Wettelijk gezien is een paard een goed, net als een kast of een bankstel. En het is een goed met waarde.

Ja dus, als je bent getrouwd in gemeenschap van goederen, valt ook een paard daaronder. Het is niet relevant of de grond waar het paard op staat gehuurd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook als dit paard een verjaardagscadeau was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed geholpen!

Andere antwoorden (1)

Als dat paard eigendom is van de gehuwden dan wel ja.
Waar het staat heeft er niks mee te maken.
Als het paard ook gehuurd is, dan niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het paard is van één van de gehuwden, staat niet op een naam. Bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ 1, al staat het in de gang
( sorry 't is hier carnaval, inkoppertje, kon het niet laten )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het van een van de gehuwden is en je bent in gemeenschap van goederen getrouwd, dan is het dus van beiden: ieder de helft =:0