Als het goed is leer je van de fout zelf, en alleen ezels stoten zich doorgaans twee maal aan de zelfde steen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt de eerste stap al gezet; je bent je bewust van wat je fout hebt gedaan. Het enige dat je nu nog doen moet is voorkomen dat je opnieuw de fout in gaat.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je weer in zo`n situatie komt eerst even nadenken over wat en hoe het de vorige keer fout ging,
en dan proberen een betere oplossing te vinden
14 jaar geleden
Door zelfreflectie.

Je leert niet door je druk te maken over wat de ánder fout heeft gedaan (dan voel je je alleen een machteloos slachtoffer) maar door onder ogen te zien wat je zélf fout hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben FF zo vrij geweest om een reactie te copieren en te plakken.
@SuzyQ: Prima reactie. Heel oplettend maar heel veel puntenjagers geven antwoorden die ze ter plekke opzoeken. Of ze geven antwoord voor het puntje zonder de vraagsteller een goed antwoord te geven. En nog erger vind ik als mensen antwoorden zonder kennis van zaken te hebben. Voor jouw antwoord een plus.
Als eerst moet je goed beseffen wat je fouten zijn voordat je die kan verbeteren.Praat er met je partner over en vraag hoe hij of zij het wil en wat er volgens hem of haar beter kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fouten in een relatie hoeven er natuurlijk niet om te draaien dat je dingen anders doet dan je partner wil. Het kan ook zijn dat je teveel accepteert van je partner.
Heel simpel, elke nieuwe relatie drukt je HEEL SNEL de fouten van de vorige onder je ogen... ZIE DAT... en leer ervan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de fouten te durven en kunnen bespreken. Dit kun je het beste bereiken als je eerlijk en open naar elkaar bent. Gaat er weer iemand in "de fout," blijf dan redelijk naar elkaar en laat het niet escaleren. Je zou bijvoorbeeld een Time Out met elkaar kunnen afspreken. Dan zit je aan het begin van de ergenis en kun je beide je mening bijstellen.
Soms is de ergenis of interpretatie niet de bedoeling van de ander. Vaak is het wat jij ervaart. En het laatste dat telt. Het lijkt me trouwens als je in een goede relatie zit dat je dingen bespreekbaar maakt. Wederzijds respect is mijn recept. Als je respect geeft krijg je het terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas moet ik weer met een analogie komen: in een relatie zitten is hetzelfde als autorijden. Als je niet leert van jouw fouten, dan haal je je pensioen niet.
Mijn fouten in het verkeer staan mij nog helder voor ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf heb alle slechte dingen opgeschreven van mijn vorrige relatie
maar vergeet niet ook jouw slechte dingen op te schrijven de fouten die je zelf hebt gemaakt onthou je meestal niet zo goed probeerdie dus ook te verbeteren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bereid je voor op een gesprek. Zo zul je je minder gespannen voelen. Spreek daarna een tijd en plaats af om te praten. Leg niet precies uit wat je wilt doen, maar zeg gewoon dat je wilt praten. Blijf kalm, zo ziet de ander dat je oprecht bent en echt hebt nagedacht. Wees ontspannen en houd je lichaamstaal neutraal. Als je je armen kruist, zul je defensief overkomen. Kijk de ander aan. Vul ongemakkelijke stiltes in het gesprek niet meteen op, maar geef de ander de ruimte om na te denken en te reageren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom op babyface. Inmiddels weet je toch wel dat knippen en plakken zonder bronvermelding hier niet acceptabel is? Om maar te zwijgen van wettelijk verboden? Waarom doe je dit überhaupt? Om puntjes te jagen, door antwoord te geven (alsof het uit je eigen koker komt) terwijl je eigenlijk geen flauw idee hebt? Je weet toch dat je voor die punten niets kan kopen? Oh ja, je bron: http://www.hoedoe.nl/familie-relaties/hoe-zeg-ik-sorry En je tekst gaat niet over het leren van fouten in vorige relaties, maar over hoe 'sorry' te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SuzyQ: Prima reactie. Heel oplettend maar heel veel puntenjagers geven antwoorden die ze ter plekke opzoeken. Of ze geven antwoord voor het puntje zonder de vraagsteller een goed antwoord te geven. En nog erger vind ik als mensen antwoorden zonder kennis van zaken te hebben. Voor jouw antwoord een plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar babyfaced maar een minnetje vind ik na deze reactie op z'n plaats.
Door je ego los te laten, en heel bewust te leven.
Als je bewust leeft val je niet snel meer in de valkuil van de fouten die je gemaakt hebt.
Laat jullie beiden vervullen van de liefde voor elkaar, en versmelt met de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er over na te denken EN op te schrijven wat er volgens jou fout is gegaan. Niet alles hoeft jou fout te zijn hoor. Maar misschien ervaar je het wel zo. Praat er over met anderen, vriendinnen/vrienden, of familie.
Succes.