Als ik mijn vriendin ten huwelijk vraag, hoe kan ik dan weten dat de verlovingsring de precieze maat is zonder dat zij dit doorheeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ze zal toch wel een gewone andere ring hebben?
Heeft ze er eentje die ze wel eens draagt maar ook weer niet dagelijks? Neem die dan eens mee naar een juwelier en leg daar uit dat je daar de maat van wilt weten. Zij hebben een staafje waar ze de ring omheen doen en zo direct de maat zien.

Dan hoef je verder nog helemaal niks uit te zoeken, want daar gaat wat meer tijd in zitten. Je moet alleen snel die maat even zien te weten.
Gelijk weer die ring terug leggen en de maat heel goed in je oren knopen.

Wat ook een idee is: eens naar een juwelier gaan en het dáár vragen! Die zal zoiets ongetwijfeld weten.

Maar ga alsjeblieft geen vage smoesjes verzinnen, want als je een slimme vriendin hebt, dan is ze niet achterlijk! Ze zal misschien spelen dat ze je niet doorheeft, maar reken maar van yes dat ze smoesjes met een ring weldegelijk doorheeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Meten met een stukje touw als zij eenskeer aan het slapen is.

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze al een andere ring heeft kun je haar vragen of je die even over mag tekenen.Je kunt als smoes vertellen dat je een cirkeltje moet tekenen en dat haar ring precies de juiste grootte heeft.Als je de ring eenmaal op papier hebt kun je de diameter opnemen.

Je verzint vast wel een smoes waarom je een cirkeltje nodig hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ze ook een ring heeft die ze niet draagt kun je hem natuurlijk stiekem overtekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n soort antwoord wilde ik ook geven. Misschien kun je de ring stiekem even meenemen naar de juwelier?
1: Haar hand voor de grap inscannen. die op ware grote uitprinten kun je het zo uitrekenen.

2: zeggen dat je een vriendschapsring voor haar wilt kopen en dus de maat nodig hebt.

3. Zogenaamd een test gelezen hebben over dat je iemand met een bepaalde vingerdikte sportief is ofzo. kijken of dat klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De derde tip vind ik goed.Ik snap die min niet.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tip 1 gaat niet lukken. Veel te onnauwkeurig.
Als bovenstaande (goede) tips niet werken kan je natuurlijk ook gewoon een gangbare maat nemen (dat weet een juwelier wel) en met de juwelier afspreken dat als die ring te groot of te klein is dat je deze kan ruilen of verkleinen/vergroten.

Het risico dat je vriendin er achter komt doordat ze de smoesjes doorheeft is dan in ieder geval niet aanwezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het haar beste vriendin gevraagd, en die wist de ringmaat wel. Probeer het dus via vrienden of familie van je as. verloofde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval geen smoesjes verzinnen om achter de maat te komen, is al eerder aangegeven.
Het beste is het om een ring die ze al heeft mee te nemen naar de juwelier.

Toegevoegd na 2 dagen:
ohja de juiste maat, in klei afdrukken
Potje kinderklei vaneen euro bij de speelgoedwinkel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ring die ze al draagt met een smoes vragen. Ga naar de badkamer. Maak een afdruk in een stuk zeep. en hopla op naar de juwelier die heeft dan de exacte maat.

Bovendien kun je ook een ring kopen, en met de juwelier afspreken om te ruilen als het niet de goede maat is.!!
Veel geluk met jullie huwelijk.!!