Kan je tijdens een verliefdheid wel voelen of weten of iemand bij je past?

Kan je tijdens een verliefdheid wel voelen of weten dat dit een levenspartner voor je is? Sommige zeggen pas daarna andere zeggen , dat kan je wel al voelen of weten. Wat is het nou?
Want de meeste zeggen als het goed voelt, dan is het goed.
Wanneer is het goed en kan je dit wel bepalen in het begin van een relatie?
Kan het nou wel of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik denk dat het bij iedereen anders is.
Bij sommige ben je zo verliefd terwijl je vrienden zeggen dat het je type niet is.
Bij andere ben je zo niet verliefd terwijl je vrienden zeggen dat dat wel je type is.
Maar ik denk dat je het wel kan voelen als je echt van hem/haar houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

verliefdheid kan ja ook blind maken waardoor je soms als een blok valt voor iemand waar je eigenlijk helemaal niet bij past.

Gelukkig bepaal jij dat zelf nog of je bij iemand past of niet. Dat bedoelen ze dan met "het voelt goed"

Dus antwoord op je vraag is ja en nee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ga je wel snel te werk.
In de verliefdheid fase ben je nog te veel op de rose wolk om al die andere kern vragen al te beoordelen.
Geniet eerst hiervan en ga dan voorzichtig aftasten of het verder ook klikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je tot over je oren verliefd bent kun je absoluut niet meer helder denken! Je denkt dan altijd dat iemand bij je past, ook als dit niet zo is! Maar alleen als je door die periode heen komt, kun je er pas iets zinnigs over zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tijdens verliefdheid denk je toch altijd dat diegene helemaal bij jou past?
na het hevige verliefd zijn zul je verschillen zien en bijv wat mindere kanten van die persoon en dan is het de vraag of het dan ook nog steeds klikt.

ik denk dat je het nooit kan weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan het niet weten... je kan het alleen geloven... want weten doe je niets... geloven is alles in liefde... geloven en vertrouwen...
Dat weet ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan je het niet weten, ik denk dat verliefdheid een bepaald stofje aanmaakt zodat je geen enkel minpuntje of ergernis ervaart of kan verzinnen, helaas als de verliefdheid over is en over gaat in houden van kan het wel eens tegen gaan vallen en vraag je je af of je geliefde ooit een rol heeft gespeeld om je voor je te winnen (jachtinstinct) en als het zover is, ze zich niet meer hoeven in te houden... Grrrrrr :/ maar om dan weer te kiezen voor het vrijgezelle leven is heel moeilijk, je kent namelijk een heerlijke tijd met die persoon en die wil je heel graag terug, je houdt immers veel van hem of haar.. maar of dat gaat lukken??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee helaas, dat weet men niet... Verliefdheid kun je het best vergelijken met ziek zijn... Het lichaam doet dingen die je niet wil, het komt op en duurt een tijd en dan genees je er weer van...

Maar het zegt niets over je levenspartner hoor, helaas... Als het zo was, dan ZOU JE TOCH MAAR ÉÉN KEER verliefd worden in een mensenleven en dat is niet zo...

Het kan wel, vooral check of verliefdheid wederzijds is, dat is wel heel goed om te doen...

Toegevoegd na 6 minuten:
En pas daarna kom je er pas achter of die bij je past, na de verliefdheid dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal tijdens de eerste heftige verliefdheid nog niet helemaal lukken, maar een relatie verdiept zich.
Hebben jullie veel dingen gemeen met elkaar, dan is de kans groot dat je bij elkaar past en dat het ook goed voelt.
Zijn de verschillen in interesses echter zo verschillend als koffie en thee, dan zul je er ook wel snel achter komen dat het voor beiden beter is je heil elders te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij heel dicht bij je gevoel staat, en je die ook vertrouwd. Dan kan je dat weten.

Maar je kan er ook de mist mee ingaan.
Stel, je gevoel zegt, deze relatie houdt niet zolang stand. En je acteert volgens het gevoel, dan zal je in de relatie je niet 100% inzetten, omdat het toch niet lang stand houdt. Je maakt hierin je eigen uitkomst op dat gevoel?

Ook omgekeerd. Als je gevoel zegt, dit is voor het leven. Misschien dat je dan te gemakzuchtig wordt en daardoor niet 100% werkt aan de relatie. Ook dan kan de relatie alsnog klappen.

Ik heb optie a) meegemaakt. Mijn vraag is dan ook, is de relatie geklapt omdat ik dit gevoel had en ik daardoor niet volledig in de relatie stond? Of omdat ik werkelijk helderziend ben en het heb zien aankomen. Achteraf was het eenvoudig om te zeggen, zie je wel ik wist het.

In mijn optiek laat het universum je gedachten uitkomen. Dus hoe zeker is dan gevoel en kan je ook het universum zijn werk laten doen?