waarom staat "de man" altijd bij de barbeque...? een vrouw zie ik nooit in de buurt..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

de man staat bij de barbeque, zodat hij kan vermijden om het vlees te snijden, marineren, rijgen op stokjes, salade maken, stokbrood afbakken, sausjes maken, tafel dekken, alle gasten van drinken voorzien, enz, enz, enz....

Omdat mannen over het algemeen "de stoere dingen/gevaarlijke" dingen doen

Mannen en vuur.....Dat neem je niet van ze af.

Echt niet ! Ik ben een vrouw en toevallig een kei in bbq-en ! En zo zullen er nog velen met mij zijn die ook geen gas of elektrisch willen bbq-en maar gewoon met de kooltjes en geduld. Mannen spelen graag met vuur en er schijnen oergevoelens boven te komen wanneer ze met vlees mogen spelen maar ik heb menig bbq in het water zien vallen bij mannen die hem niet eens wisten aan te krijgen.

Omdat de vrouw meestal al het andere werk doet :) En de barbecue is een mannending, een oerinstinct van vlees roosteren bij het vuur.

Mannen houden meer van vuurtje stoken dan van vrouwen. Dat berust op hun instinct uit de oertijd. Vrouwen kunnen het natuurlijk net zo goed maar waarom zouden zij het doen terwijl de man het graag wil en zij nog 1001 andere klusjes hebben voor er eindelijk eens gegeten kan worden.

Eindelijk kan een man iets bereiden - bakken - waar hij ook echt lol in heeft. Al dat gedoe met pannen en deksels dat doet hij wel , maar meestal met weinig plezier. En ook niet spontaan. Bij een barbecue vuurtje krijgt een man meteen zin om er mee te gaan bakken en braden .

Er zijn ook vrouwen die achter de barbecue staan. Maar meestal is het bij mij mijn vader omdat mijn moeder niet kookt. Hangt er misschien gewoon vanaf wie er allemaal is. En misschien dat de vrouwen tijdens een barbecue liever babbelen met andere mensen.

Omdat er in elke man een pyromaan schuilt :-).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100