Aan de ene kant vraag ik me af hoe het komt dat je je tweemaal vergiste. Moesten jullie pas een "nieuw gezin" vormen en net wonen in een huis waar de kamer van de stiefzus toevallig ongeveer op de plaats ligt waar in het vorige huis de badkamer was (zodat je idd als een automatische piloot haar deur open trok) dan zou ik het nog begrijpen. Maar je spreekt over "jaren" dus blijkbaar is er hier een toestand die al lang bestaat.
Aan de andere kant frappeert me de zeer sterke reactie van je stiefzus omdat jij in haar kamer binnen komt (en wellicht onmiddellijk terug buiten gaat).
Ik bedoel : dat dit leidt tot een conflict en zelfs tot een breuk in de familie...Natuurlijk kan ze geschrokken zijn als jij plots haar kamer binnenkomt, maar om dan meteen de relatie te verpesten lijkt me toch kras.
Daarom heb ik een donkergrijs gevoel dat er hier veel meer aan de hand is.
Het kan zijn dat je (onbewust) dingen uitstraalt naar je stiefzusje waardoor ze zich minder veilig voelt. Misschien verliefdheid, of verlangen of nog iets anders.
Het kan ook zijn dat je stiefzusje door andere ervaringen erg bang geworden is. Bang dat bepaalde dingen uit het verleden opnieuw zullen gebeuren. Als jij zegt dat je al die jaren geen strobreed in haar weg gelegd hebt, geloof ik je graag. Maar die angst van je stiefzusje is groot naar verhouding van wat er gebeurde dus dit moet aan iets liggen...
Wat mij ook frappeert is dat jij afgeschilderd wordt als een crimineel....Allemaal erg overtrokken reacties op een in wezen onschuldige gebeurtenis. Tenzij je de hele waarheid niet vertelt natuurlijk, wat jammer zou zijn vermits je hier anoniem je verhaal kan doen.
Als je spreekt dat je samen woont met haar vader en broer, waar is dan de moeder (wellicht jouw moeder)? Is zij ook nog bij jullie?
Wat ik zou aanraden is :
- analyseer de situatie eens open en eerlijk. Wat kan maken dat je stiefzusje zo reageerde? Heeft het met jou te maken en zo ja, met wat? Of zijn er andere dingen gebeurt met haar die buiten jou staan?
- tijd geneest vele wonden, maar hier zou ik niet op speculeren. vermits zo wat de hele familie hierop betrokken is, zou ik met iemand van de familie praten en jouw visie proberen duidelijk te maken. het ideale lijkt me een ouder of eventueel de zus waar ze bij woont.
- zoek desnoods deskundige hulp die gesprekken kan begeleiden tussen jou en je stiefzusje en zo het vertrouwen kan herstellen.