Alimentatie en studieschuld. Mag je dat meenemen in berekening?

Mijn vriendin en ik zijn uitelkaar. Niet getrouwd en geen contract. Nu wil zij meer allimentatie, maar ik kan van mijn huidige inkomen zelf haast niet rondkomen. Mag je de schuld van studiefinanciering meenemen in het berekenen van de hoogte van alimentie?

Toegevoegd na 10 minuten:
Vergeten! We hebben samen een dochter van 6

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hoogte van de allimentatie voor je kind
wordt bepaald door de rechter.

Antwoorden (1)

Uw vriendin heeft in het geheel geen recht op alimentatie, u hoeft dus geen berekening te maken.

Wilt u toch alimentatie betalen dan dient de studiefinanciering daarin mee berekend te worden.

Toegevoegd na 43 minuten:
Uw dochter heeft uiteraard wel recht op kinderalimentatie.

Echter hoeft u niet de volle 100% van de kosten te betalen, uw ex-partner dient de helft voor haar rekening te nemen.

Uw studiefinanciering wordt niet meegenomen als aftrekpost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry stond niet in de vraag, nu wel. We hebben samen een dochter van 6
ItisILeClerc
11 jaar geleden
het lijkt me dat de studieschuld van belang is, als reeds begonnen is met terugbetaling