Hoe achterhaalt een man de ringmaat van zijn vriendin?

Een man die zijn vriendin ten huwelijk wil vragen, biedt haar traditioneel een ring aan. Die ring moet natuurlijk wel passen.

Hoe komt een man erachter in welke maat hij de ring moet laten maken?

12 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag, ik doe mijn ringen alleen af als ik gehakt ballen maak, dus misschien is vragen om haar heerlijke gehaktballen en dan stiekem de ring opmeten een mogelijkheid.
Dit moet niet te algemeen worden natuurlijk anders staat het vragen om gehaktballen straks gelijk aan een huwelijksaanzoek ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ nelly3
Hahaha, dat zou was zijn zeg! Heeft een man enorme honger en zegt 'schat, wil je gehaktballen voor me maken?'
'ooo, ja ik wil! Wat lief! We gaan trouwen!'
'euh, wat?'
Hahaha, ik zie het al helemaal voor me!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens een verstelbaar ringetje gehad van een vriendje.
Past altijd!
Standaard maten zijn altijd te groot voor mijn dunne vingers,en dit was dus een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@C; O, verwacht je iets aankomen?
Cryofiel
12 jaar geleden
Hihi, nee, ik denk dat ik nog even geduld zal moeten hebben. Een vriendin kan echter niet wachten tot haar vriend haar eindelijk eens ten huwelijk vraagt. Hij had haar laatst meegenomen op een mooie vakantie naar een bijzondere plek, dus haar verwachtingen waren hooggespannen. Maar helaas... geen ring, geen aanzoek. Naar aanleiding van haar verhaal vroeg ik me ineens af hoe een man eigenlijk de maat van de ring bepaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, wat lullig zeg voor die vriendin!!! mijn toenmalige vriend had stiekem mijn ringmaat opgenomen. wat weer eens aan het schilderen en deed mijn ringen in de vaatwasser. 'goh je ring zit erin, raak je m niet kwijt? ondertussen wel een afdruk gemaakt in kauwgom en het lef gehad om hiermee naar een juwelier te gaan. (haha zie je het voor je?) van een huwelijk is het niet gekomen (iemand de me kent zou dit ook niet vragen, een feestje kan altijd en trouw ZIJN ook) dus bij de vraag of ik zou willen trouwen zou ik waarschijnlijk antwoorden:
ja..... dááág!!!! hoop dat dit stel meer succes heeft ;-)))
en ......jij natuurlijk ook! dus misschien samen gehaktballen kneden of aan het schilderen gaan en onopvallend zorgen dat de ringen niet smerig worden????

(wel een kauwgompje in je mond of een stukje klei bij de hand hebben in dat geval)
Kristal
12 jaar geleden
Haha, naar de juwelier met een stukje kauwgom, hij had wel lef ...:-))
Dus als het aan gebleven was had hij vast ook wel de moed gehad je ten huwelijk te vragen... en jij had natuurlijk ja gezegd tegen zo'n moedige kauwgomman lol Okéoké, ik fantaseer soms graag even ;-)))

Het beste antwoord

Hij kan een ring van haar om zijn eigen vinger doen en dan aftekenen tot waar de ring komt. Dan kan hij zijn vinger tonen aan de juwelier.

Hij kan een afdruk maken van een ring van haar in zeep, klei of zelfs in brood. Die afdruk meenemen naar de juwelier.

De ring tekenen. Leg haar ring op een stuk papier en teken de binnenste cirkel. De juwelier heeft dan de maat.

De beste en veiligste methode is natuurlijk één van haar ringen meenemen naar de juwelier, maar dat moet mogelijk zijn.

Ook kan hij een ring kopen in de meest voorkomende vrouwenmaat en later verwisselen als hij toch niet moest passen. De gemiddelde ringmaat bij een vrouw is maat 16,5 tot 17,2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je al samenwoont: "leen" een ring uit het sieraden bakje/kastje!

Toegevoegd na 1 minuut:
... en laat die opmeten door de juwelier. Of meet de binnenmaat van de ring zelf even op.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ervan uitgaande dat de vrouw andere ringen draagt, wat lang niet altijd het geval is...
Opmeten wanneer ze het niet doorheeft, even met een meetlintje om haar vinger heen terwijl ze ligt te slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon een standaard maatje kopen en met de juwelier afspreken dat hij geruild mag worden ( ik bedoel dan voor een andere maat...niet voor een grotere steen )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das een goeie die van die steen. 
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo heeft mijn man dat ook gedaan. Gaat om het idee.
Een keer met haar shoppen en voor sieraden kijken. 'hee schat, wat een mooie ring is dat? Zou die je niet prachtig staan? Waarom pas je hem niet even?'. En daarna sneaky de maat checken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is de kans groot dat ze hè doorheeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, dan zou je beter eerst de maat kunnen checken, en dan kijken. Als je het niet al te opzichtig doet, normaal praat en daarna heel lief ook nog betaald, heeft ze het denk ik niet door. Zou ik in ieder geval niet hebben.
Gewoon eens naar haar maten in algemeenheid vragen en oeps, ook naar haar ring.
Weet je tenminste of ze de maat fijn vindt zitten ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn, inmiddels, man had een ring gekocht op de gok. De ring was net ietsie te klein en toen konden we hem gewoon ruilen. Dat hangt natuurlijk wel af van waar je de ring koopt. Mijn man had hem bij lucardi gekocht en daar kan je binnen 14 dagen ofzo ruilen met de bon. Als je hem bij een echte juwelier koopt heb je grote kans dat dat niet kan, tenzij je daar duidelijke afspraken over maakt.