Hoe zeg je iemand dat je diegene voor onbepaalde tijd niet wilt zien of spreken?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gaat hier om een vriendschappelijke relatie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk gewoon recht voor zijn/haar raap. Als die relatie echt zo vriendschappelijk is, zou dat geen probleem moeten zijn.

Het beste antwoord

Direct to the point komen: Ik wil voorlopig het contact met je verbreken, dat wil zeggen je niet horen en niet zien, dat is beter voor ons allebei. Laat mij weer contact met je opnemen als ik daar aan toe ben.
Klinkt hard, is het ook, maar het is wel de enige manier om iemand duidelijk te maken wat je wil, als je allemaal excuses aan je verhaal gaat hangen, dan kan dit op een misverstand of discussie uitdraaien. Geef op eventuele vragen ook direct een antwoord en draai niet om de feiten heen. Wees duidelijk en eerlijk hierin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik sluit me hierbij aan, niet eromheen draaien dan maak je het jezelf veels te moeilijk. Direct to the point! Natuurlijk kun je wel enigzins rekening houden met de ander en daardoor niet alleen maar harde woorden gebruiken want zoiets kan dan de rest van zijn of haar leven impact op diegene hebben. Gewoon duidelijk zijn, dan valt diegene je achteraf ook niet lastig met tig vragen! Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankuwel. Deze reactie valt het beste bij mijn persoonlijkheid.

Andere antwoorden (2)

In een vriendschappelijke relatie is het wel belangrijk of je die wilt voortzetten of beëindigen.

Ik zal voor beide situaties een antwoord geven:

Ja ik vind het wel vervelend om te zeggen, want we doen zo dikwijls leuke dingen samen en ik geniet daar ook elke keer van, maar ik heb het de komende tijd zo druk met .......(vul maar in sporten, huiswerk, ) of..... (ik heb afgesproken om thuis of waar dan ook (iemand) mee te helpen of....(meer op mijn kleine broertje/zusje te passen) dat ik voorlopig geen tijd heb om samen iets te doen, wanneer ik weer wat meer tijd heb dan laat ik je dat weten.

Ja ik vind het wel vervelend............................................................. maar ik heb het gevoel dat ik toch niet zeker weet of ik hier wel mee verder wil gaan en ik wil er eens een tijdje over nadenken en dat geeft jou ook de tijd om er eens goed over na te denken hoe en of we nog wel bevriend willen zijn. En dan bellen, mailen, we elkaar weer eens over een tijdje of we van gedachten zijn veranderd (of de draad weer moeten oppakken).

Zoiets
11 jaar geleden
Wees vooral eerlijk over de reden waarom je dat wil. Is het niet persoonlijk, dan moet je het benadrukken en de echte redenen aangeven. Heeft die persoon je bv. gekwetst, dan moet je dit ook duidelijk maken. Gebruik vooral geen smoesjes die niet waar zijn, zoals weinig tijd.
Zeg het persoonlijk, want anders lijkt het laf.
Houd er toch rekening mee dat jullie relatie beschaadigd kan worden, dat de persoon jou niet meer wil spreken, als je er over een tijdje weer aan toe bent. Klinkt hard, maar dat zijn de risico's die je moet overwegen.
Wil je met die persoon vrienden blijven, zou ik benadrukken dat hij/zij kan bellen, als er echt iets is, want anders voelt deze zich in de steek gelaten.