is het roken van joints tijdens de hele zwangerschap gevaarlijk ?

Toegevoegd na 2 dagen:
ik zelf ben niet verslaafd hoor :)
ik ben al 40 weken zwanger van een gezond meisje en drink en rook niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken zelf is tijdens de hele zwangerschap niet echt aan te raden.
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat denk je zelf?..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel kort: JA!!! roken als je zwanger bent is heel slecht!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet zo'n hele slimme vraag lijkt me.
als het altijd slecht voor je is, dan ook als je zwanger bent ......
Amadea
12 jaar geleden
Het ergst ervan is dat het dan niet alleen voor jóu slecht is, maar je geeft je kindje niet de start waar het recht op heeft. Je brengt het leven van twéé mensen in gevaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat denk je zelf??????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan......Maar bij deze vraag begin ik ernstig te twijfelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent te prijzen!!

Het beste antwoord

Er is een veel grotere kans op complicaties tijdens de zwangerschap en de geboorte, wanneer je in die periode alcohol en/of drugs gebruikt. Gebruik van alcohol en drugs tijdens de zwangerschap kan de ontwikkeling van de baby ernstig verstoren. Het kan gevaarlijke situaties opleveren en bijvoorbeeld zorgen voor een groeiachterstand bij de baby. Ook op latere leeftijd zijn de effecten van druggebruik nog te zien bij het kind, soms zelfs levenslang. Zo kan het kind een (blijvende) achterstand hebben op gedrag, emoties en op het gebied van intelligentie. Een gestoorde motoriek en andere lichamelijke afwijkingen worden ook vaak gezien wanneer de vrouw (vlak) voor en tijdens de zwangerschap drug heeft gebruikt.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Volgens The Hyperactive Child Book zijn andere factoren die misschien verband houden met ADHD het gebruik van alcohol of drugs door de moeder tijdens de zwangerschap, loodvergiftiging en, in enkele gevallen, het voedingspatroon.

Moeders die tijdens de zwangerschap tabak, marihuana, alcohol, morfine, cocaïne, heroïne en andere drugs gebruiken, kunnen aan drugs verslaafde baby’s ter wereld brengen, geestelijk achtergebleven, met beschadigde hersenen, een misvormd lijfje, onderhevig aan beroerten, stuiptrekkingen en andere verschrikkelijke gevolgen.

Andere bronnen zullen rechtuit zeggen dat roken en druggebruik tijden zwangerschap rechtstreeks neerkomt op kindermishandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
ja gewoon niet doen.
kan natuurlijk niet he als je beetje logisch nadenkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken zelf is al slecht voor de gezondheid van jezelf en het kind in jouw ademt die rook in, laat staan als er nog meer drugs in zit, je kind raakt al verslaafd voordat het de ter wereld komt.
Dit wil je je kind toch niet aandoen? Het is kiezen tussen je joints of je kind....Mij persoonlijker lijkt mijn kind belangrijker, dit is toch een mooie kans en gelegenheid en motivatie om ermee te stoppen! Je moet wel iets voor je kind overhebben, een kind is het mooiste geschenk voor de rest van je leven, daar moet geen jointje tegen op kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog: Het roken van wiet e.d. is zelfs jaren vóór de zwangerschap al nadelig voor een latere zwangerschap, dus tijdens de zwangerschap is het al helemaal 100% af te raden om ook maar in de buurt van een cannabisroker te gaan zitten.

Trouwens ook één glas alcohol kan al schade aanrichten en roken is ook zeer af te raden. Dus ja, wil je een gezond kind, dan zul je zelf ook gezond moeten leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zwanger en rook en drink niet. Uiteraard eet ik gezonden en dat is aan mijn waarden te zien, alles perfect!!!
Aangezien zelfs in de file staan al niet goed is voor je zwangerschap zou ik joints roken maar beter helemaal niet doen!
Ja, het is gevaarlijk omdat het consequenties kan hebben voor je kindje. bv. gestoorde motoriek, groeiachterstand etc
Dat geldt net zo hard voor roken (groeiachterstand en je blokkeert de zuurstoftoevoer naar je kind) en drinken (zelfs gezichtsafwijkingen zijn aangetoond om maar even te beginnen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoor, maar dit lijkt me toch echt een vraag voor de categorie Hoe dom kan je zijn? Maar goed, om een antwoord te geven: ja dat is gevaarlijk voor de ontwikkeling van de baby en de geestelijke gesteldheid van de moeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed, we zijn in iedergeval blij dat je het vraagt!

Zoals je al begrepen hebt vanuit de antwoorden hier boven is dit ten zeerste af te raden. Als je verslaafd bent aan het roken van wiet onderneem dan serieuze stappen om af te gaan kicken. Zeker als je nu dus zwanger bent.

Sterkte met de zwangerschap en als je de vraag voor iemand anders stelde sterkte met diegene helpen om van haar verslaving af te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een joint roken is sowieso niet goed. Snap deze vraag absoluut niet. Dat je er uberhaupt over nadenkt om een joint te roken terwijl je zwanger bent.. Belachelijk!!