Is het normaal dat je nog geen 1 vriendje hebt gehad op je bijna 17e?

Ik ben nou niet bepaald een knap meisje. Je weet wel iets teveel gewicht, wat je ziet... Het enige wat ik heb van de 3 b's (benen, billen en borsten) waar jongens op vallen zijn borsten. Mijn benen en billen lopen zo'n beetje in elkaar over. Bestaat er een jongen die op mij valt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (21)

Ja, maar natuurlijk wel!. Het gaat niet alleen om de 3 B's, maar het gaat ook om JOU.
Jongens van 16,17 hebben nu eenmaal heel veel belangstelling voor de 3 B's. Maar het is ook prettig als je leuk met elkaar kunt praten, elkaar kunt steunen, elkaar dingen toevertrouwen.

Wacht niet af tot een jongen jou kiest. Als jij iemand leuk vindt, dan kun je ook contact zoeken. En intussen lekker goed voor jezelf zorgen. Leuk gekleed, netjes, verzorgd, goede houding, schouders naar achteren en pretlichtjes in je ogen.

't Komt goed! En tot die tijd ga je allemaal leuke dingen doen met je familie en je vrienden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Vast wel. Het gaat om uitstraling en karakter. Dat laatste is echt het belangrijkst. Een vrouw die alleen maar knap is, is leuk voor 2 weken, (of 3..) maar dat gaat snel vervelen hoor. En dat geldt ook voor een man die knap is.
Dus........dat komt wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel hoor, ik ken zat mensen die pas na hun 17 pas verkering kregen,
het gaat ook niet echt om de 3bs,
de uitstraling en een positieve houding is veel aantrekkelijker dan alleen maar een mooi lichaam.
kijk positief naar jezelf en denk aan de mooie dingen die je hebt, niet alleen van buiten maar ook van binnen,'
je leert vanzelf iemand kennen die je echt leuk vind.

Wat heb je aan een man die je alleen maar wil omdat je zo knap bent, het gaat er veel meer om of het echt klikt tussen jullie./
13 jaar geleden
Natuurlijk bestaat er een jongen die op jou valt, je hebt hem alleen nog niet gevonden!
Dat komt echt wel!

En een beetje meer zelfvertrouwen mag heus wel hoor..

Veel suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk vallen er meer jongens op je dan je zelf in de gaten hebt. Hoewel de meeste mannen een tikkie aan de mollige kant aantrekkelijker vinden is uiterlijk echt iets van de eerste indruk. Hoe jij als mens en niet als meisje overkomt is voor verreweg de meeste mensen uiteindelijk stukken belangrijker, ook voor jongens. Belangrijkste is nog dat jij je prettig moet voelen bij een vriend die om je geeft om wie je bent, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk is dat normaal! Het gaat de jongens echt niet alleen om de 3 b's. Jongens vallen vooral op uitstraling, en zelfverzekerde meisjes. En dat vriendje komt echt nog wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct antwoord op je vraag: ja, voor jou dus wel!!!!
Dat bedoel ik niet lelijk, verre van.
Er bestaat geen "normaal" namelijk. Wat voor de 1 normaal is, is voor een ander abnormaal en alles wat ertussen zit.
Je vindt jezelf niet knap zeg je: je hebt iets teveel overgewicht en 2 van de 3 B's kloppen niet.....
Dus de 3e B kennelijk wel!
Heb je mooie ogen, hoe is je haar, de vorm van je mond, kuiltjes in je wangen misschien?
Hoe is je uitstraling, je persoonlijkheid, hoe kijk je uit je ogen de wereld in?
Om maar een paar vragen te stellen..... kijk je daar ook naar als je over jezelf nadenkt?
Met andere woorden: zijn er ook dingen waar je tevreden over bent?
En je laatste vraag: "Bestaat er een jongen die op mij valt?" Tuurlijk bestaat hij. Waarschijnlijk wel meer dan 1. Wie weet ken je hem al lang, maar heb je er geen oog voor?
Weg met die onzekerheid meis! Doodzonde....... ik spreek uit ervaring ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel! Interessante website heb je!!!!!!!!
Iedereen hierboven heeft echt mega gelijk! Ik ken genoeg meisjes die wat voller zijn en zijn nu dolgelukkig met een vriendje of wonen zelfs al samen.. Het belangrijkste is om in jezelf te geloven en nog belangrijker van jezelf te houden.. Ik doe bijvoorbeeld om mezelf goed te voelen mooie sieraden aan of doe ik kleding aan die me mega lekker zit, waarin ik me dus goed voel. Als jij je goed voelt en je absoluut niks aantrekt van die vertekende beelden van de televisie, straal je dit ook uit. Mannen vallen op zelfverzekerde vrouwen, van onzekere vrouwen maken ze alleen maar gebruik.. (heb het niet over alle mannen natuurlijk) dit is alleen vanuit mijn ervaring..

Ik vind mezelf precies goed zoals ik ben en als ik dit laat zien aan de buitenwereld heb ik zoveel aandacht en dan heb ik het bijna voor eht uitkiezen, doe ik dat niet en trek ik me een beetje terug dan heb ik echt zero aandacht..

Geloof in jezelf want ik geloof echt niet omdat je iets voller bent niet mooi bent! Ik ken zoveel mensen die echt zo mooi zijn ondanks hun gewicht! :) Je hebt niks aan een vriendje die je alleen maar leuk vindt vanwege je billen, benen of borsten.. je wilt toch ook met die persoon kunnen lachen! :)

Liefs San ne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lief maar ook leed delen, toch? +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe bedoel je leed delen?
Allereerst, om antwoord te geven op je vraag, 'normaal' bestaat niet.
Er zijn zo verschrikkelijk veel manieren om te handelen, om te leven, dat eigenlijk iedereen het wel anders doet.
Sommigen hebben oppervlakkige vriendjes/vriendinnetjes op de basisschool, je hebt ze wel meegemaakt, van die kinderen die elke twee dagen verkondigen "verkering" met een ander te hebben.
Anderen beginnen te experimenteren zodra de hormonen in de puberteit op hol slaan en gedragen zich eigenlijk niet anders dan de basisschool kinderen, maar dan met seks.
Weer anderen wachten tot ze iemand vinden waar ze van kunnen houden, mee kunnen praten, iemand waar ze wederzijds respect voor hebben.
Dat zijn slechts 3 voorbeelden, maar er zijn er duizenden.
Liefde en relaties, het gaat om gevoel, en iedereen heeft andere gevoelens en iedereen benaderd zijn gevoelens op een andere manier.

Om nu even te spreken over jouw zelfbeeld.
Waar heb je die scheve blikken van jezelf aan verdiend?
Voel je je echt zo slecht over je uiterlijk als dat ik uit jouw vraag concludeer?
Dan raad ik je ten zeerste aan om iets aan de situatie te veranderen.
Zorg dat je beter in je vel komt te zitten, doe wat hiervoor nodig is.
Je hebt zelfrespect nodig, je moet dit uitstralen, comfortabel zijn met jezelf, met je lichaam. Weet wie je bent en wat dat betekent, weet wat je waard bent!
Als jij je niet goed voelt over jezelf, zit dan niet bij de pakken neer, je kan er iets aan doen!

Toegevoegd na 3 uur:
Om nog even aan te duiden dat zelfverzekerdheid zwaarder telt dan een kilo'tje meer of minder: http://2leep.com/bar.php?s=8573
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed verhaal, NG! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
ik heb hier dezelfde vraag ongeveer gesteld zie :http://www.goeievraag.nl/vraag/20en-maagd-juiste-gevonden-abnormaal.112449

Als ik er 1 ding uit geleerd heb is dat je niet moet ingaan op de verwachtingen van de maatschappij of die van andere en jezelf ook niet opleggen zoals ik ben 17 en het zal wel is tijd worden... HIer krijg je alleen maar stress van en wil je de verwachting voltooien...

Ja het is zeker normaal ik zelf ben dus 20 nog nooit iemand gehad(zie vraag)

Ik zie in je vraag dat je jezelf niet zo mooi vind waarom? Als jezelf al niet zo mooi vind waarom zou een jongen dat vinden? Leer eerst van jezelf te houden daardoor gaan andere veel meer respect of aangetrokken tot je zijn...

Trouwens het is beter dat je een jongen niet aantrekt met je lichaam want dan wil hij alleen maar seks en is hij niet emotioneel geïnteresseerd zorg dat je leuke dinges doet met hem of dezelfde hobby's hebt bv en zorg dat je iets hebt dat hij interessant vind aan je bv mijn vorige vriendin was een goede dierenverzorger en dat vond ik fantastisch... Waardoor ik niet alleen fysiek tot haar aangetrokken was geef maar voorbeelden maar je snapt men punt wel...

owja check zeker mijn vraag staan ook goede antwoorden in die bij deze vraag horen :
http://www.goeievraag.nl/vraag/20en-maagd-juiste-gevonden-abnormaal.112449
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte schoonheid zit van binnen en op elk potje past een dekseltje.
Werk meer aan jouw zelfvertrouwen en leg de lat niet te hoog, ook niet voor jezelf.
De een is er te vroeg bij en slaat zijn/haar jeugd over,
en de ander geniet nog even van de vrijheid om te genieten van het leven. Jouw prins op het witte paard komt ook nog wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
Allereerst heb ik je een + gegeven omdat ik het heel mooi en heel dapper van je vind dat je je zo kwetsbaar durft op te stellen.

Veel meisjes die net vòòr, of reeds in de puberteit zitten hebben een zeer negatief zelfbeeld.

Dikwijls zijn ze veel mooier dan zij zelf beseffen.

Ze kijken in de spiegel en vinden zichzelf heel onaantrekkelijk..alles mankeert er aan ze..denken zij dan.

Te dikke of te dunne benen, te kleine of juist veel te grote borsten, lelijk haar, geen mooie schouders, te grote handen en of voeten en ga zo maar even door..

In de praktijk valt dat echter allemaal heel erg mee.

Gedurende vele jaren heb ik jongeren begeleid die wat vastgelopen waren. En één van hen was een meisje dat in haar uitspraken heel reëel ten opzichte van zichzelf meende te zijn.

Ze vond zichzelf puur lelijk en gaf mij ook bijna dagelijks aan dat alle leuke jongens zeker niet op hààr zouden vallen.

Het aardige is dat zij, weliswaar wat stevig overkwam, maar er best leuk uitzag.

Haar puberteitsjaren waren al bijna op het eind en haar lichaam was nog bezig te ontwikkelen tot dat van een volwassen vrouw.

Heel dikwijls trachtte ik haar te overtuigen van het feit dat zij er best leuk uitzag..maar ze geloofde mij maar met heel veel moeite...totdat..

Totdat er een student rechten verliefd werd op haar..en haar zelfvertrouwen groeide op slag. Binnenkort gaat ze zelfs met die man trouwen.

Wat ik met dit verhaal wil zeggen is: Ga je wat blijer voelen, straal wat meer zelfvertrouwen uit, voel je wat zelfbewuster. en vooral..lach wat meer..

Door deze dingen ga je er nòg veel leuker leuker uitzien en zul je merken dat er meer jongens op je vallen dan je ooit vermoed hebt..

Alles zal best op zijn pootjes terechtkomen..maak je maar geen zorgen.

Tenslotte geloof ik dat jij zowel innerlijk als uiterlijk wel degelijk een mooi meisje bent, hoor..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben misschien nog wat jong om antwoord te geven op deze vraag maar ik doe het toch. Ik ben namelijk een tijdje onzeker geweest over mijn lijf. ik dacht dat ik te dik was en dat niemand me zag staan tot dat ik mezelf geaccepteerd heb. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je jezelf moet accepteren! En dat je op je 17de nog geen vriendje hebt? op elk potje past een deksel!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee vragen, twee dezelfde antwoorden. Namelijk: JA.

Als je op je bijna 17e nog geen vriendje hebt gehad dan is dat echt niet raar. Wat wel raar zou zijn is dat je wel een vriendje hebt, maar je dat eigenlijk niet zou willen. Je moet gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt. Mocht je nou wel een vriendje willen dan is iets teveel gewicht (of zelfs veel te veel gewicht) geen enkele belemmering.

En ja, er zijn zat jongens die op je vallen. Het maakt niet uit hoe je benen en billen in elkaar overlopen. Het is namelijk echt niet zo dat alle jongens je alleen daarop beoordelen (of dat alle jongens dat niet leuk vinden). De jongens die dat wel doen, die zijn toch niet interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kom op!!,
het gaat tog niet om het uitterlijk??
Zelf ben ik ookniet egt de mooiste van de klas,
maar ik heb een vriendje en hij heeft mij zelfs ook nog gevraagd!!

weetje waarom?
Omdat hij me zo lief leuk een grappig vind!
wedden jij krijgt binnenkort een vriendje als jij je niet zo zit aftekraken?

Je bent egt heel mooi!
Als je erin geloofd ben je prachtig als je denkt dat je walgelijk bent dan heb je ook gelijk ook.
Dus doe gewoon normaal en ga ervoor!
je kan het wel. en wij staan achter je!!
Veel sucses!
Xmij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard is dit normaal. Ik zou zelfs durven stellen dat het anno 2010 beter lijkt te zijn een afwachtende houding te nemen, wat betreft een serieuze relatie aangaan. Jongens en meisjes van die leeftijd kunnen beter voor zichzelf een garantie inbouwen, door school te lopen, zoals het hoort, je ouders gehoorzaam zijn, en andere belangrijke begin principes na te leven. Wanneer je deze skills onder controle hebt, denk ik dat een relatie iets steviger zal zijn aan het begin. Maar langs de andere kant is het ook niet abnormaal om wel op die leeftijd al iemand te hebben. Want een partner hebben op die leeftijd kan ook van goede invloed zijn op je. Maar je ongerust maken dat je nog niemand hebt is totaal overbodig. Je bent nog erg jong en voor je staat er nog een heel leven te wachten, waarin je nog (andere) belangrijke(re) keuzes zult moeten maken. Tot slot zou ik er aan willen toevoegen dat ik het principe van toen ik jong was beter vond. Toen was het meer de gewoonte pas een partner te hebben, wanneer je er stabiel(er) om was. En de resultaten spreken voor zich. Anno 2010 zijn de echtscheidingen in België opgelopen tot meer dan 70%. Ik denk dat het goed is om hierover eens zelf na te denken. Het is mijn mening, die uiteraard weerlegt kan worden, wat ik trouwens erg positief zou vinden. Ratinckx Ronny
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zeker niet abnormaal.
Geloof in jezelf en wat je doet.

En in al het wonderbaarlijke dat het leven
kan geven.
Hou je vast aan je droom,want die geeft je de
kracht om je eigen weg te gaan.

Op ieder potje past een dekseltje.
De ware tegenkomen is niet leeftijdgebonden.
Het moet klikken.
Je kunt dus overal de ware tegenkomen.
Maak gewoon leuke contacten op een
feestje van vrienden,op school,fitness,
discotheek.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt helemaal niks uit.
Dat komt nog wel.
Heb jij iemand in het oog die jij leuk vind?
Zo ja vind hij jou ook leuk?
Ook zijn er mensen die al in de 30 zijn en nog geen vriendje hebben.
Maar die van jou Komt nog wel hoor.
Als iemand jou alleen beoordeeld op je uiterlijk is dat dus geen goed vriendje.
Jou Vriendje Moet naar je Innerlijk kijken.
Dus en als jij een goed innerlijk hebt komt dat vriendje nog wel hoor geloof mij !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor iedereen is er wel iemand hoor ik was 19 en had voor het eerst sex kon dat voor de tijd al maar wou het niet en hoe veel relaties of sex je hebt gehad is niet belangrijk hoor dus totlaa niet erg je bent nog jong genoeg en je hoeft er echt nu niet 10 al gehad te habben hoor doe rustig aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je haast maken? Je hebt je hele leven nog voor je. Ik kreeg mijn eerste echte vriendje pas toen ik 21 was. Het is echt niet abnormaal hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geduld is een schone deugd, maar wanneer je er klaar voor bent, dat weet allen "moeder natuur". je kunt je dan ook heel opdringerig opstellen, zo van ...... ik vind je leuk, en zelf heel wat meer van die jongen verlangen, maar zo werkt dit niet, liefde komt steeds van beide kanten, en graag zien, of iemand graag hebben, of zelfs houden van, hangt van onnoemelijk veel factoren af dat je dat niet zult kunnen forceren. een goede raad, "blijf jezelf" en je zult zien dat dit het beste resultaat gaat opleveren. succes