wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat een vrouw niet stookt tussen mijn vriend en ik?

Een vrouw( goede kennis van een familielid van mijn vriend) is na jaren weer terug uit het buitenland. Ze was een beetje bevriend met mijn vriend. Nu zij terug is en weet dat hij een vriendin heeft, doet zij erg raar. Zij vraagt hem om een lift en kijkt dan lachend naar mij of elke keer kijkt zij naar hem of als ik met hem in gesprek ben, dan gaat zij er door heen praten. Mijn vriend vind het niet erg en geeft haar gewoon een lift. Hoe kan ik ervoor zorgen dat zij hiermee stopt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (10)

Overleg is nog steeds de beste oplossing in een conflict. Praat eens met haar en leg haar de nieuwe situatie uit zodat zij weet waar ze aan toe is.
Helpt dat niet dan heeft u concurrentie !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje vaag verhaal, maar ik zou zelf gewoon een semi-grapje maken als ze datgene doet waarvan jij haar beschuldigd. Gewoon meteen je mond opendoen, al dan niet als grapje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt zorgen dat je er steeds bij bent, dus als ze een lift vraagt dan zeg je: Ik rijd gezellig mee, anders moet vriend alleen naar huis.
Maar als je vriend er verder niet moeilijk over doet, en niet van gedrag verandert tegen jou, en je hem vertrouwt, gewoon zo laten.
En bij jezelf nagaan of je niet te jaloers bent
11 jaar geleden
Samen met je vriend over hebben, als ze door jullie heen praat, dan kan een van jullie al bijvoorbeeld zeggen dat jullie in gesprek zijn. Samen uitpraten wat het beste is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als zij er weer doorheen praat meteen hierop inhaken en semi grappig zeggen: volgens mij was ik nog niet uitgepraat. Of duidelijk zeggen: wacht even ik was nog niet uitgepraat. Verder zou ik inderdaad elke keer meerijden met zo'n lift. Als het hierbij blijft heb je dit op deze manier snel gedekseld omdat je haar er letterlijk niet tussen laat komen (tijdens gesprek) maar ook figuurlijk niet. Zoekt ze het contact met jouw vriend ook op door te bellen/smsen dan zou ik daarover gaan praten met jouw vriend. Jaloezie is niet altijd een teken dat degene die jaloers is maar alles moet accepteren.... Jij mag ook duidelijke grenzen stellen zoals: er wordt niet telkens door mij heen gepraat, ik rij mee met de lift en je vriend last in zijn gedrag merken dat hij een vriendin/jou heeft. Zo zal het bij die vrouw ook langzaam doordringen dat ze een tandje gas moet minderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vriend zegt oke ik geef je een lift op dat moment geeft ze jouw een overwinning lach. Die jij interpreteert als let maar op ik ga je vriendje afpakken. Op het moment dat ze dit doet moet je meteen de koe bij de horens vatten en zeggen waarom lach je zo raar. Dan moet ze zich gaan verdedigen niet erop ingaan maar gewoon zeggen. Vind het vreemd dat je zo raar doet als je alleen aar vriendelijk een lift krijgt meer niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij hebt een relatie met je vriend, je vriend met jou, jullie moeten dit dus samen oplossen. Ga ervan uit dat jouw vriend die vrouw gewoon wil helpen, zonder bijbedoelingen. Praat hier met je vriend over, vertel hem wat dit met je doet. Als hij zonder te onderzoeken wat jij ervan vindt, die vrouw een lift geeft, dan zal hij er om de een of andere reden vanuit gaan, dat jij hier geen moeite mee hebt, als hij weet, dat jij dat wel hebt, kan hij het anders aan gaan pakken. Hij moet daar verandering in gaan aanbrengen, niet jij, de vrouw vraagt aan hem, of hij haar een lift wil geven, dan is hij diegene die ja of nee moet zeggen. Als hij niet weet dat jij er een rotgevoel over hebt, dan kan hij daar niets aan veranderen. Ik denk wel dat je moet gaan werken aan je zelf, een beetje jaloezie is gezond, maar dit vind ik persoonlijk wel wat ver gaan, als jouw relatie goed zit, dan moet dit kunnen, dan komt er niemand tussen jullie in, dan kun je elkaar vertrouwen. Een relatie staat of valt door vertrouwen. Die vrouw maakt geen enkele kans bij je vriend, als hij dat niet wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou zeggen práát eens met haar, maar laat het niet aan je voorbijgaan! het is jouw vriend, en vertel je vriend wat het met jou doet, waar bang voor bent, en of hij ook op die "signalen" heeft gelet. Zeg hij van niet, dan kan je zeggen dat hij er ook eens op moet letten...
Vertel die vrouw luid en duidelijk als je de kans krijgt 1 op 1 met haar te praten dat je er niet van gediend ben, en dat je niet van plan bent je vriend te delen, of laat afpakken. En al helemaal niet door zo'n doorzichtige vrouw als zij. Zeg haar idd dat jij aan het woord was en geef haar zo weinig mogelijk kansen.
Je kan inderdaad steeds mee rijden, maar kan me ook zo voorstellen dat je niet elke keer mee kan, bel hem dan op zo'n moment, om iets kleins, maar wel belangrijks. Al is het maar om hem te laten weten dat jij hem het belangrijkste ter wereld vindt. Je hoeft dan niet persé iets over haar tezeggen tegen hem, maar je hebt wel zo de kans om hem te laten weten dat hij van jou is... op jullie eigen manier.

maarre... niet NIETS zeggen, je moet wel van je laten horen ook tegen haar, want anders wordt het haar ook wel veel te makkelijk gemaakt..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk het eerst even aan of je je niet te veel ingebeeld hebt en het niet gewoon een paar keer toeval was.
Blijft ze op deze manier doorgaan?
Nodig haar een keer uit bij jou thuis. Niet op zo'n manier van: wij moeten eens praten.
Maar gewoon om een keer te kletsen. Doe aardig tegen haar. Kom na een tijdje kletsen voorzichtig op het onderwerp van jouw vriend. Vraag haar bijvoorbeeld hoe ze het vind dat jouw vriend nu met jouw heeft en/of wat ze van jouw vriend vindt.
Doe het een beetje terloops, niet concreet. Ga daarna gewoon weer door met kletsen.
Als ze jou wat aardiger begint te vinden zal ze jou misschien accepteren of door die vragen zich schuldig voelen. Misschien was het zelfs wel helemaal niet haar bedoeling.
Als het niet werkt kun je het er ook met je vriend over hebben maar wacht daar mee, want hij kan het als (te) jaloers opvatten. Vertel er dan wel bij hoe je je voelt en maak geen beschuldigingen, dan kan hij moeilijk boos worden.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De enige remedie is dat je met je vriend praat en hem vraagt die andere vrouw volledig uit zijn leven te bannen, omdat jij haar als een bedreiging voor jullie relatie ervaart.

Pas als hij niet meer op haar vragen/verzoeken/daden ingaat, zal die vrouw merken dat ze geen succes heeft met haar pogingen tussen jullie te stoken... en gaat ze wellicht haar pogingen staken.

Mijden dus elk contact tussen jullie en die vrouw en beslist ook niet meer op haar eventueel telefonische e.d. vragen/verzoeken/daden ingaan.

Veel succes hoor!

Groet,
Ton