Kan je tijdens je verliefdheid weten dat je met een levenspartner te maken heb?

Toen ik mijn vriendin leerde kennen voelde het heel goed en vertrouwd. Ik werd verliefd en zij maakte mij heel blij en gelukkig, met andere worden.. ze gaf mij zekerheid. Nu had ik eindelijk iemand gevonden bij wie ik me vertrouwd voelde en waarbij het andersom ook zo was. Als ik aan later dacht gaf mij dat een goed gevoel, een soort gevoel dat je weet dat het gaat gebeuren.

Nu vraag ik mij dus af of je dat wel kan voelen of het goed zit tussen twee personen? Is het niet de verliefdheid die je dat gevoel als een soort van " aanpraat" omdat beide personen dat willen? Toch vind ik dat raar want hoe verklaar je dan dat het goed en vertrouwd voelt en anders voelt dan met andere? Komt dat alleen maar omdat beide personen iets serieus willen of komt dat ook omdat beide personen aanvoelen ondanks dat ze verliefd zijn ook bij elkaar passen?

Ik zou graag willen dat iemand mij hierme kon helpen, het maakt mij namelijk een beetje onzeker. Zorgt de verliefdheid nou dat je dat allemaal zo gaat voelen of verklaard de relaiteit ondanks datje verliefd bent dat ook?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als jij heel dicht bij je gevoel staat, en je die ook vertrouwd. Dan kan je dat weten. Maar je kan er ook de mist mee ingaan. Stel, je gevoel zegt, deze relatie houdt niet zolang stand. En je acteert volgens het gevoel, dan zal je in de relatie je niet 100% inzetten, omdat het toch niet lang stand houdt. Je maakt hierin je eigen uitkomst op dat gevoel? Ook omgekeerd. Als je gevoel zegt, dit is voor het leven. Misschien dat je dan te gemakzuchtig wordt en daardoor niet 100% werkt aan de relatie. Ook dan kan de relatie alsnog klappen. Ik heb optie a) meegemaakt. Mijn vraag is dan ook, is de relatie geklapt omdat ik dit gevoel had en ik daardoor niet volledig in de relatie stond? Of omdat ik werkelijk helderziend ben en het heb zien aankomen. Achteraf was het eenvoudig om te zeggen, zie je wel ik wist het. In mijn optiek laat het universum je gedachten uitkomen. Dus hoe zeker is dan gevoel en kan je ook het universum zijn werk laten doen?

Soms, soms niet, maar ook soms het omgekeerde. Je kunt verliefd zijn en weten dat het nu allemaal top is, maar heel goed beseffen dat je hiermee niet je hele leven wilt doorgaan. Hangt wel een beetje van je slimheid af of je zoiets kunt concluderen.

soortgelijke vraag is gister gesteld http://www.goeievraag.nl/vraag/tijdens-verliefdheid-wel-voelen-weten.38350 Mijn antwoord hierop was.. Volgens mij kan je het niet weten, ik denk dat verliefdheid een bepaald stofje aanmaakt zodat je geen enkel minpuntje of ergernis ervaart of kan verzinnen, helaas als de verliefdheid over is en over gaat in houden van kan het wel eens tegen gaan vallen en vraag je je af of je geliefde ooit een rol heeft gespeeld om je voor je te winnen (jachtinstinct) en als het zover is, ze zich niet meer hoeven in te houden… Grrrrrr :/ maar om dan weer te kiezen voor het vrijgezelle leven is heel moeilijk, je kent namelijk een heerlijke tijd met die persoon en die wil je heel graag terug, je houdt immers veel van hem of haar.. maar of dat gaat lukken?? Het betreffende stofje heet phenylethylamine, oftewel PEA en zorgt dat er dopamine vrij komt een soort drugje waar we niet zonder kunnen..

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/tijdens-ver...

Ja, als je goed naar je eigen gevoel luistert, dus ook naar dat piep kleine stemmetje wat als je verliefd bent zachtjes zegt....ze is het niet. Dat stemmetje ís er zeker, maar tijdens verliefdheid, wuiven we dat weg. Maar ben je dus in staat om wél dat stemmetje te horen, dan weet je ook, tijdens verliefdheid, of het om de ware of niet gaat. Nou is het allemaal geen garantie, die heb je niet en zal je nooit krijgen, maar ik vind naar je eigen gevoel luisteren altijd goed, wat je er vervolgens mee doet is een keuze.

Nee, dat kun je niet weten. Verliefdheid is een gevoel en kan je nooit de zekerheid geven dat je met levenspartner te maken hebt.

Ja dat kan. Maar je kunt het gemakkelijk mis hebben. zo zit het leven in elkaar.

geniet van dag tot dag zou ik zeggen..hoe weet je dat een persoon je levenspartner zal worden? dat kan je op voorhand niet weten volgens mij..niemand weet op voorhand hoe verliedheid kan omslaan door naar elkaar toe groeien of dat de verliefdheid over gaat bij een van de 2. ik heb een relatie van 12jaar gehad en dacht dat het voor het leven was. nu woon ik weer 2 jaar bij mijn huidige vriend. is het de partner van mijn leven?? met momenten denk ik niet soms denk ik van wel.iedereen stapt in een relatie in hoop samen oud te worden denk ik,maar de toekomst zal het uitwijzen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100