hoe kan je contact maken als er een taalbarrière is?

ik ben sinds een paar dagen au-pair in Duitsland, en waarschijnlijk kan ik pas een taalcursus volgen in Januari, ik kan wel een beetje duits maar een echte conversatie heb ik er absoluut nog niet van. ik ging ook altijd naar de kerk maar ik kan nu nog geen kerk vinden die overeen lijkt te komen, terwijl het wel een studentenstad is. een sport is moeilijk te volgen omdat de tijden dat ik als au pair werk (ongeveer 16.00 tot 21.00 ) moeilijk vallen. (ik heb er zelf naar gezocht), hoe kan ik contact krijgen met andere jongeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

allereerst zou je een goed woordenboek moeten kopen, en dan raad ik je aan een gesprek te beginnen.

ik heb hetzelfde gedaan, ik stond op een feest, was erg gezellig, met m'n woordenboek en het lukte prima.
niet letten op naamvallen, helemaal niet belangrijk, je gebruikt alle duitse woorden die je weet en kom je er niet uit, dan spring je over op engels, al die jonge mensen spreken engels, geen enkel probleem, dus geen conversatie hoef niet waar te zijn, je moet alleen creatief zijn.

en ze waarderen het nog ook, en dan heb je anschluss en daar ging het toch om!? probleem opgelost!
succes ermee !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Van prisma heb je een taalcursus Duits op CD kan je mooi naar luisteren om de taal beter te begrijpen.
http://www.talendomein.nl/prisma-complete-cursus-duits-cd-rom-dvd-audio-cd-9789049101015 Kan je alvast beginnen met leren.

Een idee om in de plaatselijke supermarkt (als ze dat daar ook doen) een kaartje op te hangen dat je contact zoekt met leeftijdsgenoten voor gezelligheid en de taal beter onder de knie te krijgen. Of in de plaatselijke krant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult je schroom opzij moeten zetten en gewoon gaan praten met je fantasie-Duits. Vroeger waren er weinig of geen taalcursussen of ze waren niet betaalbaar en toch leerden mensen andere talen, gewoon door in het diepe te springen.
Als je wacht tot je de taal helemaal onder de knie hebt leer je het nooit en met een paar Nederlandse woorden ertussendoor en wat gebaren snappen ze je ook wel.