Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn dochter van stelde me net volgende vraag als persoon zegt jij zit in mijn hart heeft die zelfde betekenis als ik hou van jou ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet helemaal. Je zit in mijn hart betekend meer; "ik geef om jou, en zal altijd om je blijven geven" of "je betekend ontzettend veel voor me en zolang ik leef ben je altijd bij me"

Het heeft dus meer waarde en betekenis dan de zin; "ik hou van jou".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt ervan af welke betekenis je geeft aan 'houden van'. Je houdt van je naaste familie, en van je vrienden. Dat is een ander soort 'houden van' dan wat je voelt voor de persoon met wie je op dit moment een liefdesrelatie hebt. Tegen die persoon zeg je waarschijnlijk niet zo gauw dat hij of zij in jouw hart zit, want het lijkt meer of de relatie dan voorbij is maar nooit zal worden vergeten.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Dat vind ik wel.
Maar als je de betekenis van: "ik ben verliefd op jou" eraan geeft, dan hóéft dat niet zo te zijn.
Er zijn vele vormen van houden van iemand, waarvan verliefd zijn 1 van is.
Je kunt van iemand houden (in je hart gesloten hebben), maar niet verliefd op die persoon zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding