Ex laat me niet los. Blijft smsen. Wat moet ik doen?

De relatie heeft zijn chemie verloren na 4 jaar elke dag strijd en ruzie. Ik deed altijd zijn schoolwerk. Nu heeft hij school problemen omdat ik hem niet meer help. Ik wil een zelfstandige partner en niet 1tje die teveel van me vraagt. Ik word er ongelukkig van. Hij blijft maar op mijn schuldgevoel in spelen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gezien ook jouw eerdere vragen over deze relatie: probeer ECHT los van hem te komen. Kom voor jezelf op, laat hem los, verwijder zijn sms zodra die binnen komt. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn geluk, maar voor je eigen!
KennisDelen
11 jaar geleden
Uitpraten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volledig blocken en bij stalken de politie inschakelen.

Antwoorden (8)

stuur aan op een laatste ontmoeting, in levende lijve, per brief, mail of sms. heb een vertrouwd iemand bij je. en vertel dat et echt, heus over is.
sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kordaat en respectvol voorstel + Liefs en Big Smile van me
Zeggen dat hij moet stoppen met je sms'en.

Kijk of er een optie is op je mobiel om nummers te blokkeren zodat hij je niet meer kan sms'en. Als dit niet mogelijk is kun je contact opnemen met je provider om het nummer te laten blokkeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij heeft problemen omdat jij hem niet meer helpt??
ziet is zelf ook niet hoe belachelijk dat klinkt?

geef hem duidelijk aan dat hij geen contact meer met je moet zoeken omdat je je aan hem gaat ergeren, en zorg er zelf voor dat hij niet kan spelen met je schuldgevoel.

als ie contact zoekt gewoon niet reageren dan is op een gegeven moment de schik er wel vanaf (kan ff duren voor het kwartje valt, dus hou wel vol)

als hij de lesstof niet meekrijgt moet hij op school zijn, of hij kan info zoeken op internet.

dus pootje stijf houden, dan vindt hij op een gegeven moment vast een ander die hij lastig kan vallen met zijn hulpvragen als ie volwassen genoeg is om verantwoording voor zijn eigen doen en laten te nemen en net zo zelfstandig kan worden dan jou.

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer hem los te laten.
Ook al zal dit moeilijk voor je zijn.
Vergeet niet dat jij niet verantwoordelijk bent voor hem.

Laat je niet chanteren door hem want hij weet dat jij beseft wat jou aandeel was omtrent zijn schoolwerk.
Hij verwacht dus dat je zal begrijpen dat hij jou nodig heeft.

Tijd dat hij op eigen benen leert staan en jij het pad van geluk volgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd niet laten chanteren
een + op het pad van geluk ;-) Liefs en Big Smile van me
Als jouw ex jou niet loslaat dan heeft dat ook met Jouw persoonlijke ingesteldheid te maken.
Wil jij écht stoppen met die relatie of weet je het zelf niet écht zeker?

Zijn gedrag van vandaag heb jij onbewust mee in de hand gewerkt.
Jij hebt hem 4 jaar toegelaten om jou naar zijn hand te zetten en nu is het aan jou om jezelf als het ware te herprogrammeren anders is het voor hem onvoldoende duidelijk dat je het meent.
Hier bestaat geen tussenweg, het is tijdelijk alle contact verbreken of aanmodderen tot er op één of andere wijze vodden van komen zoals we dat in België zeggen ;-)
Of...
hernieuwde afspraken maken en toch verder gaan?

Hoe dan ook:
Indien jouw ex blijft smsen dan komt dat ook omdat jij hem tot voor kort nog van antwoord hebt gediend of op zijn minst zijn smsen hebt gelezen.

Wees kordaat en stop daarmee als je écht wil stoppen met die relatie.
Tegenwoordig heeft zowat elke gsm een filter-functie. Maak daar gebruik van en wis die box zonder ook maar 1 bericht van hem te lezen.
Indien jij hierin niet slaagt dan hou jij ook de spreekwoordelijke lijnen tussen jullie open (de zogenaamde chemie tussen mensen)

Jij en niemand anders bepaalt wie per sms, email, chat of welke verbinding ook bij jou binnen geraakt.
Dus geen excuus dat hij je dan wel op een andere manier zal contacteren.
Geloof me, als jij écht wil dat het stopt dan herkent hij dat signaal wel.
Maar zolang jij openingen laat zal hij zich daar tussen wringen omdat dit in het verleden ook steeds lukte.

Dus...
Jij en enkel Jij kan jouw ex op kordate doch respectvolle wijze duidelijk maken dat Jij nood hebt aan tijd voor jezelf.
Jij en enkel Jij bent verantwoordelijk voor het consequent omgaan met jouw persoonlijke beslissing om zonder hem verder te gaan.

Plan voortaan voldoende activiteiten die jouw aandacht automatisch van hem afleiden.
Plan deze activiteiten bewust buiten zijn leefsfeer.

Maar nogmaals, ga eerst een eerlijk gesprek met jezelf aan en zeg tegen je spiegelbeeld wat je écht wil.
Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand bij hoog en bij laag beweert dat de relatie voorbij is maar dat er binnenin een stemmetje fluistert dat het hoopt op beterschap en herkansing.

Dat is iets waar jij in alle eerlijkheid met jezelf dient te overleggen.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve dat je sms-jes niet MOET lezen en je elk sms-je bij ontvangst direct kunt verwijderen, kan ik me voorstellen dat het vervelend is.

In je telefoon zit ergens een mogelijkheid om nummers te blokkeren. Als hij merkt dat je niet reageert dan houdt hij vanzelf op. De truuk is niet, maar dan ook echt niet, reageren. Dat is 1.

Als tweede mogelijkheid zou ik, hoe raar dit ook mag klinken, een van je ouders vragen of die jouw gevoelens wil overbrieven aan zijn ouders en hemzelf. Dit is een schokeffect dat niet vaak gebruikt wordt maar in veel gevallen erg effectief is gebleken.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
boeiende invalshoek waarvoor +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dat schokeffect ook samen gaat met gevoel van schaamte. Zal dat wellicht ook agressie op kunnen wekken? Een plus voor het 1e gedeelte van je antwoord. Over het tweede gedeelte laat ik mijn gedachten nog even gaan.
Ben benieuwd naar het antwoord op mijn vraag. Mvg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze confrontatie techniek zal slechts tot agressie kunnen leiden als uitingsvorm van Angst: het onderdeel 'Fight'. De meest waarschijnlijke emotie die zal worden opgeroepen is daarentegen verdriet. Ik ben overigens in mijn antwoord vergeten te vermelden dat voorkomen dient te worden dat er beschuldigingen worden geuit. Dit is ook niet nodig als daadwerkelijk wordt gesproken over gevoelens van de vraagstelster.
Ik denk dat je hem er, liefst schriftelijk, op moet wijzen dat wat hij doet, wettelijk verboden is.

Hij is jou namelijk aan het stalken en je kunt hem er derhalve voor waarschuwen dat jij bij zijn aanhoudende stalking gedrag aangifte zult gaan doen.

Je moet daarna zeker niet aarzelen om daadwerkelijk aangifte te doen, zodat hij ziet dat het jou inderdaad menens is.

Als hij zelf niet in staat is zijn schoolwerk zelfstandig te maken/leren..dan is dat ZIJN probleem en NIET het jouwe.

In mij eerste zin wees ik je erop dat je hem schriftelijk moet informeren..want je kunt daar dan een kopie van maken en die aan hem toesturen.

Zo kun je namelijk nadien via het origineel gemakkelijk bewijzen dat hij jou voortdurend stalkt èn dat jij hem over jouw standpunt geïnformeerd hebt.

Je moet daartoe natuurlijk al zijn sms'jes eveneens bewaren, hè

Ik wens je heel veel succes toe.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat het makkelijkste en wat het beste werkt is: een ander telefoonnummer nemen...
geen sms-jes meer en klaar.