Heeft Pleasen iets met angst voor Afwijzing te maken?

Ik vraag me af waarom somminge mensen (vooral vrouwen) in de relatie Pleasen met hun gedrag heeft dat voornamelijk met angst voor afwijzing te maken? en wat kan je daar dan aan doen om je onzekerheid, zelfvertrouwen, gevoel van veiligheid en geaccepteerd worden terug te krijgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Naar mijn mening heeft dit zeker te maken met onzekerheid. volgens mij is het vaak een diep ingesleten patroon vanuit de jeugd. Ik denk dat het belangrijk is dat hij/zij bewust is van het feit dat ie "pleased" anders kan er sowieso niets veranderen. Ik denk dat wanneer die persoon er bewust van is, dat hij/zij erg moet letten op het eigen gedrag. Een soort van ombuigen van het patroon. In plaats van de waardering buiten zich te zoeken, elke keer proberen je energie bij jezelf te houden. maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb het bij mezelf wel kunnen veranderen, maar dit heeft wel de nodige moeite gekost. Misschien is er bij sommige mensen therapie nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100