Mijn man en ik zijn getrouwd omdat vooral ik dit wilde. Als klein meisje droomde ik hier al van en ik vind dat dit iets is wat bij je relatie hoort (als je zeker weet dat je de rest van je leven bij deze man wilt zijn). Mijn man wilde mij deze dag geven en is achteraf heel blij met de beloften die hij gedaan heeft. Ook zijn we samen trots dat we elkaar man en vrouw mogen noemen.
Ik vind trouwen wat minder "vrijblijvender" dan alleen samenwonen. Ook vind ik het belangrijk om eerst te trouwen voordat er kinderen komen.

Desondanks vond ik het hele randgebeuren om het trouwen heen veel te opgeblazen. Ik heb een jaar lang op een forum vertoefd en iedereen maakt elkaar ontzettend gek (en laat zich gek maken...). Hierdoor had ik halverwege de trouwdag een dipje, was dit het nou allemaal? Er op terugkijkend ben ik superblij dat we het op onze manier gedaan hebben!

Toegevoegd na 13 uur:
Wat ik nog even wil toevoegen is dat ik me erg stoor als mensen gaan trouwen omdat ze "zin hebben in een feestje"... Volgens mij heb je dan nog niet helemaal door wat trouwen inhoudt.... Je belooft elkaar trouw te zijn, elkaar bij te staan! Het is niet iets vrijblijvends! Voor mij niet in iedergeval! Veel mensen zien ook wel wat er op hun pad komt: "tsja, je weet toch nooit of het voor eeuwig is?" Nee, vooral om je heen blijven kijken of je geen leuker exemplaar kan krijgen...
Zo.... En dat op de zondagmorgen... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met name de 2e alinea maakt dit een heel eerlijk antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je nickname is zeer toepasselijk

Andere antwoorden (15)

1 van duizend redenen, ze hebben ze in een knalfeest!!!!

Toegevoegd na 27 minuten:
zin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen binnen het huwelijk is het erfrecht goed geregeld.
Dat zou een reden kunnen zijn.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Omdat er en kind/kinderen komen, 'n feestje is altijd leuk, voor 't gemak misschien..
Ik ben na 6 jaar te hebben samen gewoond (wat ik niet zo héél lang vind) getrouwd omdat ik dezelfde achternaam wilde hebben als die kerel waar ik van hou. Is makkelijker vind ik. En ook omdat we aan kinderen dachten en dan vind ik 't makkelijker als ik dezelfde achternaam heb als mijn kinderen.
Maar ik ben vooral met hem getrouwd om de rest van de wereld te laten zien dat ik van hem hou, en nog steeds! En daar heb je idd geen ja-woord voor nodig maar ik wilde graag trouwen. Hij ook hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+heel veel geluk
Mensen gaan om de meest uiteenlopende redenen überhaupt trouwen. Misschien kan het zo zijn dat deze behoefte om een of andere reden pas later ontstaat. Ze willen ineens hun relatie officieel maken, hebben er nu pas geld voor, waren er eerder niet aan toe, hadden er nog niet eerder aan gedacht, etc. Ik wil bijvoorbeeld ook trouwen, maar alleen als ik een groot knalfeest kan geven. Dat kost geld en dat heb ik nog niet, dus dat trouwen zal nog even moeten wachten. Maar ik wil wel alvast beginnen met samenwonen en kinderen krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve de liefde is ook vaak een reden dat "het papierwerk" eenvoudiger is als je getrouwd bent en als een van de twee komt te overlijden. Vooral als het een tweede huwelijk betreft, met kinderen uit een eerder huwelijk.
Als je trouwt kan je alles netjes vast laten leggen bij de notaris, het pensioenfonds betaalt zonder morren een nabestaande pensioen, erfenis zonder successie belasting (als je niet al te veel erft, tenminste), enz.
Maar, de liefde is de belangrijkste reden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht kunnen ze het dan pas betalen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzelf zie geen reden om eens te willen trouwen, als ik puur en alleen kijk naar het trouwgebeuren an sich. Lijkt me vreselijk om op die manier in de belangstelling te staan. Eigenlijk een zeer egoistisch feest als je het zo bekijkt.

Maar de zekerheden die een huwelijk geeft, kunnen een goede reden zijn waarom mensen "toch" per se met elkaar willen trouwen:

"Zekerheid is een belangrijke reden waarom trouwen een goed idee is voor mensen die een relatie hebben. De Nederlandse staat heeft een heleboel zaken geregeld voor getrouwde mensen die niet automatisch geregeld zijn voor ongetrouwde mensen die een relatie hebben. De tenaamstelling van kinderen bijvoorbeeld, maar ook het ouderlijk gezag. Een ongetrouwde moeder heeft alle gezag over haar kind, maar de vader helemaal niets. Zelfs als hij het kind heeft erkend dan is nog steeds zijn ouderlijk gezag niet geregeld. Ouders van kinderen die in het huwelijk geboren zijn delen daarentegen direct het ouderlijk gezag en de kinderen krijgen van nature de achternaam die de getrouwde ouders samen gebruiken. Ook het erfrecht is geregeld, een gezamenlijk pensioen en nog vele andere zaken waar ongetrouwde stelletjes geen aanspraak op kunnen maken of heel veel onnodige moeite voor zouden moeten doen zijn bij voorbaat al geregeld voor mensen die besluiten om samen in het huwelijksbootje te stappen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Duidelijk.
Er zullen ook mensen zijn die van het eeuwige gezeur van familie-kennissen afwillen op de vraag:wanneer gaan jullie nu trouwen?
al denk ik niet dat dit een reden zal zijn-maar het zal wel eens voorkomen.
Mijn antwoord op jou vraag is:
Om zekerheid te hebben en het maakt alles eenvoudiger als er iets met de partner gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze zoveel van elkaar houden en dat het er nog niet van gekomen was om te gaan trouwen hebben ze besloten om het alsnog te gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij zijn na 4 jaar getrouwd omdat mijn vrouw zwanger was (8 maanden). Niet omdat we getrouwd wilden zijn maar alleen om alles op papier te hebben staan voor de kleine en aangezien een samenlevingscontract duurder is (trouwen is hier op maandag om 09:00 uur gratis :D) niks geen feest alleen ouders en broers en zussen nadien ff een gebakje eten bij ons thuis en dan kunnen ze weer weg :D....

Nee, verder hebben we er NIKS mee dat trouwen
ook geen trouwring of trouwboekje oid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom je hier nog voor zou kiezen? "Dat is inderdaad een goede vraag," zegt Robert Salomons, notaris te Andel en voorzitter van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie, “maar ja: er wordt nog steeds gebruik van gemaakt. Er is een groep die uit emotionele overwegingen niet wil trouwen. Het geregistreerd partnerschap kan dan uitkomst bieden.”
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
babyfaced en wat is jou persoonlijke mening hierover?Je bent intelligent genoeg om zelf een antwoord op de ze vraag te geven en ik ben benieuwd naar je antwoord en niet naar dat van Robert Salomons.
Het huwelijk is immers een verbond dat je met je partner voor het leven sluit om bij elkaar te blijven en in lief en leed voor elkaar te zorgen. Dus wanneer jij je levenspartner gevonden hebt en daar helemaal weg van bent dan is jouw liefde voor die persoon en de wens om die persoon helemaal voor jezelf te houden een goede reden om je partner ten huwelijk te vragen. De band van het huwelijk is immers toch iets waar veel mensen die nog vrij zijn respect voor hebben en dat houd ze in veel gevallen toch uit de buurt van jouw man of vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alsnog vastigheid,wordt moeilijker om weg te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien durfden ze eerst deze stap niet te zetten.

Misschien hadden ze er toen geen geld voor.

Misschien hebben ze dan alles wettelijk geregeld

Misschien lever het voordeel op.

Misschien wilt zij graag een trouwjurk dragen.

Misschien klagen de ouders, dat ze hun kind niet hebben weg kunnen geven.

Misschien hebben ze zin in iets nieuws, omdat het allemaal zo gewoontjes is geworden.

Misschien hebben ze kinderen, en vragen zij hierom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor sommige kan het een vorm van zekerheid zijn .