Wat is het belangrijkste ding dat je dankbaar voor bent in je relatie?

Ik wil graag weten wat is het dat je relatie een succes maakt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Ik zal je mijn geheim vertellen: Mijn partner maakt een man van me...

En ik zal je dan maar ook meteen haar geheim vertellen: Ik maak een vrouw van haar...

En we zijn elkaar Zo ontzettend dankbaar daarvoor, dat ik het niet kan zeggen hoeveel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Mijn man was eerst mijn vriend. En niet als in 'verkering' maar als in 'kameraad'. Dat is hij ook altijd gebleven; mijn beste maatje.

Wij zijn niet alleen man en vrouw maar ook vrienden aan wie je alles kwijtkunt. Voor mij is dat altijd heel belangrijk geweest in mijn relatie en huwelijk die inmiddels al 24 jaar standhoudt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat is overigens niet het enige. Ik kan nog meer dingen opnoemen, oa: gelijkheid, wederzijds respect, humor, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vertrouwen, de zekerheid dat je er altijd voor elkaar bent.
14 jaar geleden
eerlijkheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wederzijds respect, eerlijkheid, vriendschap en gezelligheid. En attent zijn, elkaar verrassen met een aardigheidje oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inlevingsvermogen.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ik mag zijn wie ik ben en de ruimte krijg, om mezelf verder te mogen en kunnen ontwikkelen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde, trouw, openheid, eerlijkheid, een luisterend oor, zorgzaamheid en wat voor mij echt een verademing is om te krijgen is BEGRIP.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn visie is het belangrijk dat je gelijk aan elkaar bent. Dat je elkaar de ruimte geeft voor je eigen opinie.

Het is helemaal niet moeilijk om de zwakte van je partner negatief te benadrukken. Maar als je de zwakte van je partner weet, kan je de positieve eigenschappen JUIST benadrukken. Je zult een gelukkige relatie hebben en houden als je daar alert op blijft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man en ik zijn volgend jaar november 12 en een half jaar getrouwd,we zijn gelukkig met elkaar,houden van elkaar en stoeien nog met elkaar.Plagerijtjes over een weer,soms een spelletje maar we kunnen ook gewoon heerlijk een weekendje lekker niksen,lekkere hapjes er bij en dan heerlijk film kijken de hele dag,met de matras op de grond lekker niks doen.Dit doen we nu we kinderen hebben ook nog steeds,die mogen dan lekker op de bank er bij en dan liggen we de hele dag familie films te kijken en slapen we lekker met zijn alle beneden.Waar ik zo dankbaar voor ben is dat wij zo veel hebben mee gemaakt in die 12 en een half jaar huwelijk aan ellende binnen de familie ivm overlijden moeders en een opa 2 oma`s en een oom,een broer kantje boord en een vader die zijn hersens kapot heeft gedronken,onze kinderen veel te vroeg geboren,(ik 7 weken ziekenhuis gelegen(week 28 tot 35(geboorte) met de 2de zwangerschap,dingen die dus heel veel stress en verdriet te weeg brengen dat we er echt voor elkaar zijn door dik en dun en elkaar steunen.Met de eerste zwangerschap lag onze zoon bijna 9 weken in het ziekenhuis en waren we dag en nacht tussen alle andere bedrijven door in het ziekenhuis.1 maand later overleed mijn moeder door een ziekenhuis fout en heeft mijn man klaar gestaan voor mij en onze kersverse zoon.
Ik heb echt respect voor mijn man wat hij allemaal voor ons zijn gezin over heeft en ben hem daar ook heel dankbaar voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je voor je mooie antwoord :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord firstredrose +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt!!!!bijde.
Een partner zijn in elke zin van het woord, er echt voor die ander zijn in goed en slechte tijden.
Blijven praten met elkaar, aandacht hebben voor elkaar, oprechte aandacht, de ander nemen zoals hij is, hem of haar niet willen veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mijn relatie succesvol maakt is "geduld". Omdat wij beide 2.5 uur rijden van elkaar vandaan wonen (hij Breda, ik Groningen) zien we elkaar nu alleen nog in het weekend en vakanties. Daarvoor hebben we beide veel geduld nodig want we willen het liefst elke dag bij elkaar zijn, maar dat gaat helaas niet. Het is moeilijk, maar voor hem (the love of my life) heb ik alles over.

Wat nog meer belangrijk is in een relatie is natuurlijk trouw en waardering voor elkaar. Als je elkaar niet vertrouwd kun je geen relatie hebben.
Heb je geen waardering voor elkaar kun je geen relatie hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Babyfaced;

Vertrouwen, acceptatie, jezelf kunnen en willen blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn man en ik zijn al 18 jaar samen en 17 jaar getrouwd. Nog steeds zijn we af en toe verliefd, doen gekke en onverwachte dingen en delen veel samen. We hebben veel dezelfde interesses en kunnen daardoor soms bijna elkaars gedachten lezen. We zijn vooral heel attent en zorgzaam voor elkaar en dat maakt ons huwelijk gelukkig. Soms een donderbui op zijn tijd hebben we ook dat is goed om weer even het geluk daarna te overdenken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het respect voor elkaar, elkaar vrij laten en vertrouwen vind ik de drie belangrijkste dingen in een relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je nooit alleen bent, ook als je alleen bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon, dat hij er IS.
Als een warme deken.
Je kunt je verhaal kwijt.
Je kunt samen dingen ondernemen.
Je bent er zelf ook, omdat iemand anders je nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belangrijkste is er voor elkaar zijn in voor- en tegenspoed zoals ze dat noemen. Naar elkaar luisteren en in ieder geval 'proberen' de ander te begrijpen. Ruzies heb je in een relatie altijd wel eens en als er sprake is van echte liefde ligt de 'vergeving' niet ver weg. Liefde en haat liggen heel dicht bij elkaar, blijf in ieder geval praten over je gevoelens, zorg ervoor dat alles bespreekbaar is en ben eerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wederzijds respect en vertrouwen en bij ons is het fantastisch dat we het zelfde ritme hebben en veel de zelfde interesses,en daarnaast laten we elkaar ook vrij ,hij doet zijn dingen en ik ook ,en komen we elkaar weer op een prettige manier tegen om vervolgens weer dingen samen te doen . Dat maakt onze relatie tot een groot succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1......dat is bij mij thuis ook zo!
en in iedere situatie elkaar steunen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies!
Het geluk dat je samen deelt. Als je geluk niet kan delen dan is zelfs geluk niet meer leuk. (film: in to the wilde legt goed uit waarom). Als je maatje je begrijpt als geen ander is dat een super fijn gevoel.