Mijn vriendin geeft stille hints van interesse maar ik weet niet zeker of ze me leuk vindt en wil de vriendschap niet stuk maken hoe moet ik reageren?

Ik ken dit meisje al een aantal jaren en heb haar altijd als een goede vriendin gezien (goede vriendschap) ze is er altijd voor me geweest .

Maar nu tijdens een aantal afspraakjes vroeg ze aan me of ik "een oogje op iemand had". Een normale vraag dacht ik eerst alleen vond ik het een beetje raar toen ik het de 3 de keer hoorde bij een van onze "Réunion". Ik zei altijd van niet echt terwijl ik eigenlijk haar wel zag zitten maar jah...

De reden waarom ik twijfel is omdat ze vroeger soms inderdaad me aanraakte en zeer veel interesse toont maar een week nadien een vriend had. Het bleek toen niet de juiste te zijn en ze heeft het dan uitgemaakt terwijl de vriend nog steeds haar stalkte en haar wou het werd zelf een probleem. Dit is nu opgelost.
Tijdens deze hele situatie gewoon rustig en had niet echt jaloezie gevoelens.

Na dat "incident met haar vriend" spreken we nog steeds af als vrienden ... Totdat ik dus het " heb je al een oogje op iemand" hoorde een aantal keer begon ik weer te twijfelen...

Ik heb wel interesse in haar om meer als een vriend te zijn maar heb het altijd zo gelaten omdat ik de vriendschap niet stuk wil maken ik ken veel mensen en heb veel kennissen maar een paar vrienden vandaar..
Side note: Ik ben niet verliefd op haar!!! Gewoon Ik heb wel interesse..

Mijn vraag is hier: Hoe kan ik weten of ze wel degelijk interesse heeft in mij? Hoe kan ik hier het best op reageren zodat de vriendschap niet stuk gaat?

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik wordt verliefd maar ik onderdruk het....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

als je niet verliefd of echt van haar houd om evt de rest van je leven met haar te delen, ga dan niet verder dan gewone vriendschap. Als je met intesse seks oid bedoeld kan ik je verder niet helpen.

als je van haar houd vraag haar dan mee uit eten en hou het gezellig. weet niet of je hier wat aan heb maar behandel haar hoe jezelf behandelt zou willen worden. (als meisje;) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou al een paar tips geven tot ik op het laatste las: "Ik ben niet verliefd op haar". Hou haar dan als beste vriendin! Waarschijnlijk heb je dat 'interesse' gevoel uit nieuwsgierigheid. "Hoe zou een relatie met haar zijn?"

Echter als je blijk gaat geven van meer interesse en het is niet wederzijds, zal ze zich niet meer onbevangen bij jou kunnen gedragen. Misschien blijven jullie wel bevriend, maar het zal nooit meer hetzelfde zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
helemaal mee eens +
amigo
12 jaar geleden
ai, zoiets las ik ook al uit je verhaal, die laatste zin klonk TE tegenstrijdig met het begin Ik zou bijna zeggen (maar ik sta niet in jouw schoenen)
GA ervoor, je leeft maar EEN keer
als je oprecht verliefd op haar (aan het worden) bent probeer dan op een volgende "date" eens een kleine beetje te flirten (niet te veel opvallend misschien omdat wanneer er niets aan de hand is je idd zo'n vriendschap niet kapot wilt maken.
zeg bijv als antwoord op haar bekende vraag: misschien en jij?
vertel haar oprecht dat je het erg fijn vind leuke dingen te doen met haar.

je zou zelfs kunnen overwegen wanner je zeker bent van je verliefdheid het eerlijk te zeggen, een echte vriendschap kan dit denk ik aan hoor, en het zou zonde zijn als je allebei zo denkt als wat jij omschrijft en zo iets heel erg moois misloopt, misschien is ze je aan het peilen juist omdat ze hetzelfde voelt....

(bedoel je trouwens niet kapot wilt maken door het bekend te maken terwijl het niet wederzijds is of door iets met elkaar te beginnen en vervolgens zou het niet lopen, want in dat tweede geval klopt mijn advies niet, dan kan je beter heel rustig aan eens kijken hoe en wat)

heel veel succes en ik hoop voor je op een mooie afloop