Een vriendin geeft mij vaak het gevoel dat ik oppervlakkig ben. Is het terecht als ik daar boos over ben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je vraag of het terecht is dat je boos wordt over het gevoel wat je vriendin je geeft, is eigenlijk hetzelfde of het terecht is dat het regent. Dat je boos wordt is nl. een feit. Gevoelens zijn er of zijn er niet.
Dat je boos wordt betekent dat het gevoel wat je vriendin je geeft je raakt. Misschien doe je al heel erg je best om wat dieper contact met je vriendin te krijgen. Maar lukt je dat niet. Of ben je juist erg tevreden met het contact zoals het nu is en wil het graag zo laten.

Ga eens kijken bij je jezelf waar jij behoefte aan hebt. Wil je ook een dieper contact of wil je de relatie houden zoals het nu is? Als je hier antwoord op hebt ga dat dan bespreken met je vriendin. Dan is er in ieder geval duidelijk voor elkaar wat jullie uit jullie relatie willen halen.

Wat je boosheid betreft, geef dat wel aan aan je vriendin, maar niet op een boze toon. Je kunt haar zeggen dat het gevoel wat zij je geeft je raakt en dat je er daarom met haar over wilt praten.

Ik wens je heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het simpele feit dat je boos hierover wordt, is voor mij een teken dat je niet zo oppervlakkig bent als je vriendin blijkbaar denkt.
Hou die gedachte vast, en nu dat je dit antwoord al hebt, probeer maar niet boos te worden op je vriendin.
Het is namelijk nooit de moeite waard om boos te worden op je vrienden: hooguit kan je van mening verschillen, erover praten, en zo je vriendschap nog hechter maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat denk ik niet nee.
Zij geeft jou "het gevoel" oppervlakkig te zijn. Is dat echt zo, heb je haar gevraagd of ze dat vindt?
Als dat niet zo is, dan vind je dat misschien eigenlijk stiekem zelf van jezelf en projecteer je dat op haar.... zou dat een mogelijkheid zijn?
Dan zou je dus eigenlijk boos zijn op jezelf... maar waarom...
Volgende stap zou kunnen zijn na te gaan bij jezelf, of je ècht oppervlakkig bent en waar die gedachten vandaan komen. Gedachten vormen je gevoel, dus als je kunt komen bij de gedachten, die achter dat gevoel zitten, dan zou je inzicht hebben in hoe dit werkt bij jou.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is nooit leuk een beschuldiging naar je hoofd geslingerd te krijgen. En al helemaal niet van je vrienden.
Ik zou zelf ook boos zijn als iemand dat zou zeggen keer op keer. Zoals een ander al beantwoord had, je bent er boos over, wat inhoud dat je helemaal niet oppervlakkig bent. Ik weet zeker dat je boos bent omdat het je kwetst. Je zou toch denken dat je vriendin je wel iets beter zou kennen, toch? Dat kan gewoon erg kwetsend zijn.

Mijn advies? Ga naar je vriendin toe en vertel haar wat je dwars zit. Wees eerlijk over je gevoelens op een normale, niet boze manier. Dan kan zij daar weer verder mee. Boos blijven hierover heeft niet erg veel nut, gewoon straight up zijn met haar en weer verder met de vriendschap.

Heel veel sccs.