Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een vriendschapsband met een middelbare schooldocent toegestaan? Of wordt je dan te close met je docent?

Ik ben serieus vriendinnen met een hele goede docent van mij op de middelbare school. Volgens sommige mensen, gaat dat te ver. Er is hierbij totaal geen sprake van sexueel misbruik.
Ga ik te ver, dat ik vrienden ben ik geworden met een docent?
We mailen en sms'sen elkaar, af en toe maar lang niet zoveel als mijn andere vriendinnen (van dezelfde leeftijd als ik).

Toegevoegd na 50 minuten:
De docent en ik zitten beide op dezelfde school.

Toegevoegd na 1 dag:
Even voor de duidelijkheid. Ik ben álléén vrienden met de docent. Er is geen sprake van het worden van een stel, zoenen, seks e.d.

Toegevoegd na 1 week:
Bij ons is het zo, dat we duidelijk een scheidingslijn hebben tussen de docent-leerlinge-relatie en de vriendinnenrelatie.
We kunnen gerust naar elkaar toe komen en zeggen: 'Even een vraag als vriendinnnen', en ik heb er alle begrip voor als ik een slecht cijfer van haar krijg. Daar heb ik de docent zelf ook al over gesproken. Het is de bedoeling dat er geen zogeheten 'voortrekking' ontstaat, en dat hebben we beide in de hand.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Naar mijn weten wordt op elk school waar ik op zat het contact vanboven verboden aan leraren. Zo mochten personeelsleden geen leerlingen toevoegen op social media en zoiezo geen 06 uitwisselen. Wel kregen we het emailadres van de leraren wat eindigt op de schoolnaam om het huiswerk te mailen. (naamdocent@naamschool.nl)
Ik weet niet zeker of het wettelijk is bepaald, maar anders kan het zijn dat ze op jouw school niet aan die regel hebben gedacht als het aan de scholen zelf ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden