mijn oma heeft facebook nu helemaal te pakken en reageert op elk bericht wat ik op facebook plaats, wat nu te doen?

In het begin was het wel leuk maar nu krijg ik dagelijks meerdere meldingen van dat mijn oma op mijn statusupdate heeft gereageerd, hoe kan ik haar subtiel duidelijk maken dat ik dat liever niet heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

denk dat je een kanjer van een Oma hebt
Ben zelf ook Oma en zou het heel prettig vinden als er open en eerlijk tegen mij gezegd werd, Oma ik heb liever gewoon per e. mail contact.Oma;s kunnen veel hebben hoor zeker van kleinkinderen. eerlijk duurt het langst
DOEN !!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Oma uit je vriendenlijst kicken :)

Ps. doe dit pas na 5-december..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahhhaha wat is het toppunt van lulligheid??? Dit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahzhha!!! GENIAAL!! Na 5 december...
Je kunt bij je instellingen aangeven welke an je vrienden je updates kunnen zien. Blokkeer je oma. Ze blijft je FBvriend maar ziet niet meer war jij plaatst.

Toegevoegd na 54 seconden:
an = van; war = wat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jouw oma is duidelijke iemand met een moderne geest. daarom zou ik daar in de eerste plaats op inspelen. zeg haar dat het bij facebook niet de bedoeling is dat iemand op alle status updates reageert, en zeker niet meerdere keren. Leg haar uit dat facebook niet enkel een manier is om met elkaar te communiceren,en dat iedere "vriend" alles kan zien wat iemand op je facebook post. En dat facebook ook een wat eigen cultuur heeft. En dat je niet zou willen dat men met je oma lacht. Maar geeft ook toe dat je het ook zelf helemaal niet leuk vind.....
Je kan haar dan ook subtiel uitleggen wat ze moet doen als iemand op haar facebook vervelend doet (geen post toestaan, updates negeren, blokkeren...)
Als ze dan nog verder doet kan je zeker een stapje verder gaan, maar ik zou haar eerst de kans geven om het recht te zetten. Zij is uit een andere generatie, waar er op een andere manier met elkaar werd omgegaan, op een andere manier werd gecommuniceerd. Haar even wegwijs maken in hoe het nu loopt, is dan ook in ieder geval de allereerste stap.
liveisgreat
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+++
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeker met haar persoonlijk gaan praten, vooral niet gelijk gaan blokeren ofzo. Ik denk dat je oma het leuk vind om meer van jou leven mee te krijgen, en dat aan je wil laten merken.
Het verstandigste is denk ik om gewoon aan haar uit te leggen wat jij ervan vind. En dat op een zo subtiele manier mogelijk!
zeg het tegen je oma. dat zal ze vast wel begrijpen.
zeg het wel op een nette manier ^^
hopelijk helpt dit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of zeg het tegen je oma, of laat het eventjes met rust. als je het eerlijk zegt zal ze dit vast wel snappen en als je je er niet druk om maakt, gaat het haar vervelen en is het zo weer over. als je voor oplossing 2 kiest en dit niet werkt, vertel dan alsnog de waarheid!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan bij elk bericht apart aanpassen wie hem te zien krijgen. Ik heb ook wel eens dingen waarvan ik niet wil dat mijn familie ze ziet.
Als je een status wilt plaatsen dan zie je links naast de knop plaatsten staan voor wie het zichtbaar is. Klik daarop en ga dan naar aanpassen. Dan staat eronder 'verbergen voor' Hier kun je dan de naam van je oma (of ander persoon) neerzetten. Vergeet daarna ook niet om op 'wijzigingen opslaan' te klikken.
En natuurlijk ook niet vergeten je oma er weer uit te halen als je het wel leuk vindt dat ze ergens op reageert :3