ik betaal alementatie aan mijn ex nu word ik papa met mijn nieuwe vriendin hoef ik nog alemetatie tebalen voor mijn ander kind ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Denk het wel,het blijft ook uw kind.
9 jaar geleden
Jazeker totdat je kind 21 jaar oud is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als jullie gaan samenwonen, dan wordt haar inkomen bij dat van jou geteld, dat zal op meer uitkomen dan je nu verdiend. Alimentatie is berekend op jouw inkomen, maar als zij bij jou woont, dan kunnen jullie de kosten van samen betalen. Daardoor kan jouw ex om verhoging alimentatie vragen, bij een rechter, via een advocaat.

Gaan jullie niet samenwonen, dan zal je aan beide vrouwen alimentatie voor de kinderen moeten betalen. Als jouw inkomen niet voldoende is om voor beide kinderen alimentatie te betalen, dan kun jij een advocaat in de arm nemen en de rechter, na berekening van jouw draagkracht, vragen om verlaging van de alimentatie.

Beide kinderen zijn ook van jou, je zal dus de verantwoordelijkheid er voor moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat zo crea? Is toch raar dat zijn nieuwe liefde moet bloeden voor zijn oude liefde? Ik denk dat als zij in een samenlevingscontract vast leggen dat de inkomsten gescheiden moeten blijven, zijn ex nooit aan de nieuwe liefde haar geld kan komen. OT: Ja ludovdb, je zal tot je kind 21 is moeten/mogen betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook bij een samenlevingscontract betaal je in de normale omstandigheden samen het huishouden. Het is gelukkig niet zo, dat bij een nieuwe liefde en daar je baby van, de verantwoording voor je eerste kinderen vervalt. Je alimentatie kun je daardoor moeten verhogen, maar ook verlagen is mogelijk. Dit als de nieuwe partner weinig of geen inkomen heeft en je daarmee samenleeft. Dit kan alleen door een advocaat in de arm te nemen en deze een verzoek te laten doen bij de rechter. Het is niet raar, dat het nieuwe kind moet delen met het nieuwe. Want daar gaat het om. Wel bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Crea de regels zijn veranderd. De alimentatie wordt alleen berekend over de financiele situatie van de ex. De nieuwe partner van beide kanten heeft er niets mee te maken. ( gelukkig)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O, sorry als dat zo is, dan heb ik daar niets van vernomen, maar het zou kunnen, dan zou het zeer kort geleden veranderd moeten zijn:
http://www.bms-advies.nl/post.php?id=9
Bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van wat ik uit je link begrijp mobie,telt het inkomen van de nieuwe partner nog steeds mee.
Wel is het zo dat als de nieuwe partner weinig of geen inkomen heeft de alimentatie verlaagt kan worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat dacht ik ook mobie1980, bedankt voor je antwoord.
En jij voor je uitleg crea ;-) Mijn vrouw haar ex betaald namelijk alimentatie voor zijn dochter (woont bij mij/ons) Sinds kort heeft hij een relatie met een vrouw die wat eigen bedrijven heeft en zij wonen samen. Wij laten het maar lekker zo, iedereen gelukkig.....zijn en blijven altijd gevoelige onderwerpen. OT: Hoe vind je nieuwe vriendin deze vraag eigenlijk? ;-/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, als je niet meer geld nodig hebt, dan is het aan te raden hier geen gebruik van te maken. Dit in belang van de kinderen. De vraag is prima, maar jij hebt hem toch niet gesteld?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee haha ik zit een beetje door elkaar te lullen ;-)