Wat kan de oorzaak van dit zijn? Ik moet elke keer huilen als me beste vriendin naar huis gaat.

Elke keer als me beste vriendin een weekend komt slapen, en ze gaat weer naar huis, moet ik huilen. Soms paar tranen, andere keer ben ik helemaal overstuur. Ze woont niet dichtbij (niet op fietsafstand), maar toch zie ik haar regelmatig. In de zomervakantie is ze hier elk weekend geweest, en soms ook wel eens paar dagen door de weeks. Toen we 1 week vakantie hadden, was ze hier de hele week. Nu we beide weer naar school moeten is het wat minder, ongeveer 1 keer in de 2 weken. (School is pas net begonnen dus kan ook dat het langer dan 2 weken duurt tot ik haar weer zie). Ze betekend veel voor me, en heeft veel verandert in me leven (positief) ik zou niet weten waarom ik elke keer moet huilen als ze weggaat. We hebben het super leuk samen, en elke dag spreek ik haar op msn na school & ping onder schooltijd, en in de avond skype ik vaak met haar. We hebben geen relatie samen, maar toch doen we dingen die je ''normaal'' alleen in relatie's doet (zoals zoenen).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je eigenlijk niet gewoon verliefd op haar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik wel aan gedacht, maar ik voel geen kriebels in me maag. Als we zoenen geniet ik er gewoon van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je houdt erg veel van haar, dat lijkt me wel duidelijk. Maar je hoeft haar dus niet echt te missen, ook al gaat ze naar huis. Zou je daar aan kunnen denken? Dat helpt misschien.

Antwoorden (3)

Het kan zijn dat je lijdt aan een vorm van verlatingsangst, als dit langer aanhoudt, zou je eventueel even naar de psycholoog of psychiater kunnen gaan. Als het verder niet veel invloed heeft op je welzijn en schoolprestaties, zou je nog even kunnen wachten, aangezien het dan niet heel ernstig is. Daarbij, het is normaal als je iemand waar je veel om geeft mist natuurlijk ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan het ook zijn met verlatingsangst dat dit maar bij 1 persoon is? Ik heb het namelijk alleen bij me beste vriendin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat zou kunnen. Jonge kinderen hebben vaak hetzelfde probleem bijvoorbeeld met hun moeder. Het komt wel vaker voor, maar ik wil je geen probleem aanpraten dat je niet hebt. Als het langer aanhoudt zou ik toch even met een deskundige erover praten. Ik hoop dat je er snel overheen komt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit altijd al bij haar gehad, sinds ik haar ken. Ik ken haar nu sinds maart dit jaar, maar ze is hier zo ontzettend vaak geweest dat ik echt gehecht aan haar geraakt ben.
Juist omdat ze zoveel voor je betekend en omdat je het dus leuk vind als ze er is, kun je minder makkelijk omgaan met het feit dat weer weg moet. Misschien ben je in zekere zin onbewust verliefd op haar. Ik zou je willen aanraden om eens goed te kijken hoe je vriendin omgaat met haar gevoelens bij een vertrek. De kans bestaat dat als je er met haar over praat dat het dan wat minder word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze vind het niet leuk, maar ze moet niet huilen. Ze knuffelt me wel veel als ze weg moet, maar dat doet ze normaal ook op dagen dat ze niet weg moet. Ook bij me liggen 's nachts vind ze fijn. Na een weekje begint ze wel te zeggen dat ze me mist en naar me toe wilt, maar ze heeft er minder last van dan mij, of ik laat het meer merken. Eigenlijk huilt ze nooit. Na een weekje begin ik al elke avond beetje te tranen omdat ik haar mis. Onbewust verliefd heb ik ook al aan gedacht, ik weet het niet. Ik ben ook een meisje, en ik ben wel bi. Maar het is me beste vriendin, ik denk niet dat ik verliefd ben? in ieder geval, niet bewust. Ik voel geen kriebels in me maag of dat ik onder de les niet op kan letten omdat ik aan haar denk, dat heb ik normaal wel als ik verliefd op iemand bent. Als ik onbewust verliefd op haar ben, heb ik geen idee hoe ik daar achter moet komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een lastige ja. Dat jij je gevoelens meer uit dan je vriendin staat vast. Ieder mens gaat daar anders mee om. Hoe ga je eigenlijk om bij het uitzwaaien van "gewone" vrienden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon ''tot morgen'' zeggen op school en bij vriendinnen die net iets meer zijn dan de ''gewone'' maar niet me ''beste vriendinnen'' gewoon een knuffel geven.
Ik vermoed dat je wat onzeker bent en je fijn en gesteund voelt als zij in je omgeving is.

Wellicht hou je zelfs van dat meisje en waarom zou dat niet mogen, hè?

Durf gerust maar voor jezelf uit te komen voor je gevoelens ten opzichte van dat meisje. En als dat liefde zou zijn, okay dan hè..dan IS dat gewoon zo.

Dat je moet huilen als zij weg gaat is, volgens mij dus: Gewoon liefde voor haar van wie je heel veel steun ondervindt.

Groetjes,

Ton