Relaties in mijm leven

Hallo. Ik zat zo te denken, ik ben pas 16 jaar en ik heb in mijn leven maar 2 relaties gehad, waarvan 1 serieuze. Is het raar dat ik zo weinig relaties heb gehad ofniet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Je bent 16, je hebt al twee relaties gehad, waarvan één serieuze. Wat is je probleem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, AL 2

Het beste antwoord

Nee zeker niet je bent nog jong en je weet nog niet 100% wie je bent en wat je wilt in het leven daarom zal je op die leeftijd niet goede standvastige relaties kunnen vinden.
De maatschappij heeft veel verwachtingen tegenover jongeren bv: Dat men als jongere veel relaties moet hebben.

Maar je mag nooit ingaan op de verwachtingen van andere. Je moet bij jezelf bekijken wat je wilt en waar je lat ligt deze mag niet te hoog liggen.
Als een spits zegt ik schiet 3 keer op goul en als ik mis ga ik iets anders doen. Dan gaat hij nooit prof worden. Zelfde met je relaties

Tevens heb je relaties niet omdat het cool is en je erbij hoort.
Maar omdat je bij elkaar gelukkig voelt en respect heeft voor elkaar.

Het is dus belangrijk dat jij gelukkig in het leven staat en dat je geen relatie nodig hebt om je goed te voelen en dat een relatie maar een aanvulling is.
Hierdoor ga je veel betere serieuze relaties kunnen opbouwen omdat je zelf sterk in de wereld staat en niet volledig emotioneel afhangt van je partner en dus niet de goedkeuring en affectie zoekt omdat je daarin zelfvoorzienend bent.

Omdat de meeste jongeren niet zelfvoorzienend zijn loopt er tegenwoordig aardig wat relaties kapot met veel verdriet.

Ik zal eerlijk zijn ik ben zelf nog maar 19 en heb nog maar 1 relatie gehad die tevens slecht afgelopen is ze heeft mij bedrogen en hield niet echt van me.
Ik heb nog maar 1 relatie gehad omdat ik zelf me eigen aan het ontdekken was en mijn eigen weg in het leven op zoek was hierdoor heb ik ook deze relatie gekregen onverwachts dat tevens dus een slechte keuze was!!

Het is dus zeker geen ramp om weinig relaties te hebben tijdens je jeugd integendeel het is zelf positief. Want de meeste mensen wille niet het gevoel hebben wauw ik ben al de 20ste. Wil jij een vriendin die al de zoveelste relatie heeft? Wie ben jij dan he de volgende?

Het is tof te weten als mens dat je vriend/vriendin eigenwaarde heeft en geen of weinig relaties gehad heeft omdat ze zichzelf belangrijk vind.

Wees niet als de meeste en maak je eigen keuzes in het leven en laat je niet leiden door de verwachtingen van onze samenleving.
Kies zelf wat je wilt en wanneer !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Helemaal niet. Maak het hebben van relaties geen doel op zich. Die komen vanzelf wel.

Gewoon jezelf zijn en vrolijk door het leven stappen, de rest volgt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent pas 16! Maak je niet druk om relaties maar maak plezier, doe leuke dingen. Je bent nog zo jong, een relatie komt vanzelf wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat een 16 jarig blij mag zijn om al een relatie te hebben gehad!

Het is ook zeker niet stoer om veel relaties te hebben, het gaat namelijk niet om veroveringen, maar om je eigen welzijn. En daarmee bedoel ik: Gelukkig zijn met wie je bent en gelukkig zijn met degene waar je bij bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat verwachten pubers tegenwoordig toch veel en snel! Laatst zelfs een 12-jarige die 'nog maar' twee vriendjes had gehad.

Wat bijzonder is aan jouw situatie als 16-jarige is niet dat je 'maar' twee relaties hebt gehad, maar dat je ál een serieuze relatie hebt gehad. Je loopt voor, niet achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén van mijn vrienden heeft sinds een jaar of twee een relatie. Zijn eerste relatie. Hij is 33. Zelf was ik vroeg in de 20 toen ik mijn man leerde kennen. Voor mij de tweede relatie. Hij is twee jaar ouder en voor hem was ik de eerste. En we zijn niet geen-seks-voor-het-huwelijk-religieus of zoiets, zo liep het leven gewoon. Wat ik me ook afvraag: als het áántal relaties zo belangrijk is, is het dan ook een doel om een bestaande relatie uit te maken? Goede, blijvende relaties zijn natuurlijk killing voor je score. Beter twaalf relaties van een maand dat één relatie van een jaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, heette dat in onze tijd niet 'ik ga met hem', 'verkering' en 'we hebben gezoend'? Maar deze meneer heeft al heuse relaties gehad, waarvan ook nog één serieus. En dat vindt hij een te lage score. Nog afgezien van leeftijd: als je aan de relaties in je leven denkt als iets waarbij je een hoge score moet hebben, ben je überhaupt nog niet toe aan een relatie. Het zijn geen pokemon-verzamelkaartjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ook 12 en heb er n og geen gehad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer dat ik geen plusjes uit kan delen voor reacties...
Ik begon op mijn 16de pas met mijn eerste relatie. Het aantal relaties zegt helemaal niks.
Het gaat erom dat jij tevreden bent met je leven. Sommige mensen zijn single ook blij.

Maak je er niet te druk om, het is geen wedstrijd. Geniet gewoon van alles, een mogelijke nieuwe relatie komt vanzelf wel op je pad.
13 jaar geleden
Heel veel mensen van jouw leeftijd hebben helemaal nog geen relatie gehad. Dat is niet abnormaal.

Een relatie is niet iets dat je moet najagen, maar iets dat je moet overkomen. Mij overkwam het voor het eerst toen ik 21 was, toch ben ik nooit iets tekort gekomen.

Ook ik maakte mij wel eens zorgen, maar het kwam uiteindelijk allemaal goed.
13 jaar geleden
Je zegt zelf, ik ben PAS 16. Je geeft dus aan dat je weet dat je nog jong bent. Sommige mensen hebben in hun leven maar 1 serieuze relatie, anderen zelfs geen een. Daar is allemaal niks raars aan.
Als je je dat soort dingen al gaat afvragen, verwacht ik nog veel vragen van jou. Maar ik denk eigenlijk dat dit geen serieuze vraag is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, tuurlijk niet!
dat moet toch niet perse nu al! een serieuze relatie!
daar kan je nog mee wachten. je bent nu jong; geniet daar nog wat van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16 jaar en 2 relaties waarvan 1 serieus... Je bent 16!! Ik vind dat aardig wat tot veel!

Zeker niets om je druk over te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geniet maar nog even van je onbezorgde zelf meisje!...een relatie op zo'n jonge leeftijd is mogelijk maar niet nodig!..relaties moeten groeien ,zoals jij ook nog moet groeien naar een echte waardevolle relatie!..geef jezelf de tijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meisje? Op de één of andere manier ging ik er helemaal van uit dat een jongen de vraag stelde :-). Geen idee waarom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben inderdaad een jongen. Maar dat geeft niet, konden ze ook niet weten! :-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien geeft de naam Don Roger een hint? ;)
Ik schoot echt in de lach toen ik dit las. "...MAAR 2 relaties..."Kind toen ik 16 was had ik nog nooit een relatie gehád zelfs! De eerste had ik toen ik 22 was. Je bent er dus aardig vroeg bij, wees daar maar zeker van.
13 jaar geleden
Twee relaties lijkt me een buitengewoon respectabel gemiddelde. De een heeft er op die leeftijd al tien versleten (al zou ik daar het woord (serieuze) relatie niet voor willen misbruiken) en de ander is op haar zestiende nog nooit iemand tegengekomen waar het voldoende mee klikte om iets (al dan niet serieus) mee te ondernemen. Twee relaties, zeker als ze langer dan een jaar geduurd hebben en meer inhielden dan een beetje handjes vasthouden en voetjevrijen, is dunkt me eerder aan de hoge dan aan de lage kant.
Helemaal niks om je zorgen over te maken dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je schrijft serieuze relatie, maar bedoeld waarschijnlijk lat/relatie. Neem van mij aan, er zullen er nog vele volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echt hele serieuze relatie was het ook weer niet. Maar 1 jaar was voor mij toch een redelijk serieuze tijd.
Dat is toch niet weinig? Je bent 16!
Hou het maar lekker normaal. Ga niet de 'slet' uit hangen omdat je DENKT dat het weinig is, want dat kan je alleen maar tegen werken als je straks ouder bent. Meisjes houden niet van jongens die niet eens meer op 2handen kunnen tellen hoeveel relaties ze hebben gehad.
Hoe zou jij het vinden als je een meisje leuk vind en je hoort dat zij heel veel vriendjes/relaties voor jou heeft gehad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 'hufter' of dergelijke ben ik zeker niet. Mijn relatie is afgelopen doordat een jongen mijn meisje heeft afgepakt en dat heeft mijn zelfvertrouwen flink naar achter geschoven, dus daarom dacht ik dat ik niet goed genoeg was voor een meisje, daardoor ook die vraag die ik stelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o, heet dat tegenwoordig hufter, als een jongen veel meisjes heeft gehad? weer wat geleerd. maar meis26 heeft gelijk: meisjes waarderen het niet als je veel meisjes hebt gehad dat je vriendin een andere jongen heeft gekozen is balen voor je. maar zie het zo: ze heeft jou een jaar lang de leukste gevonden dus je bent wel in orde dacht ik zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh nee ik bedoelde het niet slecht voor jou.
het was maar een advies =)
Relaties hebben is niet een kwestie van turven. Er zijn mensen die hebben in hun hele leven maar 1 relatie en zijn daar hun hele leven gelukkig mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, niks raars aan... Laat het komen zoals het komt. het is geen must :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begon op mijn 13e met een serieuze relatie, die nu al bijna 2 jaar standhoudt. Dit komt denk ik vooral omdat ik volwassener denk en doe dan de meeste mensen van mijn leeftijd. Begin pas aan een relatie als jij voelt dat je met deze persoon verder wil gaan, niet omdat al je vriendinnen al 8 vriendjes en 3 vakantievriendjes hebben gehad. Het is pas stoer als je kan zeggen; "Ik ben al 3 jaar samen met mijn vriend en wij zijn nog steeds hartstikke gelukkig samen!".

Toegevoegd na 2 minuten:
Een echt antwoord op je vraag: Nee, dit is zeker niet raar. Relaties hoor je er juist niet veel te hebben (gehad). En 2 is een prachtig getal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn ogen is dat best al veel. Ik kom nog uit de tijd dat je toen pas een beetje begon met "serieuze" relaties.
Wat van belang is, is dat jij doet wat goed voelt en niet wat anderen wel of niet (al) doen. Jij bent heel goed in staat om je eigen grenzen en waarden te weten en te volgen.
Laat je daar niet van af praten en geniet van je leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben over 2 maanden 15 en ik heb nog nooit een relatie of verkering of dergelijke gehad.
Iedereen is anders en het echte liefdesleven komt nog wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je komt maar 1 x de ware tegen, niet meerdere malen. wees blij.