Wat moet ik doen nu het uit is? Moet ik wel of niet praten?

Sinds twee jaar heb ik een vriend waarvan ik erg hou. Het is vorig jaar voor een paar maanden uitgeweest, maar daarna zijn we weer bij elkaar gekomen. Een aantal weken geleden ben ik erachter gekomen da hij mij heeft bedrogen met een ander meisje, terwijl hij zweerde totdat ik het bewijs had, dat er niets is gebeurt. Ik heb eerst zitten twijfelen over wat ik wel en niet moet doen, maar ik heb, na het bewijs, ervoor gekozen het uit te maken.
Nu het uit is lijkt hij er totaal geen moeite mee te hebben terwij ik kapot ga van binnen. Hij zegt wel dat hij van me houdt en dat hij spijt heeft, maar geen enkel andere moeite doet hij.
Ik heb hem nooit bedrogen of iets gedaan van hem ooit pijn zal doen. En toch heeft hij mij dit aangedaan.
Ik probeer overheen te komen maar het feit dat hij er totaal niet mee zit ergert me. Vele zeggen dat hij zeker spijt zal krijgen, maar dan vraag ik me af waarom hij geen moeite doet?

Mijn vraag is: Hoe moet ik hiermee omgaan? Moet ik wel of niet praten? Zal hij spijt krijgen als ik praat of juist als ik afstand neem en niets zal laten horen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben bang dat je met praten niet verder komt, (bednek goed waarom je dit zou willen en of dit haalbaar of misschien indien je hem terug wilt zelfs wenselijk is)hij zal blijven herhalen dat het hem spijt, waarschijnlijk zeggen dat het wel moeite kost maar dat het jou beslissing was en dat hij ook verder wil en ondertussen weet je niet of je hem geloven moet/kan en blijf je (zelfs na wel 100 gesprekken) met een onbevredigd en leeg gevoel vanbinnen zitten. helaas een bekend scenario, niks wat hij zal zegen zal het gewenste effect hebben, eigenlijk wil je nml dat het goed gepraat wordt wat ie gedaan heeft (wat als het goed is helemaal niet kna want zoals hij gehandeld heeft, zo behandel je iemand gewoon niet!) zoals al meer mensen zeiden is het denk ik erg belangrijk dat je het een plekje geeft en ergens anders dan van hem vandaan het gevoel hebt/krijgt dat je dit niet verdient hebt en iets beters op je pad zal komen. het is nu moeilijk, absoluut, maar je kunt het, het lijkt mij dat je de juiste beslissing genomen hebt met wat je vertelt.mar als je er eenmaal doorheen bent zul je zien dat dit je alleen maar gelukkiger heeft gemaakt, je zal een beter iemand tegen komen. veel sterkte en veel geluk:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergiffenis is het middel dat uw wonden heelt.

Het beste antwoord

Lieve meid, wat je vertelt is heel hard maar duidelijk. Jij houd van hem, hij minder van jou dan jij verdient. Het is volstrekt normaal dat je gekwetst bent en pijn voelt omdat je vertrouwen is geschaad en de relatie beëindigd is. Toch weet ik dat je de juiste keus gemaakt hebt en ik denk dat jij dat ook wel weet... Waarom wil je dat hij spijt voelt of zijn best gaat doen? Misschien omdat je hem dan kan vergeven en door wil gaan met de relatie? Het is misschien slim om daar eens over na te denken. Persoonlijk denk ik dat het het beste is om geen woord meer met deze persoon te wisselen. Geef jezelf wat tijd om je naar te voelen, praat met vriendinnen over je gevoelens en eet je klem aan chocola ( of eet weinig, dat kan ook als je je rot voelt) je hebt alle tijd van de wereld om van je emoties af te komen. Als het zover is ga dan op zoek naar een echte man, een die jou de mooiste, liefste en meest fantastische persoon ter wereld vind en het niet nodig heeft zijn zaad in iemand anders te dumpen. Je verdient zoveel meer dan dit.... Ik hoop dat je eruit komt en leert dat niet hij maar jij gelukkig en tevreden moet zijn. Veel liefs en sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Hoe moeilijk het ook is, probeer hem los te laten, probeer je weer bezig te houden met je eigen dingen, je hoeft hem niet te vergeten, maar ga je eigen leven weer leiden, je hebt de keus gemaakt om het uit te maken, zet nu de stap alleen verder te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst bij jezelf te rade gaan: wil jij nog iemand die je bedrogen heeft?
Zoja (maar waarom zou je) ga met hem praten, met de kans dat het niets wordt en hij je achter je rug uitlacht. Zo nee: Diep ademhalen, en hem vergeten wat dat betreft.
en wraak nemen door je leven voor jezelf weer leuk te maken. Kan even tijd kosten, maar dat gaat weer gebeuren
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dikke vette plus, helemaal met je eens!!
Niet meer met hem praten. Als hij zo makkelijk over jullie relatie heen kan stappen, dan zat het al niet goed om te beginnen. Je was waarschijnlijk gewoon handig om op terug te vallen.
Ik zou zeggen geef jezelf een paar maanden om van hem af te kicken. En zorg goed voor jezelf, ga leuke dingen doen. En daarna stel je je open voor een nieuwe relatie.
Niet dat je dat echt nodig hebt, maar tis wel gezellig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het feit dat hij vreemd is gegaan zegt al iets over zn gevoelens voor jou.... Hou de eer aan je zelf... Geen gesprek.!!! Sterkte !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er ook aan wanneer heeft hij jou bedrogen.
Heeft hij je bedrogen toen je nog met hem was,of heeft hij in de periode dat het "uit" is geweest iets met een ander gehad?
Als hij je bedrogen heeft toen het nog "aan" was zou ik hem lekker in zijn sop gaar laten koken,ook al doet dat jou veel pijn.
Je komt er over heen geloof me.
Maar is het gebeurt in de periode dat jullie uit elkaar geweest zijn,kan je hem eigenlijk niets verwijten.
Ook dat kan zeer doen maar het was uit tussen jullie dus heeft hij weer de vrijheid om te doen wat hij wil.
Als hij er helemaal niet mee zit dat jij er veel verdriet over hebt dat het nu uit is zegt genoeg over hem en zijn gevoelens.
Het klinkt hard en pijnlijk,maar ik zou er van uit gaan dat dit altijd zo zal blijven ook al begin je weer een relatie met hem.
Laat hem lopen,er zijn genoeg andere leuke jongens die het wel echt menen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt wel jack7, maar hoe je het ook went of keert, feit blijft dan nog steeds dat ie gelogen heeft over dat ie het gedaan heeft.......
Verdien jij zo iemand? Nee!
Hij mag blij zijn dat je hem een kans hebt gegeven destijds en nu weer.

Hij heeft jou bedrogen en jij hebt hem kunnen vergeven.
Zo iemand is je ergernis niet waard.
Dit zijn misschien makkelijke woorden, ik begrijp dat het wat moeilijker is door gevoelens die je voor hem hebt.

Probeer niet op hem te focussen en zoek afleiding.
Doe andere leuke dingen en laat hem niet merken dat je met hem bezig bent op welke manier dan ook.
Geef hem geen aandacht en laat zien bewijs (ook jezelf) dat er wel een wereld bestaat zonder hem.
En laat hem zich maar ergeren aan het feit dat het "niks" met je doet.

Spijt zal hij zeker krijgen, want spijt komt na de daad.
Als hem ooit zoiets wordt aangedaan in een nieuwe relatie zal hij wel beseffen hoe goed hij had met jou en bij jou.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedenk eerst voor jezelf wat je zelf waard bent. Wat verdien jij?? Een jongen die je gelukkig maakt of een jongen die je onzeker maakt omdat hij oa niet altijd eerlijk is. Een jongen die je zorgen en gepieker geeft?
Vind je dat je geluk verdient met een jongen die echt respectvol en dus eerlijk is naar jou toe, dan kies hiervoor. Zet een streep onder die oude relatie. Op de wereld lopen heeeel veel leuke jongens rond. Stel je open om die andere leuke jongens te ontmoeten. Op een dag wordt je weer opnieuw verliefd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wel, kijk hier es naar http://weknowmemes.com/2012/02/end-of-a-relationship-men-vs-women. Het is grappig, maar het toont ook aan dat uiterlijke schijn niks zegt.
Aan de andere kant : je kan het op geen enkele manier sturen dat hij spijt krijgt of niet. Evenmin is zelfs het voorbeeldigste gedrag in een relatie een garantie dat je niet zal bedrogen worden.
Ik bedoel : er is geen 100% garantie voor het één of voor het andere. Sterk van je dat je hebt uitgemaakt, maar natuurlijk doet dit pijn. Je voelt je verraden en belogen door iemand van wie je houdt.
Wat ik je zou aanraden:
- stop met kapot te gaan van binnen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar doe het toch maar. Je haalt hem er niet mee terug en je verliest er tijd mee. Hoe moeilijk ook, doe dingen die je leuk vindt. Weggaan met vrienden, of gezellig binnen knutselen of wat dan ook. Als het je gedachten maar even weg houdt van hem.
Je moet het er niet voor doen (anders ben je weer de hele tijd met hem bezig) maar er is veel meer kans dat het hem zal raken als hij je ziet stralen dan als je erbij loopt als een uitgeperste citroen.
- Ga NIET achter hem aan. Dus NIET praten. Behalve als hij er jou zelf om verzoekt. Doe dit niet uit
- Als hij je terug wil, aub, doe het niet direct.Laat hem maar eerst wat moeite doen!!!! Hij zal je meer respecteren als je hem even laat wachten en ondertussen goed nadenkt of je hem wel terug wil.
- Zet je eigenwaarde en zelfrespect voorop op alles.
- Als hij nog eens zegt dat hij spijt heeft en van je houdt reageer dan mysterieus en superneutraal. Ook als anderen je dit komen vertellen (het komt wellicht nadien toch aan zijn oren, dus heel neutraal "Werkelijk? Hm (en dan begin je over iets anders)".

Toegevoegd na 2 minuten:
Doe dit niet uit wraak of zo, maar gewoon omdat je hem zo "verplicht" een stap te zetten als hij je terug wil. Je bent geen boemerang die hij kan weggooien en die telkens uit zichzelf terugkomt.
liveisgreat
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
BTW : als ik zeg dat je je er niet aan kapot mag laten gaan bedoel ik natuurlijk niet dat je je gevoelens moet onderdrukken de hele tijd. Dat is ook niet gezond. Wel : geef het een plaats. Laat niet je hele dag en je hele leven op dit moment bepalen door wat er gebeurd is. Huil en heb pijn maar neem ook "time out" en zet je gedachten dan in de mate van het mogelijke op iets anders. Sterkte!
Ten eerste, wil ik even zeggen dat ik het erg rot voor jou vind! Dit verdien je niet.

Je zegt dat je nog van hem houdt. Dat is ook heel logisch. 2 jaar hebben jullie een relatie gehad en dat is niet niks.
Hij is een gewoonte geworden in jou leven.

En het is nu voor jou heel belangrijk dat je de tijd neemt om na te denken. Of dit wel de jongen is die helemaal bij jou past. Dit kan wel 1 a 2 a 3 maanden duren.

Geef hem ook de tijd na te denken over wat hij heeft gedaan, en ook de tijd om te kijken of hij jou gaat missen.

Als je alsmaar tegen hem aan gaat praten zou hij daar op een gegeven moment gek van worden en zou hij je ook niet kunnen missen.

Het is voor jou belangrijk dat je nu probeert je eigen leven op te pakken. Zoek afleiding bij andere mensen, ga dingen ondernemen die je normaal nooit ondernam en graag een keer zou willen doen.

Ik wil je een ding vragen. Stel hij krijgt spijt.. Hij wilt je terug. Zou jij hem dan nog kunnen vertrouwen? Want een relatie zonder vertrouwen werkt niet. Ik zelf heb me daardoor helemaal zitten opvreten van onzekerheid en jaloezie. En geloof me dat is niet makkelijk.

Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga voor jezelf na wat jouw hart je ingeeft. Kijk hoe dit voelt. Het kan twee kanten op. Je wilt nog in hem investeren of je zegt dat je er een definitieve punt achter zet. Beide mogelijkheden hebben consequenties. De eerste betekent het aangaan van communicatie. Heb het erover en kijk of je ergens bij elkaar kunt komen ondanks de gebeurtenissen. Kun je vooruit kijken in plaats van achterom. De tweede mogelijkheid van de punt erachter zetten heeft ook te maken met duidelijkheid voor jezelf en naar hem. Ga vooral uit wat jouw hart je zegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry dat je dit moet meemaken, maar acties spreken harder dan woorden (actions speak louder then words), jouw ex houd blijkbaar niet van jou omdat hij van zichzelf houd en dat hij heeft hij ook alleen maar gedaan anders zou hij niet vreemdgaan, het klinkt eerder alsof jezelf niet kan vergeven voor de fout die je hebt gemaakt, maar het is oke, je had het niet kunnen weten en je leert er alleen maar van wat een echt man inhoudt, je hebt volwassen mannen en dan heb je ook kinderachtige mannen en met dat kom je nergens mee. Ga gewoon verder met je leven en vergeet hem en al zijn daden om gelukkig te zijn is een keuze en geen gevoel. Jouw ex komt zichzelf wel tegen en ik geloof heilig in wat je oogst zal je ook zaaien (you reap what you sow) die krijgt het 2x zo harder terug. Succes meid en laat niemand jou happines afpakken!