Hoe checkt de bank, dat de minderjarige met wie ik een rekening kom openen, inderdaad mijn zoon is?

We hebben een andere achternaam, volgens mij is het enige officiële bewijs een uittreksel uit het geboorte register, evt het trouwboekje (wat ik niet meer heb) of zijn er nog andere?
En waarom vraagt de bank hier niet naar? Ik had net zo makkelijk de buurvrouw kunnen zijn.
Bij een opname waar ik bij moest zijn heb ik dit eens nagevraagd, meer dan 'Het staat in de computer' was de uitleg niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Banken weten veel meer van klanten dan ze ooit toe zullen geven.
Tegenwoordig wordt ook gezichtherkenning gebruikt.
Wat op luchthavens aan techniek ingezet wordt is in feite al verouderde techniek.
Banken investeren enorm in een waterdichte database.
'Komen ze er niet uit dan hebben ze je BSN nodig en vragen ze daar wel om.
Enige jaren geleden moest je als rekeninghouder met een ID bewijs naar de bank toe, zo ook naar het ziekenhuis.
Hiervan hebbeb ze een digitale copy gemaakt, met, jawel je FOTO er op.
Die hele privacywetgeving is een facade, iets om de burgers mee tevreden te stellen.
Via de BSN kan op verschillende plaatsen aanwezige info over jou gekoppeld worden.
Formeel zal dat ontkend worden, laatst stond op een USB stick VERTROUWELIJKE info van 3000 klanten.
Wat doet zoveel info op dit soort informatiedragers?
Deze dienen om info te verkassen.
Toevallig werd dit ontdekt.
Ik weet ook dat de BKR in Tiel beslist niet alleen je betalingachterstanden voor 5 jaar vasthoudt.
Ik heb ooit eens schuldsanering gedaan.
De BKR bleek zeer veel, ook irrelevante info over mijn protege te hebben.
Vraag je via de bank inzage bij de BKR (dat moet NOTABENE via de BANK) dan krijg je een uittreksel met alleen die info die ze formeel over je mogen hebben.
Ze houden alle info vast , ook die van 20 jaar geleden.
Vraag je je nu nog steeds af hoe banken dingen weten of
verbaas je je steeds meer over hoe dom wij gehouden worden.
De bank zou bv, je pincode NIET weten.
Hoe kan het dan dat je bij een nieuwe pas je oude pin kunt behouden, zonder over je oude pas te beschikken?
Moet ik verder gaan of is het je duidelijk geworden?
Formeel deel ik hiebij mee dat ik mijn MENING weergeef.
Hartelijke groet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een rekening opent bij de bank dien je je te kunnen legitimeren. Als je dus géén legitimatiebewijs hebt dien je dat eerst aan te schaffen. De bank is verplicht om er een fotocopie van in hun dossier te houden.
Als de bank zich niet aan de wet houdt kan dit voor hun zware sancties opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar op een id kaart is niet te zien dat ik de moeder ben van de minderjarige die een rekening wil openen
Toen wij pas een spaarrekening gingen openen voor onze jongste dochter, toen moesten we eerst naar het gemeentehuis om een uitreksel van het bevolkingsregister te halen. Misschien daardoor?