Hoe kun je een persoon die je leuk vind los laten

Nou ik vind een persoon heel leuk en hij mij ( denk ik ) ook
maar het probleem is dat die over een half jaar weg gaat
dan zie ik heb dus niet meer zo vaak :(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Ik heb dat ook gehad bij iemand die ik heel leuk vond en naar Amerika ging voor zijn werk.
We hadden toen afgesproken om veel te mailen maar toen kreeg ik nooit meer wat terug. Want later bleek zei hij dat je in Amerika niet je hotmail ofzo kunt openen en niet op msn kan. Toen op dat moment dacht ik ik zie hem nooit weer. En ja ook al hou je van iemand je kunt hem niet zomaar los laten. Hij heeft wat met je gedaan en dat kan je niet zomaar los laten. Dat kon ik in ieder geval niet. Na 2 jaar kwam hij weer in Nederland voor zijn werk en hij heeft toen een paar dagen al mijn mailtjes gelezen die ik in die tijd naar hem had gestuurt om toch nog contact te houden. En alles wat we voor die tijd voor elkaar voelde was er nog. Het voelde weer net als voorheen. Op dat moment leek het of de tijd had stil gestaan en we nu gewoon weer verder konden maar dat was jammer genoeg niet zo. Het is jammer genoeg nooit meer dan dat geworden, dan dat gevoel. Er is nooit een relatie ontstaan omdat hij in tussen tijd een ander heeft gevonden en nu vader wordt. Wel hebben we nog steeds die goeie band en kunnen we elkaar niet los laten. De band tussen ons is nog zo sterk en daarom zijn we nu enorm goeie vrienden. Wel doet het mij nog steeds veel pijn. Maar iemand zomaar los laten lukt niet als die persoon zoveel met je heeft gedaan. Probeer wel verder te gaan met jouwn leven en te doen waar jij zin in hebt en leuk vind. Want stel dat hij terug komt met een nieuwe liefde en je hebt intussen tijd alleen maar op hem gewacht dan kan dat een enorme teleurstelling worden.
In ieder geval heel veel sterkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Afstand gaan aanbrengen (elkaar niet meer zoveel zien/spreken/schrijven) of juist helemaal voor die persoon gaan (een blauwtje lopen is niet zo erg als die persoon binnenkort toch weggaat) en kijken of jullie relatie op afstand ook stand houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de hele dag negeren. Na een tijdje heeft ie een hekel aan je en virseversa. Dan is het zo afgelopen met de pret
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een half jaar! Bedenk eens wat een lol je nog kunt hebben in een half jaar tijd! Pluk de dag! Ga er voor!
Misschien wil je tegen die tijd wel met die persoon mee... Je leeft maar één keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens met @stippel: ga ervoor.
leuk = leuk / je weet maar nooit hoe het uitpakt
laat je verassen door het leven zelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet. Loslaten zal niet lukken, naar de achtergrond verdrukken wel. Dit zal echter ook niet meevallen, want je blijft aan hem denken. Concact en omgang met anderen zal de gedachte aan hem enigzins verminderen, maar helemaal vergeten doe je hem nooit.
14 jaar geleden
Als je hem echt leuk vind en hij jou, dan ga er voor! Afstand maakt dan niet uit. Liefde overwint alles. Ik zie mijn man 1x per maand, en we zijn zelfs deze week getrouwd ondanks dat. Liefde is liefde, en laat zich niet tegenhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd bq24!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx appeltje :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wauw... heel mooi. Wat een sterke vrouw ben jij.. ik vind het al moeilijk om 's morgens afscheid te nemen als ik hem 's avonds alweer terugzie..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het afscheid nemen en zonder hem zijn ook heel erg moeilijk. maar de omstandigheden zijn zo voorlopig nog helaas. we voelen en ervaren elkaars liefde elke seconde ookal is het van afstand. de telefoontjes en brieven brengen ons dichter bij elkaar, en over een poosje is hij weer lekker bij me. daar houden we ons aan vast :D
nou als je hem erg leuk vind ,gaat dat vast niet lukken, vaak versterkt het gevoel dan alleen maar, als je zo je best doet, want dan denk je toch weer aan hem.
Ik zou zeggen, geniet er gewoon van, je weet nooit hoe het loopt.Voor het zelfde geld vind je hem toch niet zo leuk na een aantal maanden en dan heb je dat nooit kunnen uitvinden en blijf je met het gevoel achter van "wat als" .En misschien blijkt hij de man van je leven te zijn en zou het toch zonde zijn om die dan te laten lopen, dus pluk de dag en zie hoe het afloopt.Oplossingen komen er altijd wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oplossing is "niet vastpakken"... Als je die niet vastpakt, is ook van loslaten geen sprake...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een persoon vast hebt die je los wil laten moet je je handen openen, of de touwen losmaken, of de ketting... loslaten waarmee je hem of haar vast hebt...

voordat je die ander kende ging je door met leven en als hij of zij uit beeld is, zal dat weer zo zijn... maar jij bent bang dat je pijn, gemis, alleen-voelen zult gaan ervaren... en ook daar ga je niet dood aan... en ook die ervaringen zullen je verrijken...

laat de tijd die je nu samen hebt niet verzuren door de angst die je misschien eventueel in de toekomst zou kunnen gaan voelen... leef nu samen met je geliefde alsof deze dag de laatste is die je samen doormaakt... leef voluit en blijf dat doen... of dat nu mét of zonder je lief binnen handbereik is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag die mij eerst rijst is natuurlijk waarom je die persoon wilt loslaten en of dit perse nodig is, maar dat zul je zelf het beste weten. Om antwoord te geven op je vraag: Als je iemand echt los wilt laten is het belangrijk om te bedenken wat het is dat jullie bindt. Zijn er dingen die jullie samen eerst nog moeten verwerken om die persoon los te laten? Zijn er dingen die nog uitgesproken moeten worden? Dan zal dit eerst moeten gebeuren, voordat je de persoon echt kunt loslaten.
Als je dit niet samen met die persoon kunt, helpt het vaak om eerst dingen van je af te schrijven. Alles wat je kwijt wil over die persoon op te schrijven. Je hebt de keuze gemaakt de persoon los te laten, dus dan kun je dat daarna doen, door bijvoorbeeld er voor te zorgen dat je situaties waarin je de persoon tegen komt te vermijden, spullen van hem of haar die jou een de persoon herinneren uit je huis te verwijderen en gedachten die over deze persoon die bij je opkomen geen aandacht proberen te schenken. Het klinkt misschien raar, maar het helpt ook om je in gedachten een soort van koord tussen jullie 2 voor te stellen en dit dan in gedachten visueel door te knippen.
Wat ook helpt is door je gedachten gewoon op andere dingen/mensen te richten.
succes ermee!