Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn stiefdochter heeft het gepresteerd om de relatie van haar vader en mij kapot te maken door haar vader gedwongen te laten kiezen Borderline?

Zij schreeuwt om aandacht, negatief of positief wil haar vader met niemand delen, liegt of verteld maar halve waarheden en nu dus haar vader voor de keus gesteld zou bijna zeggen bedreigt zij of ik, zou die voor mij kiezen dan ziet hij haar niet meer terug. Mijn relatie is dus nu verbroken omdat haar vader bang is dat hij haar niet meer terug zal zien, ze is 20

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is nu exact je vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord borderline roept al snel associaties op met ‘moeilijk behandelbaar’. Dat vooroordeel klopt allang niet meer. De stoornis is nauwkeuriger omschreven en er zijn betere behandelingen voor zijn ontwikkeld. http://www.mentaalvitaal.nl/meer-lezen-over/stoornis/borderline-persoonlijkheidsstoornis?gclid=cpuplewqrrmcfcbltaodmmyalw Neemt niet weg dat ze een %*#!@ is. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar vader laat het ook gebeuren ook al is ze een........Dat de relatie mis is gelopen komt ook door zijn houding/niet ingrijpen/dochter de kans geven enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze staat op de wachtlijst voor begeleid wonen, ze is heel erg moeilijk in de omgang, heeft met iedereen ruzie die het niet met haar eens is en is heel erg druk, vanaf het begin is ze het niet eens geweest met onze relatie, een tijdje ging het goed en toen begon het van voren af aan ze heeft al jaren hulp van het maatschappelijk werk maar die schieten ook niks op met haar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar vader kan niet tegen haar op, telkens weet ze het weer zo te draaien dat de ander schuld heeft zij het zielig ding is en zo bewerkt ze ook haar vader, ze is 13 jaar met haar vader alleen geweest, broers en zussen zijn inmiddels al een aantal jaren het huis uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk persoonlijk door ervaring met mijn zus dat het misschien neigt naar autistisch spectrum stoornis precies wat je zelf zegt dat ze het altijd zo kan draaien dat de fout altijd bij iemand anders ligt.
als iemand ziek is dan is zij dat ook maar "veel erger" terwel je het idee hebt dat dat er helemaal niks aan de hand is.
hele heftige uitspraken zoals "ik wou dat je dood was", "dan pleeg ik wel zelfmoord" zij is nu momenteel ook 20 en dit is nu nog steeds zo aan de hand (en bijna orde van de dag) wij zitten met haar ook in therapie helaas is een diagnose voor autisme een waar een lange wacht tijd voor is denk aan half jaar tot anderhalf jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
therapie is geen oplossing zij zullen dat niet willen, mag al blij zijn als ik hem ooit nog terug zie ondanks dat ik weet dat die man nog steeds van me houdt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

dit meisje/kind van 20 jaar is een verwend nest, of ze ziek is weet ik niet (er staat een vraagteken achter), maar ze is zo verwend, dat ze verwacht altijd haar zin te krijgen en lukt dat niet, dan komt ze met een dreiging van zij of ik !

de vader is als de dood dat hij zijn prinsesje nooit meer zal zien en laat zich bespelen als een viool.
13 jaar lang je vader alleen gehad hebben en 'm dan moeten delen ? daar denkt het prinsesje dus anders over!

ik heb een vriendin gehad met borderline, deze vriendin was meer dan 2 x zo oud en dus geen kind meer, maar presteerde ongeveer hetzelfde. ook zij kreeg haar zin, altijd (?) dat weet ik niet meer, maar wel vaak.

voor de vader kan ik zeggen dat het moeilijk is om haar te doorzien, tegen hem is ze natuurlijk (meestal) lief, behalve als ze haar zin moet krijgen.
en pa weet niet hoe te voorkomen om voor het blok gezet te worden, wat hij dus wel toelaat en hij breekt met zijn vriendin.

voor vraagsteller, de stiefmoeder, lijkt het me heel erg moeilijk te weten dat je relatie stuk is gelopen door een "kind" van je geliefde. zonder kind was het goed, maar helaas, zolang vader niets doet om dochterlief tegen te werken in haar manipulaties, kan vraagsteller geen kant uit, de bal ligt bij de vader niet bij haar.

als je er heil in ziet, niet denkt dat je voorgoed ruzie krijgt met hem, zou je nog een poging kunnen wagen, door hem voor te stellen met een therapeut te bespreken wat er aan de hand zou kunnen zijn en of jouw inzicht in deze situatie de juiste is, in de hoop uiteraard dat je ex-vriend het spelletje van zijn dochter nu achteraf toch door krijgt.

succes !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel voor je antwoord, zelf had ik dit ook al maar toch? nogmaals bedankt ik weet dat hij het zelf moet inzien en ik hoop maar op het beste en dat is dat hij terugkomt

Andere antwoorden (1)

Dat een relatie stuk loopt op de kinderen zal niet de eerste keer zijn. Ook hebben wij hier te weinig informatie om te zeggen of het wel of geen borderline is, maar ik neig ernaar om te zeggen dat dat niet het geval is. Aan uw woordkeuze leid ik af dat de verstandhouding tussen u en uw stiefdochter niet optimaal was en dat dat geëscaleerd is.

Ga eens met zijn drieën langs een psycholoog, dan wordt vast wel duidelijk wat het probleem is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing