Wat is het beste moment om gecremeerd te worden?

uiteraard na overlijden. ik vraag het omdat ik hoorde dat 'de ziel' tijd moet krijgen uit het lichaam te vertrekken.
en: is dit voor bijv. honden/katten ook?
en hoe is het dan als iemand verbrandt bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is de redenering hierachter? Als de ziel los bestaat van het lichaam, waarom zou die dan last hebben van een crematie? Dat is toch tegenstrijdig? Het beste moment is het moment waarop het het beste voelt voor de nabestaanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na mijn dood wil ik absoluut niet gecremeerd worden maar begraven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ten tijde van leven zijn lichaam en ziel verbonden toch..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taurus: daar kan ik me iets bij voor stellen. wat vindt jij naar aan cremeren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.eo.nl/thema/rouwverwerking/stervensbegeleiding/begraven/page/De_Bijbel_over_begraven_of_cremeren/articles/article.esp;jsessionid=C8E15FC1D916E107DB55067139DD7A85.mmbase02?article=4169216.
Ik ben er niet mee opgegroeid,ben katholiek en toen werd het altijd al ''heidens''genoemd.Mijn reden is eigenlijk omdat het volgens mij indruist tegen de astrale wetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand verbrandt is dat niet zijn/haar vrije wil en geldt bovenstaande niet.

Het beste antwoord

Volgens mij vertrekt de ziel meteen na het overlijden uit het lichaam, dus is dat niet nodig.
Je ziel leeft eeuwig door, je lichaam is weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje Iris, dan zou dit ook voor de ziel van honden en katten gelde? eigenlijk voor alles wat bewustzijn heeft, leeft, ademt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat dieren ook een ziel hebben.Ik zal ze ook niet laten cremeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eleo: ja, dat denk ik wel, ook voor dieren geldt dit, voor ales wat bewustzijn heeft

Andere antwoorden (8)

De ziel is niet meteen helemaal uit het lichaam. 3 dagen zou genoeg moeten zijn. Er zijn verschillende religies die elk zo hun eigen regels en gebruiken hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als iemand verbrandt is dat een grote schok als hij niet weet dat er een leven is na de dood.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor honden en katten maakt het niets uit omdat die geen ziel hebben.

Toegevoegd na 18 uur:
Zie boeken van Jozef Rulof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste moment is het moment waarop het het beste voelt voor de nabestaanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bezieling van het lichaam verdwijnt meteen, maar de chauffeur kan nog talmen... En even blijven rondhangen, dat verschilt van mens tot mens...

Dieren hebben dat niet...

Verbranden moet je NOOIT doen als de persoon aan materie hing, het is te wreed om voor de ogen van de chauffeur de auto op te stoken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bekende paragnost / paranormaal genezer uit Dordrecht, heb ik eens horen zeggen dat hij schriftelijk heeft vastgelegd dat na zijn overlijden zijn lichaam 24 uur met "rust" gelaten moet worden om de ziel gelegenheid te geven zich d.m.v. het verbreken van het "zilveren koord" zich los te kunnen maken van het stoffelijke lichaam. Daar ben ik het volledig mee eens. Plotseling ovelijden d.m.v. een ongeval o.i.d. geeft heel vaak een zogeheten dolende ziel aan die naar het licht geholpen moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zilveren koord is het fluidekoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet het tremaatje niet ;)
fluïdekoord
hebben dieren geen ziel ??
nou ben ik het niet zo mee eens,
dieren voelen net als mensen ook pijn,
en een ieder levend wezen heeft een ziel,
toen ik mijn beestje ging halen, en haar urntje vast hield,
kon ik haar liefde nog steeds voelen,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zouden dieren, net als wat wel gezegd wordt als een mens 'over-lijdt', over het lijden heen gaat, ook worden opgewacht door soortgenoten....? of is dat een rare gedachte?
Er bestaat in mijn optiek niet zo iets als een ziel. Dus het kan nadat mensen in staat zijn gesteld afscheid van de overledene te nemen. Verder moet er tijd en plaats voor zijn in het crematorium.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de leer verlaat de ziel het lichaam op het moment van overlijden.
Als dieren ook een ziel hebben zal dit ook voor hun van toepassing zijn.
De crematie staat hier dus los van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De begrafenis of crematie mag niet eerder dan 36 uur na het overlijden plaatsvinden. Verder mag de begrafenis of crematie niet later dan uiterlijk op de vijfde dag na die van het overlijden plaatsvinden. De dag van overlijden telt niet mee. Zo nodig kan via de Officier van Justitie toestemming gevraagd worden hiervan af te wijken. Bijvoorbeeld, omdat er nog iemand uit het buitenland moet overkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je antwoord.
36 uur na het overlijden, wegens nabestaanden. denk jij dat het voor de overledene uitmaakt?