Waarom kiezen sommige mensen keer op keer de ''foute''partner?

En dan heb ik het niet over mijzelf want ik heb in een keer de juiste man gevonden maar ik ken vrouwen die al drie keer gescheiden zijn waarbij iedereen al waarschuwde dat het niet goed zou gaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Die zogenaamd foute partner, die legt vaak een precies passende pleister op een wond.
Soms ook is het gewoonte, het 'vallen' op een bepaald soort mens.
Het kan ook zo zijn dat die persoon eigenlijk je soulmate is, maar nét even twee schroefjes mist. Iemand kan heel charmant en lief zijn, en toch blijken te slapen met een bijl onder het kussen....

Of, een zelfde soort openbaring, die persoon is charmant lief en behulpzaam, maar t lukt maar niet om bij één vriendin te blijven, of om geen lelijke dingen te zeggen...

en nét dat ene puntje waarop ze onverbeterbaar zijn, daar kun jij dan niet mee leven.
En dus heb je wéér de foute partner. Terwijl het toch best een lieverd kan zijn voor iemand.

Alleen niet voor jou op dat moment omdat jij dan valt over iets wat fout is voor jou.

Had eens de meest geweldige vent ooit ontmoet, helemaal mijn soulmate,....
Wat was er mis met hem dan, zul je vragen, wel, hij was getrouwd. En dat vindt men nogal fout dan, zo'n relatie ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn dus vele vormen van de foute partner te pakken hebben.
Persoonlijk vind ik de "pleister op de wonde" nog het meest gevaarlijk, omdat het moeilijk op te merken is, want t voelt zo goed....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+goed antwoord.

Andere antwoorden (6)

Ze hebben een blinde vlek. Ze herkennen niet waarom ze de eerste al verkeerd was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, mannetje
Nu kan ik je een HEEL goed antwoord geven, dat komt door vorige levens...

Dat moeten ze namelijk oplossen, DAAROM... En dat gaat niet zomaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karma?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gevoel heb ik ook: dat ik exen ben tegengekomen die ik als ziel herkende, maar in het hier en nu toch niet bij me pasten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
karma nee... Je weet niet wat karma is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tell me and i will check it, please?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je zaait,zul je oogsten,wie kaatst,kan de bal verwachten.Je daden komen weer bij je terug in dezelfde vorm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is het niet... sorry Alles wat je deed, wat je niet had moeten doen en alles wat je naliet wat je wel had moeten doen, is karma...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zeg ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik las toch iets heel anders...
maar als je dat bedoelde, dan klopt het wel... LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo. conact: en ik heb het over zielen die elkaar herkennen uit vorige levens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Iris09... Dat wordt door alletwee wederzijds herkent, pas dan kun je er zeker van zijn... (als je dat aan mij vroeg)...
Omdat het gevoel bij het kiezen van een partner op dat moement heel erg gevoellig is.
Je weet niet van te voren hoe het zou aflopen.
Je kiest er eentje en de toekomst laat alles zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil niet gelijk over karma beginnen, hoewel dat wel zou kunnen.
Vaak ligt het probleem in de opvoeding, door een slechte vaderrol die het kind heeft meegekregen.
Ik denk dat voor een vader een belangrijke taak ligt weggelegd.
Door voor te leven, en onvoorwaardelijk van het kind te houden.
De mensen die steeds voor verkeerde mannen of vrouwen kiezen, hebben vaak een groot probleem in hun opvoeding gehad, waardoor de stabiliteit nu ontbreekt.
Zij spiegelen dus een foute partner met een ouder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat dat soort mensen ieder keer een partner zoeken of tegenkomen met dezelfde eigenschappen en te snel een partner willen zij laten het niet op zich afkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kiezen niet echt zelf maar worden gekozen door weer de zelfde soort partner.

Het gedrag komt 'bekent' voor.. Maar deze mensen zijn erg kwetsbaar en zien de gevolgen niet in. Ook de goede raad van familie en vrienden slaan ze in de wind.
Ze praten de fouten over de nieuwe partner steeds weer goed... Erg triest hoor.