je je het opeens bewust wordt: denk dan eens aan die persoon met brandwonden in het gezicht! Doe normaal niemand is meer of minder waard dan een ander.
Besef dat de waarde van een persoon niet wordt bepaald door diens uiterlijk. Hoe mooi of niet mooi iemand is aan de buitenkant is grotendeels erfelijk bepaald. Het karakter van een mooi persoon kan echter bijzonder lelijk zijn. Dan is er dus geen enkele reden om je door zo iemand onzeker te laten maken. Jij bent een goed persoon. Dat je misschien niet geschikt bent om fotomodel te worden zegt niets over jouw waarde. Wie weet word jij wel wereldberoemd door een uitvinding of ontdekking!

Toegevoegd na 16 minuten:
Lees dat ik schrijf: KAN zijn! Ik stel absoluut niet dat knappe mensen per definitie geen goede mensen zijn. Maar ik hoop dat vraagsteller begrijpt dat uiterlijk en innerlijk niet met elkaar samenhangen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo hoort het te zijn maar plaatsen zoals scholen zijn anders daar heerst een andere cultuur als je ' niet mooi bent ' volgens de populairsten moet je hard knokken om met je innerlijk gewaardeerd te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Kleine maar wij zijn die fase allemaal al voorbij en hebben dat ook allemaal meegemaakt. Als je ouder wordt merk je dat dat allemaal minder belangrijk wordt in het leven. Verder lijkt het nu of alle knappe mensen ook de vervelenden en populairen zijn. Dat is natuurlijk niet zo er zijn ook knappe mensen die verlegen zijn, ontzettend aardig en slecht behandeld worden door alle mensen die slecht over hun denken. Ik heb er wel eens artikels over gelezen. Eens ben je klaar met school en eens snap je dat dat bij de puberteit hoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea, ik reageerde niet op jou maar op kleinerandd, dat staat er ook.
Castle
11 jaar geleden
Goed +
Die "knappe" mensen spreken jou aan omdat ze belangstelling hebben voor je. En misschien vinden zij het eigenlijk wel eng, omdat ze iets in jou zien , wat zij niet hebben. Jij bent bv beter in sport of muziek of koken.
Of misschien zijn ze stiekem wel jaloers op iets wat jij hebt wat zij niet hebben. Kleur haar, ogen , vrolijke lach.
En knap is een lastig begrip, ik ken mensen die door anderen knap worden gevonden, waarvan ik er nog steeds niet achter ben waarom ze dat vinden, ik zie het niet.
Dus ga er van uit dat iedereen dingen heeft waar de ander soms een beetje jaloers op is, of waarvan de ander blij is dat hij ze zelf niet heeft
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
Net zoals je zegt het "lijkt" maar soms bedriegt de schijn, en doen ze alle moeite om die op te houden, niemand wil gezien worden als verlegen, en veel denken buiten de boot te vallen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onzin Mascha: je ziet alleen wat jouw gedachte bewijst. Bijna elke puber is onzeker over het uiterlijk, alleen maar een heel klein deel is zelfverzekerd. Ook knappe mensen hebben opeens een puistje of een bad hairday maar jij ziet alleen de momenten dat ze zelfverzekerd zijn. Natuurlijk zijn er knappe mensen die gewoon extreem irritant zijn en vervelend, daar hoef je toch ook niet mee te praten?
Je kunt werken aan je eigen uitstraling, bijvoorbeeld door vriendelijk en positief te zijn tegen andere mensen. Zo krijg jij ook het gevoel dat je er mag zijn, mensen zullen je meer waarderen (en niet alleen om een knap koppie).
Verder zou het best kunnen dat je niet de allerknapste supermodel ter wereld bent, maar je kunt jezelf ietsje mooier maken dan je al bent met een vleugje make-up en door kleding te dragen dat je mooiste eigenschappen laat opvallen (maar niet te veel decolleté of been laten zien hoor). Je kunt je eigen stijl voor jezelf ontwikkelen en je onderscheiden van anderen met wat jij draagt.
Mooie mensen hebben niet alles, stoppen meestal veel moeite in hoe ze eruitzien en zijn dus meestal niet 'zomaar' mooi van nature. Het enige voorsprong dat ze hebben, is dat ze zich misschien lekkerder voelen in hun eigen huid - maar ook mooie mensen kunnen onzeker zijn, niemand is perfect.