Bestaan er getrouwde mensen met een latrelatie? Dus die elk in een eigen huis wonen?

Toegevoegd na 9 minuten:
En als er nog inwonende kinderen zijn?

Toegevoegd na 8 uur:
En werkt dat?

14 jaar geleden
6.8K
itsme
14 jaar geleden
Een LAT relatie is eigenlijk: geen relatie, maar wel in hetzelfde huis wonen. Living Apart Together, oftewel in het zelfde huis wonen maar niets met elkaar te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja voor wat jij bedoelt bestaat een andere term: wals: wonen apart leven samen...
Antoni
14 jaar geleden
itsme, bij een LAT-relatie is er wel sprake van een relatie, maar van twee woonplekken: de partners hebben ieder hun eigen huis en hun eigen bezigheden, maar zijn tegelijk heel vaak bij elkaar: een relatie. Dit vinden ze heel makkelijk: samen zijn als ze dat willen en ook alleen zijn als ze dat willen. De door jou beschreven relatie zou je een LTA-relatie kunnen noemen: Living Together Apart. Maar zoals je al aangeeft, is er geen sprake van een relatie, dus is er eigenlijk ook geen term voor nodig.

Het beste antwoord

Ja, ik ken een stel wat na behoorlijk wat trouwe huwelijksjaren besloten heeft toch apart te gaan wonen.
Nadat de kinderen de deur uit waren hebben ze deze stap genomen. Ze wonen ca. 500 meter van elkaar verwijderd, komen regelmatig bij elkaar op bezoek, passen inmiddels gezamelijk op een kleinkind, en hebben géén andere partner.
Voor mij gelden er binnen het huwelijk andere normen, maar wie ben ik om over het leven van deze mensen te oordelen? Zij voelen zich er wel bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Dat laatste is volgens mij het belangrijkste. Dank je voor je antwoord.

Andere antwoorden (7)

Ja zeker. Ik ken 2 zulke stellen.

De ene: Ze wonen in een herenhuis in Amsterdam. Hij de onderstse 2 vediepingen, zij de bovenste 2 verdiepingen. Tussen hun 2 verdiepingen is er een trap met afgesloten deur. Dit hebben ze bewust zo gebouwd toen ze de kans kregen een oud vervallen herehuis te kopen. Bij het verbouwen hebben ze er bewust 2 woonhuizen (nr ..a en ..b) van gemaakt, en zijn ook zo ingedragen, als 2 huizen.

De ander: Ze hebben allebei een huis, met de achtertuinen aan elkaar grenzend. Ze hebben die huizen gekocht toen ze al samen waren, dus niet 'ze zijn samen omdat z achterburen waren'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, bij mij in de buurt woont een vrouw die getrouwd is met een man die 100 km verder woont voor zijn werk. Weekends komen ze bij elkaar. Weet ook niet waarom ze bij elkaar wonen, maja het bestaat dus;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die zijn er en men noemt dat een wals relatie... Wonen apart en leven samen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja die zijn er.
ik ken wel mense die getrouwd zijn maar die samenleven niet echt beviel.
zij wonen nu appart maar blijven wel getrouwd en doen weekends en verjaardagen enzo wel samen maar ze hebben beide ook hun eigen vrije tijd nodig zeg maar
14 jaar geleden
Ja die zijn er.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, dat Konijn;

Gisteravond vertelde Theo Massen nog dat hij met zijn vrouw niet samenwoonde maar een HOLA had; een Huwelijk Op Loop Afstand.