In principe staat een ID kaart op jouw eigen naam.
Je geboortenaam dus.

In uw paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) staan de volgende persoonsgegevens: uw achternaam, voornamen, geboortedatum, geboorteplaats, geslacht en lengte. Staat u ingeschreven in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA), dan is ook uw burgerservicenummer (BSN) opgenomen.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/welke-gegevens-neemt-de-gemeente-op-in-mijn-paspoort-en-identiteitskaart.html

En verder:
Op uw verzoek kan in uw reisdocument de naam bijgeschreven worden van uw echtgenoot/echtgenote of geregistreerd partner.
Dit is ook mogelijk als uw partner is overleden of als u bent gescheiden.

Als dit gebeurt is en de naam van je partner staat er bij, dan kan
je een nieuwe ID kaart aanvragen, waar die naam dan niet meer op staat.

Maar het moet dus niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je na je scheiding je meisjesnaam weer aanneemt, dan zul je dit op de officiele documenten moeten laten aanpassen.

Toegevoegd na 2 minuten:
wat wel kan: Ook na echtscheiding of na het einde van geregistreerd partnerschap mag je, evenals na overlijden van je partner, diens achternaam blijven gebruiken. Tenminste zolang je niet opnieuw getrouwd bent op een geregistreerd partnerschap aangaat.
In dat geval hoeft de id kaart dus niet te worden aangepast.