Hoe kom je als man uit de vriendschapzone in de relatiezone?

Bij veel vrouwen die ik ken, zien ze me uiteindelijk als "vriend", terwijl ik ook wel graag meer dan dat zou willen. Hoe zorg ik ervoor dat ik uit de vriendschapzone naar relatie ga?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
dat is erg lastig..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
degene die deze vraag weet te beantwoorden mag van mij 100 bonuspunten hebben :) Vrouwen zijn evil wat dat betreft :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omg....de "vriedschapszone"? Is dat een letterlijke vertaling van dat MTV-programma ??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Friendzone is een zeer bekende term, vooral onder mannen ;) Vrouwen zijn zich over het algemeen van geen kwaad bewust :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat begrijp ik ; mij viel vooral het woord 'vriendschapszone" op. Dat was voor mij nieuw.

Het beste antwoord

Vanuit mijn ervaring als vrouw en al langere tijd weer single en sinds een jaartje weer aan het daten weet ik wat bij mij zeker niet werkt. Dat is als een man te snel laat merken dat hij meer wil. Een stukje spanning en playing hard to get is een leuk spel. Eerst gezellig als vrienden elkaar leren kennen, veel lol maken en onverwachte dingen doen. Hou vooral je eigen leven en vriendenkring en sport en je werk op orde en maak haar niet meteen het middelpunt van je leven. Want dat komt dan misschien te vroeg voor haar en voelt ze zich geclaimd. Goed kunnen luisteren is belangrijk, net als respect, vertrouwen.
Zet niet de vrouw op een voetstuk en geef haar niet altijd gelijk. Zeker niet als er nog geen liefdesrelatie is. Dan wordt het namelijk ongelijkwaardig.Zij de koningin en jij haar dienaar. Maak ook eens vriendschappelijke afspraakjes met andere leuke vrouwen . Dan ziet ze dat jij nog goed in de markt ligt en kan zij opeens moeite gaan doen voor jou in plaats van andersom. Voor haar koken of samen op een massage cursus of naar de sauna kan ook nog werken. Je zou natuurlijk halverwege kunnen vragen op wat voor mannen ze valt, wat ze leuk vindt aan jou en waarom ze nooit met jou een relatie zou willen. Misschien is het iets simpels als de verkeerde sokken . Wie weet geeft ze redenen waar jij iets aan kunt veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als man uit de vriendschapszone komen lukt denk ik alleen door duidelijk te maken dat je meer dan vriendschapgevoelens hebt voor een vrouw. Dan heb je echter wel een grote kans dat de vrouw in kwestie daar niet in mee zal gaan (want ze ziet je als (goede) vriend) en je dus achter blijft met ofwel lege handen ofwel een vriendin waarmee de vriendschappelijke relatie is verstoort.
Een goede eerste stap hierin is simpelweg te flirten met een vrouw waar je meer mee wilt dan vriendschap. Als ze daar dan op reageert, kun je haar mee uit vragen - maar zorg er wel voor dat het duidelijk is dat het geen 'gezellig kopje koffie/drankje/etentje' is tussen vrienden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ervaring is anders.. Een beetje flirten vooraf tuurlijk! Maar niet op date vragen.. In dit geval is de Alchohol die het laatste zetje kan geven (normaal niet mijn ding) Het moment moet er gewoon komen, je hebt ut gezellig, je bent opgewonden, je bent alleen met zn 2en én je bent aangeschoten (en kan dus rare sprongen maken) Geloof me, als het knopje van best-friend naar boyfriend om is dan wil je niet in een restaurant zitten! Dan moet je boodschappen bestellen voor een week en de deur op slot doen ;) Onze eerste date in een restaurant was echt 1 a 2 weken later pas. En het was best awkward! (al gaan we nu wekelijks uit eten) Dus geen rare geforceerde dates met haar. Dat kan je overslaan want jullie kennen elkaar toch al (het hele punt van een date) Straight to the kissing/sex!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan ben ik denk ik ouderwets ofzo.. Uit het tijdperk dat vrouwen nog graag een beetje 'gecourt' wilde worden.. haha. Hierdoor zie ik een date niet alleen als een manier om elkaar te leren kennen, maar ook als uiting van affectie. En ik ben overigens ook geen restaurant type, maar ik dacht: laat ik eens iets sociaal geaccepteerd zeggen (is het nog niet goed, gezien de min, maar hey). Ik ben meer van de bijzondere dates - zo gingen mijn echtgenoot en ik als eerste date kleiduiven schieten. Lasergamen heb ik ook wel eens gedaan op eerste date. :-D Ik moet er niet aan denken dat het ineens plotsklaps van vriendschap naar in bed belanden gaat. Tenzij ik echt stiekem al weet ik niet hoe lang verliefd ben op de man in kwestie en dit dan aan zou grijpen als zijnde laatste strohalm of zoiets. Dan nog zou ik erg voorzichtig zijn, want je weet maar nooit in hoeverre het de alcohol is in combinatie met een bepaalde 'behoefte' om het maar even wat preuts te omschrijven. Ik heb het idee dat de vraagsteller niet het cassanova type is dat dusdanig zelfverzekerd is dat hij overduidelijk laat blijken dat hij een vrouw seksueel aantrekkelijk vindt - was hij dit wel, zou hij waarschijnlijk niet in deze situatie zitten. Daarom denk ik dat 'boodschappen halen voor een week en de deur op slot doen' niet helemaal van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha, true true.. Je moet wel het type zijn. Ik schreef dan ook alleen over mijn eigen ervaring. Tijdens de jaren dat mijn vriendin nog mn beste vriendin was heb ik haar heel vaak "gecourt" Ik bracht mandjes fruit als ze ziek was, we gingen samen naar musea, dierentuinen en ja ook restaurants. Als ze down was en maakte ik haar weer up (zo mocht ze eens een volle fles curry over me leegpompen.. haar dag kon daarna niet meer stuk!) En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. De weken voorafgaand werd ook wel geflirt (en meer geknuffeld) En alles wat ik weet is als de knop omgaat dan gaat ie om. Daarom is in mijn optiek ook een vriendschapszone omzetten in een relatiezone zo moeilijk. Je moet anders doen dan je normaal gewend bent. Anyway succes XXY24.
Volgens mij is dit zo'n ding van je hebt ut of je hebt het niet. Persoonlijk nooit last van gehad. Als ik een vrouw leuk vind dan ga ik met dr flirten en niet "Best-Friends-Forever" spelen! Als je altijd als beste vriend eindigt dan moet je aan je flirt technieken werken.

Het is echter wel mogelijk om je best-friend in bed te krijgen. Zo is mijn huidige relatie jaren lang mn beste vriendin geweest (en ja, ze weet dus veel van mij.. ook de meiden die ik al die jaren had versierd als een kerstboom) Ik moet wel zeggen doordat ik eerst zo goed bevriend bent geweest de relatie puur en echt is. De diepgang het vertrouwen, de overeenkomsten.. Dit had ik nooit met vrouwen die ik binnen een week in bed had. Succes ermee

Gr.

Ps. de vraag hoe ik dr in bed heb gekregen na al die jaren? Een nachtje clubbing + alcohol + eenzaamheid voor de kerst - bingo! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naja, het is niet zo dat ik in deze zone zit, maar valt me vaak op dat ik die zone opga bij vrouwelijk contact... Dus vandaar de vraag meer.
Ga observeren wat de vrouw in kwestie leuk vind, kijk wat haar liefdestaal is (lees het boek: De 5 talen van de liefde) aanrader! Kijk wat haar liefdestaal is en ga deze beantwoorden. Erg waardevol.
Waar houdt ze van wat vind ze leuk.? (ook aanrader voor relaties die op scherp staan overigens! )
Ga deze dingen doen met haar en kijk vooral of er wel een klik is, dus of er iets van passie te voelen is. Wat is jullie wisselwerking en wat is interessant aan elkaar? Voor een vrouw is de sensuele klik er simpelweg wel of niet, maar dat houdt niet in dat zoiets niet kan groeien door elkaar beter te leren kennen.
Mijn huidige vriend zat een jaar lang in mijn friendzone ;). Dus soms moet je dus gewoon erg veel geduld hebben, en soms juist even afstand nemen en niet de hele tijd achter haar kont aanlopen.

Alleen had ie van mij wel wat eerder kunnen zeggen dat ie me wel zag zitten, dan had ik niet de hele tijd met andere mannen voor zijn neus zitten flirten.
Wat ook een leuk idee is, veel vrouwen vinden een massage heerlijk. hint hint.
En idee is:
Om een massage cursus te gaan doen en de vrouw (vrouwen) een ontspanningsmassage aan te bieden. Zo heb je al het intieme contact waarin jullie wellicht op een andere manier dan alleen praten contact kunnen hebben. (lees: maak van deze situatie geen misbruik) observeer haar grenzen, anders ben je haar ook zo weer kwijt.

Ga ook eens voor uiterlijk advies naar een meisje die je looks onder de loep kan nemen, wat een sexy shirtje of je haar net even iets leuker doen al niet kan doen. ;)

Veel tips, succes.! Grts Mellow