Is sit-ups doen als zwangere vrouw schadelijk voor het ongeboren kind?

Plet zij dan de foetus?
En is het doen van sit-ups na een paar maanden nog wel mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

ik mocht dat niet van de gyn sit ups doen, en als je dikker word verplaatsen je buikspieren zich naar de zijkant van je buik en word het heel lastig, maar het gaat ook pijn doen.
foetus pletten kan niet door het vruchtwater, maar ze vinden het vaak niet fijn, je krijgt ook harde buiken :braxton hicks:
vanaf 24 weken zou ik het zeker niet meer doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"foetus pletten kan niet door het vruchtwater"
Kijk, dat wou ik nou weten. +

Andere antwoorden (4)

Zwangerschap is een gezond proces. Bewegen is dan ook goed voor je. De foetus wordt beschermd door een airbag gevuld met water. Een betere bescherming is er haast niet. Vergelijk het met het dierenrijk. Vrouwelijke zoogdieren zijn bijna altijd zwanger. Die zouden dan nooit meer een normaal leven kunnen lijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zoveel beweegmogelijkheden, dat JUIST sit-ups niet echt de uitverkorene hoeft t zijn. Mijn sportieve vriendin mocht het niet van de verloskundige. Die raadde zwemmen en lopen aan.

Schadelijk, dat weet ik niet. Maar door de enorme veranderingen in en groei van je lichaam zou ik gevoelsmatig deze oefening even vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou dus juist weten of het schadelijk is.
Het is niet alsof ik zwanger ben ofzo... Ik vroeg het me gewoon af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar een mens al niet aan denkt he
de eerste 12 weken mag je nog sit-ups doen. Daarna mag je nog wel situps doen maar geen schuine meer. Vanwege spieren die nu langer worden die anders na de zwangerschap niet meer kunnen sluiten. gewone situps kun je blijven doen maar wordt natuurlijk steeds moeilijker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spieren worden niet langer maar verplaatsen.
De foetus wordt niet geplet door buispieroefeningen, aangezien jouw kleintje veilig rondsparteld in jouw vruchtwater. Dit werkt tevens als beschermend stootkussen/waterbag.
De 1e 3 maanden mag je nog gewoon sit-ups en andere buikspieroefeningen doen. Daarna mag je alleen je scuine buikspieren nog trainen. Na 4 a 5 maanden moet je het echt rustiger aan gaan doen. Je 2 grootste buikspieren gaan dan wijken. Wanneer je ze dan nog traint kan het je buikwand verzwakken.
Gelukkig zit je lichaam zo in elkaar dat je vanzelf merkt wanneer dingen niet gaan of niet prettig aanvoelen.
Zie dit als waarschuwing van je lichaam en luister ernaar!!
Overigens: Knappe meid die op het einde van haar zwangerschap nog sit-ups kan doen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! +