hoor je tijdens een kort geding familierecht direct de uitspraak?

Als het kort geding voorbij is, hoor je dan direct na afloop de uitslag? Of gaat het schriftelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De rechter zal dat woordelijk aan je meedelen, en na afloop zal je zeer waarschijnlijk het oordeel in briefvorm krijgen. Omdat het niet officieel is als je het woordelijk meedeelt, en als het op papier is, is het zwart op wit. Woordelijk kan men nog zeggen dat iets niet gezegd is, maar als het op papier staat dan is dat het schriftelijk bewijs, dus je mag aannemen dat je dan een schriftelijke bevestiging krijgt van wat is gezegd / geoordeelt.