Ik ga met een homofiele man een kindje krijgen. Wij doen co-ouderschap. Wanneer kan een pasgeborene bij mama weg??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Amadea
10 jaar geleden
Wat bedoel je te vragen? Een baby is geen huisdier....
Amadea
10 jaar geleden
Omdat van jonge katjes en hondjes bekend is hoe lang zij bij hun moeder moeten blijven voordat ze daar weggehaald mogen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@amadea, ik ben me er zeer goed van bewust dat mijn kindje geen huisdier is. Maar mijn vraag leek me duidelijk, bestaat er een gevaar voor de gesteldheid van het kindje als je het na negen maanden (bijvoorbeeld een week na de geboorte) bij de moeder weghaalt?? Krijgt een kindje bindingsangst? Bestaat er een richtlijn hoelang het kindje bij de moeder moet blijven!! Met natuurlijk heel veel bezoek van de vader!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar wensmoeder: jij bent zelf de moeder.
Dus je haalt dat kind toch niet weg?
Als jij je er lekker bij voelt gaat het naar de vader, waar ook alles klaar is en veel liefde is en goede verzorging is en aandacht en warmte.........kortom alles wat de baby nodig heeft.
En dan komt het weer bij jou terug.
“Gelijkmatige en continue zorg door een (of twee) vertrouwde persoon is de sleutel voor een veilige en koesterende omgeving voor kleine kinderen”,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blijkbaar is het bindingsprobleem met de vader niet van belang wensmoeder? Ik begrijp dat je co-ouderschap wilt gaan doen met de vader van het kind. Dat betekent dat jullie om en om en zoveel mogelijk een gelijk aantal dagen voor het kind gaan zorgen. Ik vind dat je dan ook meteen vanaf het begin daaraan moet beginnen maar ik ben ook een fan van borstvoeding, dat maakt het wel lastig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moedermelk kan prima bewaard blijven, en dus ook mee gegeven worden

http://www.borstvoeding.com/files/bv_bewaarschema.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet iedereen suussuus maar het is niet goed om de eerste weken al bv via een fles te geven, zoals je kunt lezen in mijn antwoord. Dat is te makkelijk en veel kinderen gaan dan de borst weigeren en dan moet de moeder de rest van haar bv periode kolven en daarna met fles geven en dat is geen pretje (eigen ervaring).

Antwoorden (1)

Dat ligt er al aan of er borstvoeding gegeven wordt of niet. Als dat wel wordt gedaan moet je echt minstens een maand wachten voor je je baby met de fles gaat voeden. Drinken uit een fles gaat veel te makkelijk en dan leert de baby de borst weer af.

De moeder moet wel zo snel mogelijk beginnen met kolven en de voeding invriezen zodat de man die voeding later kan gaan geven.

Als er geen borstvoeding gegeven wordt is er niet echt een vaste periode maar ik zou een week of 2 aanhouden. Niet langer want het is ook de bedoeling dat de baby zich gaat hechten aan de vader. Vader moet dus wel veel langskomen om de baby te verschonen en in bad te doen als dat kan maar na een week of 2 zou ik eens beginnen met een nachtje slapen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar als jullie het allebei willen is er echt niets om jullie tegen te houden om al na een dag de baby mee te geven als de moeder flesvoeding wil geven. Kan de moeder meteen ook 's nachts even goed slapen en de vader ook weer als de baby bij moeder is.

Doe wat jullie willen als je het allebei eens bent maar wacht niet te lang ivm de binding. Bij borstvoeding moet de vader dus echt wel veel langs komen, dat lijkt mij wel verstandig en ook prettig voor de vader.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uitstekend en genuanceerd antwoord.
Als je maar gewoon heel van dat kind houdt, allebei. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel beiden!