hoe kom ik weer in contact met vrienden? (lees verder)

Ik had een vriendengroep waarbij ik niet veel zei. Daardoor ging ik na een tijdje niet meer met hun om, ook niet in de pauzes. en ben ik heel alleen. Ik weet niet hoe ik weer in contact kom met hun. Want het is erg raar om er opeens weer bij te staan alsof er niks gebeurt is.
Het liefst zou ik helemaal opnieuw bij ze willen beginnen :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Je kunt ook nieuwe vrienden zoeken. Maar als je toch bij hun wilt gaan horen. Praat gewoon met ze en wees niet bang. Misschien mag je er dan wel bij.

Toegevoegd na 56 seconden:
Oke misschien durf je dat niet, maar als de school uit is kun je toch 1 voor 1 met ze gaan praten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah dit is wel vervelend.
het beste kun je vragen of ze een keer met je willen praten en dat je dan zegt wat je probleem was, dat je niet veel praatte en nu er niet weer in een keer bij durft te staan, wat begrijpelijk is. Zeg dat het niet je bedoeling was om zomaar uit de vriendengroep te stappen en dat je hier nu spijt van hebt. Vraag of ze je begrijpen en of je weer gewoon zoals ouds met hun om kan gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou proberen om vlak voor de pauze een gesprekje aan te knopen met een van de personen in die vriendengroep, of terwijl je samen naar de pauzeplek loopt. Zo kom je al kletsend samen bij het groepje en is het heel normaal dat je daar dan ook blijft hangen en verder kletst met de anderen in de groep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan begin je gewoon helemaal opnieuw bij hun, en dat is helemaal niet erg. Dat je niet veel zegt het betekent niet dat jij bij de groep niet hoort, het betekent meer dat je beleefd bent en dat je hun respecteerd en dat vindt bijna iedereen leuk. Ik geloof dat hun jou ook missen en die denken dat het aan hun ligt dat jij er niet meer met hun omgaat.
Wat jij dus kan doen is begin het helemaal opnieuw. Stap tijdens pauze tussen hun met een brede lach en zeg "hallooo ik heb jullie gemist"... Je zult merken dat zij hoewel verrast maar ook blij zullen zijn om dat te horen en zien. Vervolgens kan je vragen hoe het met hun is, of iets over de les vragen ezv. En vervolgens kan je uitleggen dat zij moeten jou niet kwalijk nemen dat je er niet altijd met hun omgaat en dat het niet aan hun ligt. Het is volkomen normaal dat jij soms alleen wilt zijn of juist met anderen een praatje doet.
Succes