Hoe kan ik mijn ex vergeten zie uitleg

Het is inmiddels al 2 jaar over tussen ons en ik word er gewoon gek van dat ik hem niet kan vergeten hoe graag ik het ook wil. Elke dag hoop ik dat het goed komt tussen ons. We hebben geen contact met elkaar maar de relatie wat wij hadden was zo mooi! Door omstandigheden van hem zijn we uit elkaar gegaan. Heb leuke dates gehad, maar op de een of andere manier haak ik na een tijdje af. Denk omdat ik niet gekwetst wil worden. Ik sta voor niemand open terwijl ik zonder capsones bedoelt genoeg manen heb die iets met me willen. Tussen mij en mijn ex komt het toch niet goed maar ik kan het niet vergeten. Het gevoel zit so diep in mijn hart. Wie kan mij helpen of heeft tips?? Leuke dingen doen enzo doe ik allemaal en ja dan vergeet je de pijn ook maar op het moment dat gewoon alleen ben dan kommer klap weer hard aan :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin een sexrelatie met iemand waarvan je denkt dat het een potentieeltje is. Door de chemische stof die daardoor vrij komt vergeet je je ex sneller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien focus je je wel teveel op het 'vergeten'. Vergeten hoeft niet en een relatie totaal vergeten lijkt mij onmogelijk. Geef het een plekje. Jullie relatie was leuk, je hebt een mooie tijd gehad, je hebt van iemand gehouden, dit is voorbij want het ging niet meer. Was de relatie trouwens wel écht zo goed? Leuke herinneringen zijn namelijk veel makkelijker en leuker om boven te halen. Misschien tegen alle adviezen in: bekijk eens foto's en ga 'terug in de tijd'. Bijvoorbeeld: 'een foto op de verjaardag van tante Riet, wat leuk! Was erg gezellig. Maar wat was 'ie vervelend bij thuiskomst, hij kon amper op z'n benen staan van de alcohol.' Of 'Oja, dat dagje Scheveningen, mooi weer en lekker gezwommen, alleen was de heenreis niet gemakkelijk, de Tomtom viel uit en we kregen ruzie over welke richting we moesten gaan, hij moest z'n gelijk krijgen, deed 'ie altijd! Ook jammer dat hij 's avonds op het terras meer aandacht voor zijn telefoon had dan voor mij.' Wat ik hiermee bedoel is: denk niet alleen aan hoe leuk dat ene moment was, maar ook aan de kleine (iets minder leuke) dingetjes eromheen. Er zullen vast van die momenten zijn geweest. Huil dan even goed uit maar zoek ook een moment om eindelijk dat boek dicht te klappen en verder te gaan met waar je mee bezig was. Dit doe je letterlijk met je fotoboek, maar ook in gedachte is het tijd om dat boek te sluiten. Berg het op en leg het bij spullen die je al vergeten bent, bijvoorbeeld een doos oude spullen waarbij je denkt als je die bekijkt: 'Oja, had ik dat ook nog?!' Het is trouwens niet verboden om aan hem te denken, doe dat ook niet. Als je iets tegenkomt wat je aan hem doet denken neem er dan ook even de tijd voor, maar neem ook weer dat moment om het af te sluiten. Voor mij heeft dit gewerkt, geloof me, het slijt, het heeft alleen tijd nodig. Gun jezelf die tijd en denk niet bij iedere gedachte aan hem 'potver, waarom denk ik nu wéér aan hem, ik kan hem gewoon niet uit m'n gedachte krijgen!' maar laat het gewoon gaan. Sterkte!

Antwoorden (8)

Dit heeft tijd nodig. Gun jezelf tijd om het te verwerken. Bij de een duurt dit soms langer als bij de ander. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je 'n gebroken hart. Dat is liefdesverdriet in z'n ergste vorm.
Een klein lichtpuntje, het gaat over. Al duurt het ontzettend lang.
En inderdaad, je kan je aan niemand binden. Wil je ook niet. Want die ander is die ex niet.
Je blijft hopen, bidden en geloven terwijl je weet dat dat niets meer zal brengen, hoe graag je dat ook wilt.

Ik spreek uit ervaring hoor.

Om er doorheen te komen en uiteindelijk er vanaf is het belangrijk dat je jezelf niet verwaarloosd.
Je bent zelfbewust, dat is al heel goed.
Voor de rest, probeer iedere associatie met je ex te negeren en te vermijden.
Ga gewoon je eigen weg en zoek niet de plaatsen op waar je hem mogelijk tegen kan komen.

Woon je in een huis waar je met je ex hebt samengewoond, verander dan alles in huis wat de herinneringen in stand houdt. Gooi weg wat je aan hem herinnerd en maak er jouw paleis van.
Ga desnoods verhuizen. Wel in je eigen woonplaats blijven.

Het aanknopen van nieuwe "liefdesrelaties" al dan niet voor 1 nacht heeft helemaal geen zin in dit stadium.
Je kwetst er alleen de ander mee als blijkt dat jij het toch niet aan kunt.

Bedenk dat vergeten opnieuw beginnen betekent.
Doe daar actief wat mee anders blijf je hangen in die cirkel van machteloosheid en verdriet.

Alleen dan kom je op 'n gegeven moment op 'n punt dat je ook daadwerkelijk weer vrij bent en jezelf kunt zijn met alle nieuwe ronden en kansen.

Nogmaals, ik spreek uit ervaring....

Heel veel sterkte, je hebt het nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!!
als je een nieuwe man / jongen vind die je ook weer echt super leuk vind komt het wel goed.
dan kom je ook vanzelf over je ex heen het is al 2 jaar geleden zei je dus het moet te doen zijn.
ga GEEN overhaaste dingen doen. gewoon rustig aan doen en je vind vanzelf weer een jongen die echt bij je past.

zoals al eerder is gezegd gun jezelf tijd en zorg dat je een leuke tijd hebt. verpest het niet voor jezelf door alleen aan je ex te denken.

het komt wel goed:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omarm de leegte en leer loslaten.
Pas als je dat kunt, kun je verder.

Een vat moet je eerst leeg maken om hem te kunnen vullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat verdrietig voor je...
Het verwerken van een verbroken relatie is als een rouwproces. Het kan heel lang duren voordat je van het verdriet af kan zijn. Maar misschien is dit ook een kans om actief je leven juist wat meer diepte te geven.

mijn tip is:
Schrijf op wat de dingen zijn die jou een mooier mens hebben gemaakt tijdens en na de relatie. Het moeten dingen zijn die onafhankelijk zijn van je ex-geliefde, maar wel afhankelijk van de SITUATIE die jij met deze persoon in jouw leven heb mogen delen. Zie het als huiswerk. Gemiddeld 2 a 3 redenen per week opschrijven is echt genoeg.

In het begin zal het heel moeilijk zijn om te zien wat de relatie jou persoonlijk heeft opgeleverd, zonder te denken dat hij de oorzaak was van jou geluk toentertijd. Maar elke relatie levert altijd persoonlijke groei op waar je de rest van je leven baat bij hebt. Je moet het alleen zien te vinden en gebruiken.

Je zult zien dat dat na een tijdje schrijven, de persoon, je ex-geliefde naar de achtergrond verdwijnt omdat je beseft dat je zelf een hele positieve persoonlijke ontwikkeling hebt doorgemaakt tijdens en na de relatie, waar je nu de rest van je leven profijt van gaat hebben. Nu treed je zelf op de voorgrond. En sterker dan ooit.

Je kunt zelfs het moment gaan bereiken, dat je EN blij bent dat je een relatie met hem hebt gehad EN volledig kan accepteren dat het voorbij is.

Nogmaals alles heeft tijd nodig. Het is een rouwproces. Zorg goed voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ook mannen kunnen kunnen hier last van hebben. ;)

Ik heb ook jaren erover gedaan om een vrouw in mijn leven te kunnen vergeten. Daar is heel wat overheen gegaan.

Ik denk dat de volgende stappen heel erg kunnen helpen:

1) Begin een soort van dagboek (in een schriftje ofzo). Schrijf daarin dagelijks de gedachten op die je over je ex-vriend hebt. Op die manier krijg je een beeld van wat je nu precies beweegt (gevoelens en gedachten) om nog steeds zo gek op hem te zijn.
2) Accepteer dat je die gedachten en gevoelens los moet gaan laten. Dat is een keiharde keuze, maar een keuze voor jezelf.
3) Beschrijf vervolgens dagelijks hoe je iets gedaan hebt om een bepaald gevoel / bepaalde gedachte uit te schakelen. Door er zo bewust mee om te gaan, kun je het goed aanpakken.
4) Aanvaard dat je altijd wel eens terug zult blijven denken aan je vriend en de tijd die je met hem hebt gehad. Maar leer het te zien als iets dat ooit geweest is en in die tijd waardevol was, dat je er wat van geleerd hebt en dat je verder mag gaan
5) Gebruik deze tijd om voor jezelf op een rijtje te zetten wie jij bent en wat voor persoon voor jou iemand zou zijn waarmee je je leven wilt delen. Dit kun je ook in het 'dagboekje' opnemen.
6) Op een gegeven moment moet je misschien wel het lef hebben om het boekje te nemen en het in de brand te steken, om afscheid te nemen van een bepaalde periode in je leven en voor iets nieuws te gaan.
7) Een nieuwe relatie is prachtig, maar je moet de oude wel eerst verwerkt hebben. Anders blijft het altijd als een etterende pijn dooretteren. Beter kun je eerst hieraan werken en dan weer eens de mannenmarkt opgaan. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
TIP: probeer jezelf voor te stellen hoe zijn leven er nu uit ziet?

Denk je dat hij ook zit terug te denken aan de mooie tijd die jullie hadden? Dan moet je zo snel mogelijk contact met hem opnemen om na te gaan of dat inderdaad zo is. Wie weet kunnen jullie samen verder gaan

Denk je dat hij allang is verder gegaan, misschien al een nieuwe relatie heeft en plannen om te gaan samenwonen? In dat geval weet je dat jullie geen toekomst hebben samen.

Het alternatief is niets doen. Maar door elke nieuwe date te vergelijken met je ideaalplaatje van je ex laat je misschien wel een paar hele leuke mannen lopen? Bovendien kunnen ze het nooit van je ex winnen, want je denkt alleen terug aan die mooie tijd die jullie hadden. Aan de andere kant heeft hij je toen wel laten zitten.

Dus je moet of nu nog 1 keer je liefde aan je ex verklaren en kijken of jullie samen verder kunnen, of je stopt met terugdenken aan iets wat in de toekomst toch niet haalbaar is en kijkt wat je nu op dit moment zelf van je leven kunt maken. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij voor je bestemd is komen jullie echt weer bij elkaar. Probeer (al is dat moeilijk) negatieve dingen te bedenken in je relatie met je ex, als je alleen aan leuke dingen denkt die je met hem had wordt het gemis erger.