Wat geef ik mijn jongste kleinzoontje , die woensdag 1 jaar wordt, op zijn verjaardag?

Omdat mijn kleinzoontjes (broertjes dus) al zoveel speelgoed hebben samen, stelde mijn dochter voor iets anders te geven.

Ik zit me suf te prakkezeren wat ik zal geven. Ik denk dan maar aan geld, maar dat is ook wel weer een beetje afgezaagd. Kleding is er ook al zat uiteraard (ze schelen maar 1 jaar en 2 maanden). Wie heeft er nu een leuk idee om een 1-jarige dàn te geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een ster ! Ja heus waar . Je kunt een echte bestaande ster een naam geven en deze word officieel geregistreerd . Via Google kun je de ster bekijken en natuurlijk wanneer uw kleinkind zelf volwassen is zal hij deze ster nog beter kunnen bekijken door de voortgang van de wetenschap . Geef dus een ster zijn naam en dat kost niet eens veel . http://osr.org/nl/

Zijn eigen boekje. Is ontzettend leuk. Ben alleen bang dat je het niet voor woensdag in huis hebt. Je kunt het natuurlijk ook later geven. Via de website kun je de naam van het kind en nog de namen van broertjes zusjes, opa's oma's enz. doorgeven, dan wordt er een verhaaltje van gemaakt en in boekvorm gedrukt. Zie onderstaande link.

Een hobbelpaard. Een zandbak.

Een dagje uit naar b.v. onderzee aquarium of ietsdergelijks Toegevoegd na 5 uur: een vergote foto

Een spaarrekening met een startbedrag erop. Dit kan 5 euro maar ook meer zijn. Als je hierover steeds rente krijgt dan is het bedrag na een jaar of 15 aardig opgelopen. Je kunt hier ook vaker een bedrag op zetten bij wijze van kado.

Mijn antwoord is meestal duplo, maar dat is er al zat begrijp ik. Een mooie badlaken misschien? Een bon voor een dagje uit (indoorspeelparadijs, eventueel voor het hele gezin) of een andere atractie. Een kleinigheidje met geld is ook goed. Mijn idee daarbij wel, is dat dat dan ook voor de anderen geld. Ik weet nog dat ik het als kind heel raar vond dat de oudste een nieuwe fiets voor zijn verjaardag kreeg, en de 2e mooie kado's en/of geld, omdat de fiets wel werd doorgegeven.

je zou hem een leuke kinderspaarpot kunnen geven. en daar dan wat geld in doen. en even een kleinigheidje erbij om meteen mee te kunnen spelen.

Vingerverf (dat veilig is voor de allerkleinsten). Gekleurd papier (crêpepapier) om te scheuren en te plakken (met behulp van ouders natuurlijk). Van bepaalde dingen is het belangrijk dat ze echt iets van zichzelf hebben, iets dat ze niet hoeven delen, knuffels bijvoorbeeld.

Speelgoed en kleren vallen dus af... Dan kom je al snel op geld, een leuk uitstapje, of iets nuttigs. Misschien is leuk beddengoed wel een idee? Luister-cd'tjes of meezingliedjes doen het ook altijd goed, of mooie prentenboeken.

Geld lijkt me niet zo goed idee, aangezien het gaat om een kind dat 1 word. Die gaat het dan de komende 5 jaar(grof geschat) nog niet gebruiken. Je kan wel speelgoed geven, maar dan voor hem persoonlijk. Bijvoorbeeld een teddybeer met zijn naam erop o.i.d. Of bijvoorbeeld een drinkbeker met zijn naam erop. Wat ook erg leuk is, ook voor degene die het geeft, is om hem ergens mee naartoe te nemen voor een dag. Bijvoorbeeld de dierentuin of een grote speeltuin o.i.d.

Z'n eerste kinderbestekje. "n kliederschort voor alle kunstwerken die hij nog gaat maken. 'n zelfgemaakt memoryspelletje met daarop de foto's van opa, oma, ooms en tantes, neefjes en nichtjes, papa, mama en de hond bijv. (nog altijd favoriet bij mijn zoontje). Badboekjes, badeendjes. 'n vormenkubus. 'n zwembroek en 'n 10 badenkaart (aangezien alle kleine kinderen gek zijn op water).

Een slab en een supergroteslagroomtaart. Slab om, mouwen oprollen, taart voor z'n neus en foto/ video camera in de aanslag. Leuk voor later! Als na verloop van tijd de oudste zich ermee gaan bemoeien heb je een groot feest en een dochter die zich de volgende keer wel 3 maal bedenkt voor ze je nog es zo laat piekeren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100