heeft iemand ervaring met kunstmatige inseminatie van een anonieme donor? ben alleenstaand.

hoe gaat t in zijn werking, wachttijd voor alleenstaande, vergoeding ziekenfonds etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt anoniem kan in Nederland niet meer, elk kind heeft het recht om te weten wie zijn/haar vader is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee daar was ik al achter. Maar wat ik voornamelijk wil weten, hoe werkt dat, is het een lange inschrijving, ik ben nu 36, heeft t nog zin? Hoe lange wachttijd is er, wat voor eisen worden er aan mij gesteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook zelf een donor zoeken. Misschien kun je meer info vinden op deze site: www.stilverlangen.nl succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil je er graag op wijzen, dat een kind het recht en de behoefte heeft zijn ouders te kennen. Door een anonieme vader te nemen, ontneem je hem dat recht. Het is dus mogelijk, dat het kind je dit eens kwalijk zal nemen.
Neem eens in overweging, een (donor)vader te nemen, en contractueel iets over het juridisch vaderschap te regelen. Daarbij is het verstandig om hem in persoon te leren kennen, en je keuze te baseren op zijn geur. Want als vrouw ben je in staat om via je reukorgaan een bijpassend immuunsysteem te selecteren.
Daardoor heb je meer kans op een gezond kind.

Antwoorden (1)

Geen ervaring, wel een beetje informatie.
Anoniem donorschap is in Nederland verboden.
In een afnemend aantal andere landen (o.a. België) bestaat overigens nog wel de mogelijkheid voor een anonieme donor te kiezen.

De verplichting voor de donor om traceerbaar te zijn geldt altijd wanneer er een arts, spermabank of ziekenhuis betrokken is bij de bevruchting. Word je zwanger door zelfinseminatie? Dan hoef je de gegevens van de donor niet te melden. Men beschouwt dit dan als een persoonlijke aangelegenheid, die niet onder de wet valt.

Als alleenstaande vrouw met een kinderwens kun je ook op zoek gaan naar een spermadonor. Waarschijnlijk ben je dan wel altijd aangewezen op zelfinseminatie. Want er zijn vrijwel geen ziekenhuizen of klinieken in Nederland die KID toepassen bij alleenstaande vrouwen.
Maar zelfinseminatie is niet moeilijk, je hebt er eigenlijk alleen maar een kleine injectiespuit voor nodig: je spuit het zaad rechtstreeks in de vagina met de injectiespuit (zonder naald!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben vooral benieuwd naar mensen met ervaring. Die dit zelf hebben meegemaakt. Deze info staat gewoon op internet, die sites kan ik inmiddels wel dromen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor, wou alleen maar helpen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan alleen maar zeggen, als adoptiekind: zorg dat een eventueel kind altijd de kans heeft uit te zoeken wie zijn/haar vader was/is. Of het kind dat wil doen later is een tweede, maar laat hem/haar dat zelf beslissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben BAM (Bewust Alleenstaande Moeder) en heb een zoon (20 maanden) via een bekende donor. Wat ben ik blij dat ik nooit hoef te zeggen tegen mijn kind dat ik niet weet wie zijn vaders is. Als hij hem wil zien hoef ik alleen maar te bellen en hij staat voor de deur. Voor veel mensen wordt het een drama dat ze niks van de andere biologische ouder weten.
In belgie zou het nog mogelijk moeten zijn.
Suc6