Hoe achterhaalt een man de ringmaat van zijn vriendin?

Een man die zijn vriendin ten huwelijk wil vragen, biedt haar traditioneel een ring aan. Die ring moet natuurlijk wel passen.

Hoe komt een man erachter in welke maat hij de ring moet laten maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hij kan een ring van haar om zijn eigen vinger doen en dan aftekenen tot waar de ring komt. Dan kan hij zijn vinger tonen aan de juwelier. Hij kan een afdruk maken van een ring van haar in zeep, klei of zelfs in brood. Die afdruk meenemen naar de juwelier. De ring tekenen. Leg haar ring op een stuk papier en teken de binnenste cirkel. De juwelier heeft dan de maat. De beste en veiligste methode is natuurlijk één van haar ringen meenemen naar de juwelier, maar dat moet mogelijk zijn. Ook kan hij een ring kopen in de meest voorkomende vrouwenmaat en later verwisselen als hij toch niet moest passen. De gemiddelde ringmaat bij een vrouw is maat 16,5 tot 17,2.

Bronnen:
http://www.modewijzer.com/hoe/ringmaat_bepalen.htm

Als je al samenwoont: "leen" een ring uit het sieraden bakje/kastje! Toegevoegd na 1 minuut: ... en laat die opmeten door de juwelier. Of meet de binnenmaat van de ring zelf even op.

Opmeten wanneer ze het niet doorheeft, even met een meetlintje om haar vinger heen terwijl ze ligt te slapen.

gewoon een standaard maatje kopen en met de juwelier afspreken dat hij geruild mag worden ( ik bedoel dan voor een andere maat...niet voor een grotere steen )

Een keer met haar shoppen en voor sieraden kijken. 'hee schat, wat een mooie ring is dat? Zou die je niet prachtig staan? Waarom pas je hem niet even?'. En daarna sneaky de maat checken.

Laat haar een vinger in je kringspier stoppen en meet die daarna op.

Gewoon eens naar haar maten in algemeenheid vragen en oeps, ook naar haar ring. Weet je tenminste of ze de maat fijn vindt zitten ...

Mijn, inmiddels, man had een ring gekocht op de gok. De ring was net ietsie te klein en toen konden we hem gewoon ruilen. Dat hangt natuurlijk wel af van waar je de ring koopt. Mijn man had hem bij lucardi gekocht en daar kan je binnen 14 dagen ofzo ruilen met de bon. Als je hem bij een echte juwelier koopt heb je grote kans dat dat niet kan, tenzij je daar duidelijke afspraken over maakt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100