Hoe oud is de oudst geboren levende baby?

Toegevoegd na 37 seconden:
lettertje vergeten : Oudste*

Toegevoegd na 5 minuten:
Anders geformuleerd: Welke baby heeft het langst in de buik gebivakkeerd voordat hij/zij levend te wereld kwam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Wat bedoel je? Hoeveel dagen die baby was toen hj/zij geboren werd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt de langste zwangerschap?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemde vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O.K.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt.

Het beste antwoord

Het record is 375 dagen (terwijl het normaal 280 dagen is). Penny Diana Hunter heet die baby.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook een plus, alhoewel ik meer geloof in wat onderaan in het artikel staat, namelijk dat de vrouw een miskraam heeft gehad en snel daarna weer zwanger is geworden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is als enige een echt antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! prima antwoord incl. bron! en verbazingwekend zeg zo lang!
toch blij dat ik het gevraagd heb;) en uitschieters zitten er dus wel tussen!
Amadea
12 jaar geleden
Let wel: dat gebeurde in 1945. Tegenwoordig zal de medische wetenschap dit soort gevallen voorkómen door in te grijpen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig wel ja.

Andere antwoorden (2)

Volgens mij beginnen we pas met tellen op het moment dat je geboren wordt, dus zijn alle baby's exact even oud bij de geboorte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zal geen echte uitschieter bij zitten.
ten eerste is de duur van een zwangerschap al moeilijk op een dag te bepalen, dus is het nooit zeker hoelang een vrouw exact zwanger is. En na 42 weken wordt de baby wel' gedwongen' geboren, door de weeën op te wekken of een keizersnee

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik twijfel aan de 42 weken, mijn laatste zwangerschap is alweer ff geleden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
53 weken is toch een flinke uitschieter;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar geloof ik ook niet in, zie mijn reactie op het antwoord.