Dit kan je hebt beste leren door het te doen en dit dan te filmen met (verborgen) camera's. Hiermee kun je jezelf achteraf veel makkelijker evalueren en je gelooft makkelijker iets wat je met je eigen ogen ziet dan wanneer iemand het je verteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belangrijke zaken die spelen bij het samenwerken met anderen zijn:

- luisteren naar elkaar
- goede en voor iedereen duidelijke afspraken maken (wie doet wat, wanner, waar en hoe)
- elkaar zonodig helpen en aanmoedigen
- hulp vragen en geven (dus een open communicatie)
- duidelijke doelen stellen
- verantwoordelijk voelen en nemen

Als je voor jezelf ergens een probleempunt in herkent, dan is het raadzaam daar bijvoorbeeld een cursus in te gaan doen. Bijvoorbeeld een cursus gericht op sociale vaardigheden (SoVa training).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ploes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doenk! ;-)
Samenwerken is een lastige zaak. Er zijn verschillende manieren. Elke manier om samen te werken begint met het beschouwen van de samenwerkingspartners als gelijkwaardig met een eigen, even belangrijke inbreng.

Zie hiervoor de eerste bron.

Deze manier zorgt voor een optimale integratie van meningen en kennis.

Het is bijzonder moeilijk om deze manier van samen werken aan te leren. Het leren begint bij het willen leren van alle mensen die samen gaan werken.

Het belangrijkste is open (leren) staan voor de meningen van anderen, net zoals alle anderen dan ook open zullen staan voor uw mening en kennis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1