je vader 1 generatie
opa 2 generaties
overopa 3 generaties
betoveropa/grootvader 4 generaties
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Antoni
11 jaar geleden
"Overopa" en "betoveropa", worden die begrippen echt gebruikt? Ik ken alleen "overgrootvader" en "betovergrootvader".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens snap ik de vraag niet: een betovergrootvader kan ook nog leven hoor. Mijn oma had dus een achterachterkleinkind!
anneliez
11 jaar geleden
Ne klopt overgrootvader wordt meer gebruikt, maar omdat ik nu eenmaal met opa begon, heb ik dat maar aangehouden. Is niet fout, maar minder gebruikelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn kinderen noemden wijlen (en mijn nog levende) mijn opa gewoon opa-opa, omdat ze drie opa's hadden.. nu nog twee.. je noem idd zo iemand betovergrootvader.. vroeger dacht ik altijd dat er stond betover-grootvader.