Hoe zorg je ervoor dat je iemand minder mist?

ik mis mijn vriend heel snel alweer, maar ik hoop een beetje van dat gevoel af te komen. heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Het eerste antwoord dat ik bedacht was: zoek afleiding!

ECHTER: wat mogelijk ook kan helpen is de volgende overweging.

Als je vriend zich goed realiseert dat je hem elke minuut mist als je hem niet ziet (omdat je hem dat uitgebreid vertelt natuurlijk) vindt hij dit voor korte tijd vast heel lief en schattig, MAAR er komt een tijd en dan vindt hij het alleen nog maar BENAUWEND.

Dus: voor het behoud van jullie relatie: zorg dat je ook een eigen leven hebt, en dan ook echt, niet alleen doen alsof.

Sterkte want dat wil je nu vast liever niet horen
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
dank, en ik begrijp het wel goed hoor. Als je het zo leuk hebt met iemand kun je daar gewoon geen genoeg van krijgen, dus logisch dat je die mist. Je kunt ook af en toe even lekker dagdromen over hem, ook niks mis mee. (als je er maar niet geheel emotioneel afhankelijk van wordt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Je hebt helemaal gelijk! Ook al heb ik ook problemen met het gemis van mijn vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen hebben altijd wat te vertellen, maar mannen vinden het lang niet altijd ook echt interessant om daar ook naar te luisteren ;-)

Andere antwoorden (7)

Zorg voor voldoende afleiding, dan heb je minder tijd om constant aan hem te denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek wat vaker je vriendinnen op om iets leuks mee te doen of om lekker te kletsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bezig blijven. Niet piekeren. Als je gaat zitten sippen mis je hem meer.
13 jaar geleden
ga de vragen op deze site lezen en/of probeer andere mensen te helpen aan een antwoord, de leidt af van je gemis en dat heb je nou net nodig als je iemand mist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de overige antwoorden zou je jezelf af kunnen vragen wat je van de ander zo mist wat je bij jezelf of anderen niet kunt vinden. Misschien kun je daarover nadenken en bewust worden. Dat helpt je wellicht bij de acceptatie van het gemis.
13 jaar geleden
Als je zo jong bent en verkering hebt (en geloof het of niet, ik heb het ook meegemaakt), heb je de neiging helemaal gefixeerd te zijn op je vriendje.

Dat heeft voor een deel met hormomen te maken (verliefdheid), waardoor je constant in zijn buurt wilt zijn en zijn aandacht wil hebben.
Maar voor een deel is het ook sowieso de leeftijd waarop je eigenlijk het liefste alleen maar dingen wilt doen die je leuk vind en waar je zin in hebt.
En tenslotte speelt er ook altijd iets van angst op de achtergrond dat je hem kwijtraakt of dat-ie een leuker meisje tegenkomt.

Die drie dingen bij elkaar kunnen je deels heel claimerig en bezitterig maken (wat voor je vriendje op de lange duur niet leuk is), en je deels helemaal gefixeerd focussen op alleen maar die jongen en al het andere om je heen vergeten (school, vriendinnen, familie, hobbies, sport, allemaal totaal onbelangrijk en niet interessant).

Het enige wat ECHT goed helpt tegen dat gevoel -heb ik zelf gemerkt - is eigenlijk : samenwonen. Of : de relatie echt serieus maken. Of gewoon : opgroeien, wat natuurlijk normaliter ongeveer in dezelfde periode gebeurt. Als je samen meer moet doen dan kleven, plakken, zoenen en een beetje kletsen, maar ook je een soort van zekerheid hebt dat hij er elke avond weer is als je thuiskomt. Die wanhopige hormonen komen dan een beetje tot rust, en je kunt weer andere leuke dingen oppakken en ze ook nog eens leuk vinden zonder hem.

Iemand ZO missen doe je namelijk niet actief ; dat gebeurt gewoon. Maar je hebt er wel de hand in of je er in gaat zwelgen en zielig liggen doen en treuren en zeuren en SMS-en de godganze dag , of je schouders er onder zetten en andere leuke dingen gaan doen, weer eens aandacht besteden aan je vriendinnen, je cijfers een beetje ophalen, een krantenwijkje nemen of je uitleven in een of andere hobby. Dan wordt het missen al snel een stuk minder - omdat je je 'verliefdheidsenergie' een beetje kwijt kan, en vervreemd je je ook minder van je omgeving. Maar moeilijk is het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg voor afleiding.
-Ga bijvoorbeeld een stukje wandelen en foto's maken.
-Ga muziek maken
-Ga eens lekker uit eten met vrienden/familie
-Speel een spelletje met iemand
-Ga naar de film met je vrienden
-Schrijf het van je af dmv een gedicht oid.