Waarom jij als vrouw vreemd gaat?

Wat is het aanleiding dat vrouwen vreemd gaan terwijl ze een goede relatie en gelukkig zijn met vriend/man?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom staat deze vraag in de categorie 'computers & internet' ???? Misschien mis ik iets... offuuh... voutje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom gaan mannen vreemd?(terwijl ze n goede partner of relatie hebben?)

Het beste antwoord

Ik denk, dat het weinig uitmaakt of je man of vrouw bent in een gelukkige relatie, en tóch in de verleiding komt 'vreemd' te gaan. Wat ik trouwens een belachelijke uitdrukking vind, maar dit terzijde, want ga je anders 'bekend of bevriend'??....

In de meest gelukkige relatie komt ieder mens toch altijd iets tekort, en als je je nu maar goed blindstaart op wat je 'mist', kan je gaan vinden, dat je moet gaan zoeken naar de compensatie van dit tekort.

En dan vind je natuurlijk altijd wel iemand, die nou net dát te bieden heeft, wat je 'tekort' komt bij je partner, die je zo gelukkig maakt.

We zijn met z'n allen een beetje verwend : teveel vrije tijd, teveel materialistische bezittingen, te weinig dromen en idealen, en te weinig mentaliteit van : blij zijn met en waarderen wat je hebt'.
Als je iets wilt 'hebben', dan koop je het, of je zeurt net zolang bij je ouders of bij je partner, tot je het 'hebt'.
Om er dan vervolgens maar heel even blij mee te zijn, voor het volgende tekort zich aandoet.

En zo ook binnen een relatie : als je iets erbij wilt 'hebben', dan kan je zorgen, dat je dat krijgt.

Man én vrouw.

Of je neemt de beslissing, dat er nou eenmaal niets perfekt is in dit leven, en dat je het erg getroffen hebt met je levenspartner, en dat je van hem/haar houdt, tekorten en al...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

die vrouwen zoeken de aandacht die ze van hun eigen man niet meer krijgen.. een vrouw die vreemd gaat is niet gelukkig in haar relatie ..een vrouw die echt gelukkig is met haar man gaat niet vreemd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar dagen geleden zag ik op t.v. in een film of reportage een man, die een hele goeie opmerking maakte.
Hij zei namelijk:
"Zorg goed voor je vrouw, anders gaat een ander dat doen!"
Dat geldt natuurlijk omgekeerd ook.... zorg goed voor je man.... etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat vrouwen vreemd gaan als haar man geen aandacht heeft voor haar vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha wat een onzin dat als je een vrouw veel aandacht geeft dat ze dan juist weg gaat...
vaak voor de aandacht,spanning, sex,omdat hun eigen man na jaren de plank behoorlijk mis slaat wat dat betreft.We willen toch allemaal steeds weer gewaardeert worden,in alle opzichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een getrouwde vrouw ging vreemd met mij omdat ze dat zo had afgesproken , dat dit mocht in haar omstandigheden.
Zij was veel te vroeg "vastgepind " aan een hele goede aardige man , maar ze voelde dat ze destijds deze beslissing ( om met hem te trouwen ) , om de verkeerde reden had genomen .
Het leuke van dit alles is dat ze zelf teruggekomen is op haar besluit , en mij nu laat staan.

Aan mij is nu een hele moeilijke beslissing om haar "op te geven " en vooruit te leren kijken , en op een ander verliefd te worden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn meerdere factoren waarom een vrouw vreemd gaat ten eerste kan het zijn door aandachtstekort en ten tweede te weinig romantiek in de relatie. ik denk dat dit de belangrijkste redenen zijn of ja ze iemand knapper tegenkomt hihihih.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw gaat vreemd omdat ze de man heeft als ze weet dat de man haar wil. Als ze weet dat ze hem psysich heeft. Dat de man dus stapel verliefd is en de spanning er van af is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vrouw gaat niet vreemd als ze een goede relatie en gelukkig is met haar vriend/man!

De vrouw gaat alleen vreemd als dit niet het geval is. Psies zoals bij mannen. Iedereen wil zich door de eigen partner speciaal gevoelt worden.

Ik zou vreemd gaan, als mijn partner niet meer met me praat, nooit meer iets liefs zegt, me niet meer steunt wanneer ik daar behoefte aan heb, me niet vasthoudt als ik daar behoefte aan heb, niet meer om en met me lacht, etc. EN omgekeerd! Maar voor dit alles hebben we al veel gesprekken en ruzies gehad. En misschien zijn we wel uit elkaar gegaan......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp jouw standpunt en ik wel jammer. Maar vaak het schijnt dat vrouwen die juist gelukkig met partner zijn ook vreemd gaan. Door spanning noemen ze. Maar wat houdt dat spanning procies dan. Met resultaat dat ze daarna alles verliezen en ongelukkig worden. Daar ging mijn vraag om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp jouw standpunt en ik vind wel jammer. Maar vaak het schijnt dat vrouwen die juist gelukkig met partner zijn ook vreemd gaan. Door spanning noemen ze. Maar wat houdt dat spanning procies dan. Met resultaat dat ze daarna alles verliezen en ongelukkig worden. Daar ging mijn vraag om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp jouw standpunt en ik vind wel jammer. Maar vaak het schijnt dat vrouwen die juist gelukkig met partner zijn ook vreemd gaan. Door spanning noemen ze. Maar wat houdt dat spanning procies dan. Met resultaat dat ze daarna alles verliezen en ongelukkig worden. Daar ging mijn vraag om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja elke vrouw is natuurlijk anders, maar toch. Als je werkelijk-waar echt gelukkig bent met jezelf en met je relatie dan ga je ook niet voor de spanning vreemd. Dit slaat namelijk averechts op het feit 'gelukkig zijn'. Soort van paradox! Want als weldenkend mens weet je namelijk dat wanneer je vreemd zou willen gaan en je bent gelukkig met jezelf en partner,....dan weet je dat je daar uiteindelijk ongelukkig door wordt. (relatie gaat uit of de een wordt (nog meer) jaloers etc etc)
Dus als je vreemd gaat vanwege de spanning ben je dan wel gelukkig met jezelf en je partner? Sommige vrouwen en mannen, gaan vreemd om hun eigen onzekerheid tijdelijk te kunnen opvullen. En misschien is deze reden van vreemdgaan wel het meest van toepassing in onze samenleving.