Hoe voorkomen om een Goede vriend kwijt te raken door fouten en problemen uit het verleden ?

Ik heb een hele goede vriend die ik zie als een broer die ik nooit heb gehad. Maar nu raak ik hem kwijt, juist door de angst dat ik hem kwijt raak. Deze angst heb ik gekregen door slechte vriendschappen uit het verleden.

Wat kan ik er tegen doen, zodat ik die vriend niet kwijt raak ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

fouten en problemen uit het verleden kun je niet laten verdwijnen. het is gebeurd en daar moet je mee leren leven.
als die de reden zijn dat je deze hele goede vriend kwijt raakt, zal je met hem moeten praten juist over de fouten problemen uit het verleden.

dat is vaak de enige manier om ellende/problemen uit de "lucht" te krijgen, zodat je daar geen angst meer voor hoeft te hebben.

contact op nemen en communiceren: praten werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist.
Praat er over.
Alleen die vriend kan vertellen of en wat er mis zou zijn.
Afstand nemen en jezelf niet aan hem vastklampen.
Jezelf vervolgens de vraag stellen of jullie niet uit elkaar gegroeid zijn of uit elkaar aan het groeien zijn en waardoor.
Misschien sta jij of staat hij aan het begin van een andere fase in het leven en moet je eerst eens goed bij jezelf te rade gaan voordat je het er met hem over hebt.
Ook kun je eens iets lezen over verlatingsangst.
Vraag je ook af of jullie vriendschap gelijkwaardig is.
Wat wil jij en wat wil hij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch hem loslaten. IK ken dit probleem, ik heb dat zelf. De afgelopen drie jaar heb ik mezelf met die angst geconfronteerd door zelf afstand te nemen van mensen wanneer ik zag dat ik hen teveel claimde. Bij mensen bij wie daardoor ernstig schade was ontstaan zeg maar, die daar echt onder leden is het er bij een niet meer goed komen tussen hem en mij. Verder merk ik dat als ik afstand neem zij vanzelf weer contact opnemen met me. Want ze houden wel van je, maar willen gewoon wat minder contact. Voor hen hoeft dat niet zo intensief als voor jou.
Wat jij, tijdens het loslaten kan doen bijvoorbeeld, is zelf je talenten ontdekken en je skills verfijnen. hierdoor wordt je vanzelf al happier omdat je aangeboren talenten nu eenmaal "jouw ding" zijn. Doe wat je dus altijd al had willen doen, of verfijn dat als je er al mee bezig was. iemand die zijn eigen ding doet is bovendien aantrekkelijker dan iemand die zelf constant "emotioneel hangt " op een ander. Dat is nu eenmaal zo. Dus wanneer je je eigen ding doet sla je sowieso twee vliegen in een klap.
En verder kun je wat meer aandacht besteden aan mensen waarmee het makkelijker loopt op dit moment. En heb je die niet, dan zou je bijvoorbeeld vanwege je talenten bij een club kunnen gaan of een studie volgen, dan leer je die mensen met jouw interesses vanzelf kennen.
Dit is tevens de weg naar je geluk, ik zal je uitleggen waarom: Op het moment dat jij door je talenten je hoofd aan het werk zet met andere dingen dan bang zijn los te laten en kwijt te raken, krijgt je geest de kans je verleden te verwerken. Hierdoor krijg je verhelderende inzichten vanuit je zelf, die jou vooruit helpen...
Wil je meer weten PM me dan maar :) Heel veel succes in je groeiproces... En dan komt het wel goed met die vriend en jou ..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste manier om het contact met deze vriend optimaal te houden is door bewust anders te gaan denken dan vroeger.

Dat kan je op een heel eenvoudige manier op gang brengen.
Maak voor jezelf een lijstje op van de punten waarop jij als mens hoog wenst te scoren.
Let goed op!
Maak dus geen lijstje van de zaken waar je van af wil want dan blijf jij jouw brein opdracht geven om impulsen te activeren ter vertolking van hetgeen jij in wezen niet wenst te vertolken.
Het is dus wel degelijk belangrijk dat jij jouw brein gaat overladen met informatie omtrent hetgeen je wél wenst te vertolken.

Dat maakt een héél groot verschil qua snelle, efficiënte en duurzame slaagkansen.

Ja zo eenvoudig zit ons veranderingsproces eigenlijk ineen.

Dat brengt dus ook met zich mee dat je kieskeuriger dient om te springen met hetgeen de media via TV, internet, kranten, magazines, films enz. op ons brein loslaat.

Om 'oude' ongewenst partonen en/of gewoontes te veranderen dien je jouw brein dus x-aantal keer te bevoorraden met impulsen, waarnemingen of indrukken van hetgeen jij wél wil vertegenwoordigen.

Betrek jouw vriend bij dit veranderingsproces. Laat hem bijvoorbeeld deze informatie lezen en vraag hem om jou te helpen om spelenderwijs deze gewenste veranderingen teweeg te brengen.

Zoek mensen op die reeds leven zoals jij wenst te leven en maak aan iedereen in jouw omgeving duidelijk wat jouw doel is en maak ook duidelijk dat je hun hulp ten zeerste op prijs stelt omdat het nu eenmaal moed én kracht vraagt om oude gewoontes te doorbreken.

Ook ik heb ooit in jouw schoenen gestaan dus ik weet hoe frustrerend deze situatie kan aanvoelen.
Indien je wil weten hoe ik mezelf spelenderwijs doch uiterst efficiënt in de win-win-flow van "Het Leven" hou dan kan je via mijn profielfoto naar mijn website gaan en vandaar kan je naar mijn blog waar je ook een artikel over "de Kracht van de Herhaling" kan vinden.

Motiveer ook anderen om deze constructieve gedachte en/of win-win brein-training op gang te brengen want onze gedeelde intenties keren met versterkt boemerangeffect terug naar onszelf!

Leef dus Bewuster!
Leef vooral Bewuster constructief gefocust!
Toon Bewuster Begrip voor tijdelijke beperkingen van anderen alsook voor jouw eigen beperkingen!

Onthou voor de rest van jouw leven de volgende wijsheid:

"Alles, tot in het kleinste detail, gebeurt met een constructieve reden!"

Vroeg of laat worden we ons daar allemaal van Bewust ;-)

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me