Waarop is de klik met je levenspartner op gebasseerd?

De klik die je wel heb met je levenspartner(of toekomstige) en niet met een tijdelijke vlam? Wat voor klik is dit? Een emotionele en geestelijke klik?

Je hoort namelijk best vaak mensen zeggen: " ja, die klik is er.
Dan vraag ik mij af, over welke klik heb je het dan en waarom wel met hem en niet met die..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hè!
Alweer?
Dat kán toch niet.
Hoeveel moeten andere GV'ers ouwehoeren over relatieproblematiek, voordat jij er over ophoudt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je die reactie onder copy zitten? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe mij maar Rooibos...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weemoed naar Theebeker? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Dette
Ja, ik ga hem elke keer kopiëren en plakken.
Ik krijg hier op de een of andere manier zó genoeg van.
Ik voel me niet serieus genomen en daar kan ik niet zo goed tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koekje erbij????????????
Ze geeft het maar niet op hé?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is je wel eens opgevallen hoeveel letters er in Beerte zitten die ook in Theebeker voorkmoen?
Ik ga maar weer eens koffiezetten, dat helpt altijd bij hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, inderdaad. Ik hou "hek" over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat is nu net het deel dat duidelijk "van de dam" is.

Antwoorden (9)

Dat is het gevoel dat je elkaar begrijpt en ook moeite voor elkaar wilt doen.Het is '''herkenning'' en kameraadschap.Noem het maar een klik.Je weet dat het goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij contact opneemt met een psycholoog en je eigen problemen oplost, kom je misschien vanzelf achter alle antwoorden van de vragen die jij stelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klik wil niks anders zeggen dan dat het klikt tussen jou en die ander, dat je mekaar mag. Kan je partner zijn, je juf, je buurman, je verzekeringsadviseur, je huisarts,.....whatever. Met sommige mensen is die klik er meteen, soms na een poosje en soms nooit.
Iemand met wie je hem niet hebt lijkt me een slechte keus voor een levenspartner, maar je hoeft echt niet te trouwen met iedereen met wie het klikt.

Toegevoegd na 22 seconden:
Met een scharreltje heb je meestal ook een klik. Anders wordt het nog niet eens een scharreltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een beetje chemie en een paar hele simpele dingen als wederzijds vertrouwen en elkaar op de juiste manier aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tijdelijke vlam voelt (tijdelijk) geweldig, een euforische stemming.

Diegene met de klik is minder euforie, maar intens veilig. Iemand waar je lief en leed mee kan delen, die te vertrouwen is en waar je volkomen veilig bij bent, hoe je ook bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beerte, ook deze vraag is zo maar niet te beantwoorden. De antwoorden van je vragen, zo ook deze, moeten grotendeels 'gevonden' worden door (levens)ervaring.

Ga het leven aan en ondervindt. Maak zelf een keuze. Wanneer achteraf blijkt dat dit een ongelukkige keuze is geweest dan kan je opnieuw kiezen. Op deze wijze leren we allemaal van het leven zoals het zich aan ons ontvouwt.

Wanneer je ervoor kiest om geen keuze te maken is dit prima, maar verwacht niet dat een ander jouw antwoorden heeft. Lukt het niet alleen, aarzel dan niet om professionele hulp in te schakelen.
Ga op pad. Het gaat je lukken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet het zitten... en dan zie je het liggen... en je ziet jezelf er naast liggen... en als je dat dan weer ziet zitten... dan hoef je alleen nog maar zien te zitten dat je dat nog 50 jaar moet zien zitten liggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Resonantie zou ik het noemen, als jij resoneert in die ander en die ander in jou... Dus de klik is de resonantie...
Emotioneel is via het gevoel tot stand gekomen en geestelijk is via het denken tot stand gekomen, maar het is in beide gevallen resonantie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus als jij gaat trillen trilt zij mee? (resonantie.. ) Dan is het hoog tijd voor de sportschool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, plus 1 voor SonjaD
Je kunt met iemand een klik hebben naar aanleiding van gemeenschappelijke interesses.
Met een vriendin op de sportschool kun je een klik hebben omdat je beiden je best doet om te sporten om bijv. op gewicht te blijven. Je deelt ervaringen met elkaar.
Met een collega op het werk kun je een klik hebben omdat jullie het werk op dezelfde manier aanpakken en dezelfde ideeën hebben omtrent de manier van werken e.d.

Met je partner heb je een klik op verschillende manieren. Je voelt elkaar aan, je deelt een aantal dingen. Als je namelijk helemaal niets samen deelt, ook geen enkel gevoel dan is er niet eens het idee van partnerschap.
Maar het is niet zo dat je meteen voelt dat het je levenspartner is. Geniet er gewoon van, en zorg dat de klik vast blijft klikken. Zodra je die klik namelijk niet meer voelt dooft de relatie uit als een kaars, en dan weet je dat het niet je levenspartner is, of zal zijn....