waarom staat "de man" altijd bij de barbeque...? een vrouw zie ik nooit in de buurt..

12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sta er ook vrijwel altijd, hoor. Al dt werk voor de voorbereiding laat ik niet verpesten door een of andere kerel die denkt dat alle mannen van nature kunnen barbecueen.....
Keertje omdraaien, dat mag wel, maar ik hou de boel in e smiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat in jouw (de vraagsteller's) vriendenkring dit zo is, maar het is echt niet overal zo.
Kimath
12 jaar geleden
Man en vuur, dit brengt oerinstincten naar boven! Of ze willen gewoon pyromaan spelen ;)

Het beste antwoord

de man staat bij de barbeque, zodat hij kan vermijden om het vlees te snijden, marineren, rijgen op stokjes, salade maken, stokbrood afbakken, sausjes maken, tafel dekken, alle gasten van drinken voorzien, enz, enz, enz....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 10 punten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha +1
jacz
12 jaar geleden
ik hoop dat er nog enigzins MANNEN reageren op mijn vraag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+..je vergeet het belangrijkste.. de afwas...
jacz
12 jaar geleden
ik als man zijnde herken mezelf in dit antwoord.en met mij vele andere mannen

Andere antwoorden (8)

Omdat mannen over het algemeen "de stoere dingen/gevaarlijke" dingen doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen en vuur.....Dat neem je niet van ze af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha +
Echt niet ! Ik ben een vrouw en toevallig een kei in bbq-en !
En zo zullen er nog velen met mij zijn die ook geen gas of elektrisch willen bbq-en maar gewoon met de kooltjes en geduld.

Mannen spelen graag met vuur en er schijnen oergevoelens boven te komen wanneer ze met vlees mogen spelen maar ik heb menig bbq in het water zien vallen bij mannen die hem niet eens wisten aan te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier nog zo één :) En vuurkorven zijn ook favo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah! fikkie stoken en bbq-en. Lekker veel vlees EN bier.. En omdat ik met een vegetariër getrouwd ben, moet ik het allemaal zelf doen. Alleen met biertjes drinken doet hij wel mee.
Omdat de vrouw meestal al het andere werk doet :)
En de barbecue is een mannending, een oerinstinct van vlees roosteren bij het vuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen houden meer van vuurtje stoken dan van vrouwen. Dat berust op hun instinct uit de oertijd. Vrouwen kunnen het natuurlijk net zo goed maar waarom zouden zij het doen terwijl de man het graag wil en zij nog 1001 andere klusjes hebben voor er eindelijk eens gegeten kan worden.
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Hahaha, ik zie nu dat ik hier schreef dat mannen meer van vuurtje stoken houden dan VAN vrouwen maar ik bedoelde eigenlijk dat ze daar meer van houden dan vrouwen dat doen. Het woordje VAN moet dus vervallen. Zeker een freudiaanse verschrijving, LOL.
Eindelijk kan een man iets bereiden - bakken - waar hij ook echt lol in heeft.

Al dat gedoe met pannen en deksels dat doet hij wel , maar meestal met weinig plezier. En ook niet spontaan.

Bij een barbecue vuurtje krijgt een man meteen zin om er mee te gaan bakken en braden .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook vrouwen die achter de barbecue staan.
Maar meestal is het bij mij mijn vader omdat mijn moeder niet kookt. Hangt er misschien gewoon vanaf wie er allemaal is. En misschien dat de vrouwen tijdens een barbecue liever babbelen met andere mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er in elke man een pyromaan schuilt :-).